پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

«مگنت» پلتفرم جدید دیجی‌کالا با محوریت بررسی کالا شروع به کار کرد

زهرا محبی زهرا محبی
18 بهمن 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
«مگنت» پلتفرم جدید دیجی‌کالا با محوریت بررسی کالا شروع به کار کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

یکی از تازه‌ترین سرویس‌های دیجی‌کالا، پلتفرمی به نام مگنت است که به‌تازگی شروع به کار کرده است. این پلتفرم مخصوص بررسی و انتخاب کالا طراحی شده است و درواقع، یکی از قابلیت‌های برنامه دیجی‌کالا محسوب می‌شود.

محصول جدید دیجی‌کالا می‌خواهد بستری برای ایجاد تعامل میان کاربران دیجی‌کالا و همچنین جایی برای امکان ثبت نقد و بررسی کالاها با تمرکز بر محتوای ویدیویی باشد. مگنت درواقع یک Product Review platform محسوب می‌شود؛ چیزی که در جهان هم نظیر دارد و پلتفرم‌های زیادی هم‌اکنون در همین زمینه به زبان‌های مختلف در حال فعالیت هستند. این پلتفرم بررسی و انتخاب کالا قرار است تجربه خرید و فروش کابران دیجی‌کالا را بهبود دهد و یک فضای تعامل‌محور در راستای کالاها را برایشان بسازد.

استفاده هدفمند از UGC

همینطور هم که پیش از این در دیجی‌کالا و دیگر اپ‌ها و پلتفرم‌های خرید و فروش ایرانی دیده‌ایم، UGC که همان محتوای تولیدشده توسط کاربران (User Generated Content) است، نقش مهمی در پروسه خرید کاربر بازی می‌کند. دیجی‌کالا با اینکه از مدت‌ها پیش امکان ثبت نظر را در قالب‌های مختلف محتوایی برای کاربر ممکن کرده بود، اما حالا به دنبال این است که با استفاده هدفمندتر از UGC، یک فضای منسجم و مخصوص را برای چنین محتوایی در نظر بگیرد.

دیجی‌کالا با پلتفرم مگنت پاسخی به نیاز کاربران در راستای تولید محتوا برای خریدهای خود و به اشتراک گذاشتن تجربیات‌شان از خرید و فروش کالاها داده است. این پلتفرم به کاربران اجازه می‌دهد که تمام محتواهایی که پیش از این در قالب‌های مختلف کامنت، عکس و ویدیو تولید کرده بودند را در یک فضا به صورت گردآوری‌شده ببینند و همچنین محتواهای جدید ایجاد کنند.

رویکرد Social Commerce، یکی از ترندهای سال 2022

رویکرد تجارت اجتماعی (Social Commerce) یکی از ترندهای سال 2022 است که پلتفرم مگنت هم با همین رویکرد شروع به کار کرده است. این پلتفرم بر مبنای تجارت اجتماعی خرید کاربر را آگاهانه‌تر می‌کند و برای بازاریابی محتوایی فروشندگان دیجی‌کالا هم مزایایی دارد. اصولا این روند در جهان بسیار جاافتاده و معمول است و بستر تجارت اجتماعی، از مدت‌ها پیش در اکوسیستم آمریکا و اروپا در حال گسترش است. از برنامه‌های مشابه مگنت در زمینه Social Commerce می‌توان به Yotpo، Reevoo و Bazaarvoice اشاره کرد.

مگنت تنها برای کاربران اپلیکیشن دیجی‌کالا در دسترس است. دیگر کاربران هم پس از ایجاد حساب کاربری در دیجی‌کالا می‌توانند از پلتفرم مگنت استفاده کنند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک