پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد

الهه صالحی الهه صالحی
2 شهریور 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، رویداد ارتباطات بازاریابی دی‌ام برد با حضور بیشتر از ۷۰۰ نفر از فعالان حوزه ارتباطات و بازاریابی برگزار شد. تمرکز اصلی این رویداد موضوع بازاریابی ارتباطات در کسب‌وکارهای غیرآنلاین و کلاسیک ایرانی بود و سخنرانان و پنلیست‌های این رویداد نیز بر همین اساس، از بین شرکت‌های غیرآنلاین مانند نستله، یونیلیور، بان، بادکوبه، هایپراستار، درسا، فرمند، کرمان موتور، بوم، باربیکن و هماتلکام انتخاب شده بودند.

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 1

در ابتدای این رویداد مصطفی جعفری، معاون توسعه بازار کرمان موتور در ارائه‌ای با موضوع بازاریابی سبز به این نکته اشاره کرد که امروزه به‌واسطه تغییر ترجیحات مصرف‌کننده، محصول نیز تغییر کرده و به‌واسطه این اتفاق، ما شاهد تغییر کردن ارتباطات و پدید آمادن مفاهیمی چون بازاریابی سبز هستیم و همچنین این تغییرات، تحولی نیز در رسانه‌ها ایجاد کرده و امروز فرهنگ‌ها و مدیاها نیز در صنایع مختلف، تفاوت‌های بزرگی در مقایسه با گذشته دارند.

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 2

در ادامه این رویداد، پریسا دانشفر، مدیر ارشد کسب‌وکار و بازاریابی یونیلیور در ارائه‌ای به موضوع غیرقابل نادیده گرفته شدن پرداخت. او در این ارائه اشاره کرد که بر اساس کتاب تفکر کند و سریع، نوشته دنیل کانمن، مغز دارای دو سیستم عملکردی است که شامل سیستم ۱ و سیستم ۲ هستند. سیستم ۱ مشابه با ناخودآگاه مغز است و فعالیت‌های غیر تحلیلی و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای مانند راه رفتن را پیش می‌برد. سیستم ۲ نیز فعالیت‌های تحلیلی مانند تحقیق و محاسبه معادله را انجام می‌دهد.

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 3

او اشاره کرد که حال وقتی افراد می‌خواهند درباره استفاده از برندی تصمیم‌گیری کنند، ۹۵ درصد از سیستم ۱ و ناخودآگاه خود بهره می‌برند. برندها نیز باید به این فکر باشند که با رعایت فاکتورهایی مانند افزایش تعداد خریداران، خود را در سیستم یک مغز افراد جای بیندازند.

در ادامه این رویداد پنلی با موضوع چالش‌ها و راهکارهای بهبود ارتباط میان تیم‌های مارکتینگ و آژانس‌ها برگزار شد.  امین قوام صدری، مدیرعامل آژانس بادکوبه در این پنل گفت: یکی از اصلی‌ترین چالش‌ها بین آژانس‌ها و سازمان‌ها، فاصله بین خواسته و نیاز اصلی سازمان است. در بسیاری اوقات سازمان‌ها در بریف خود به آژانس‌، نیازهای فرعی خود را بیان می‌کنند. راه حل این موضوع، بریف بسیار دقیق به آژانس و شکل‌گیری شناخت بسیار زیاد در بین اعضای تیم‌های آژانس و سازمان است.

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 4

بابک معدن‌دار، مدیر عامل آژانس بوم در پنل راهکارهای بهبود ارتباط میان تیم‌های مارکتینگ و آژانس‌ها نیز در همین پنل اشاره کرد: در همکاری آژانس با یک سازمان، نیاز است تا یک رابطه برد/برد شکل بگیرد. به بیان دیگر، این رابطه باید سه برنده داشته باشد که شامل آژانس، سازمان و مصرف‌کننده نهایی است.

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 5

رضا کایدی،  معاون بازاریابی برند فرمند درباره مسیر رشد برند گالاردو نیز در ارائه خود با موضوع مطالعه موردی برند گالاردو  یکی از اصلی‌ترین وجه تمایزهای یک برند را نحوه بسته‌بندی محصول دانست و گفت: باید برای موفقیت در این زمینه به سه سوال کلیدی پاسخ دهیم که محصول ما دقیقا چیست؟ این محصول متعلق به کیست؟ و محصول چه کارکردی دارد؟

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 6

سخنرانی کامیار کشانیان، مدیر بازاریابی مارینا در ارائه‌ای به مطالعه موردی کمپین‌های سان استار برای لانچ برند آبمیوه جوی پلاس پرداخت و گفت: در دوره کرونا، یکی از چالش‌های اصلی ما جلب اعتماد مصرف‌کنندگان در پروسه سمپلینگ و اعطای محصول تست به افراد بود. در این فرایند از موتورهای وسپای کلاسیک نیز استفاده می‌شد و به‌جای اینکه افراد برای دریافت محصول صف ببندند، خودمان به سراغ آن‌ها می‌رفتیم. علاوه بر این، سمپلینگ به ما کمک کرد تا داده‌هایی درباره ترجیحات مصرف‌کننده. و نیازهای آن‌ها به دست آوریم.

 

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 7

رضوان مقیمی، مدیر کشوری مارکتینگ و ارتباطات هایپراستار نیز در پنلی که با موضوع آینده‌نگری در مدیریت تیم‌های بازاریابی برگزار شد، گفت: اگر در آینده کوتاه‌مدت و میان‌مدت، مخاطب کسب‌وکار خود را نسل زد می‌بینیم، بهتر است که در تیم بازاریابی نیز از این نسل استفاده کنیم. زیرا هر چقدر هم که تحلیل رفتار و تحقیق داشته باشیم، باز هم نمی‌توانیم به خوبی به زبان آن‌ها صحبت کنیم و به همین دلیل است که به تیم بازاریابی جوان‌تر نیاز داریم.

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 8

برندهای گروه زر، بانی‌مد، یکتانت، مدیانا، بادکوبه و آی‌رسانه از حامیان این رویداد بودند.

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 9

رویداد بازاریابی ارتباطات دی‌ام برد با حضور ۷۰۰ فعال حوزه بازاریابی برگزار شد 10

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

پلاتین