اولین گزارش سالانه فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی «لوزی» منتشر شد!
فهرست مطلب
به گزارش دیام برد، فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی لوزی در روزهای ابتدایی سال 1401، یک گزارش جامع از عملکرد خود منتشر کرد. این گزارش پرداختی مفصل به رشد و گسترش لوزی در اولین سال آغاز به کارش دارد و در 39 صفحه ارائه شده است. ما در دیام برد بخشهای مهم و جذابی از این گزارش را مرور میکنیم و نگاهی نزدیک به آمار و ارقام این کسبوکار خواهیم داشت.
«لوزی» در یک نگاه
بنیانگذاران لوزی از سال 1390 با فروشگاه اینترنتی باترفلایشاپ که در فروش محصولات پینگپنگ فعالیت میکرد همکاری داشتند. آنها چهار سال بعد فروشگاه اسکیت بای و یونکس شاپ را راهاندازی کردند و از سال 1394 به بعد فعالیت در حوزه فروش تجهیزات و لوازم ورزشی را ادامه دادند. تجربه حاصل از این فعالیتها و افزایش تقاضا و البته افزایش حضور برندهای مختلف در بازار، ایده راهاندازی لوزی را متولد کرد.
لوزی یک فروشگاه اینترنتی لوازم ورزشی است که در دی ماه سال 1400 یک ساله شد. این فروشگاه تخصصی با ارزشهایی همچون شفافیت در پاسخگویی و ارتقای فرهنگ خرید اینترنتی توانسته است در کمتر از دو سال، به آمار و ارقام جالبی از سوی مخاطبان دست پیدا کند. گزارش منتشرشده، خلاصهای از عملکرد لوزی در اولین سال شروع به فعالیتش به عنوان یک فروشگاه تخصصی برای ورزشکاران و ورزشدوستان محسوب میشود و میتواند نکات جالبی مخصوصا برای دیگر کسبوکارهای نوپا داشته باشد.
آمار و بازدید و تعامل مخاطب با لوزی
لوزی به عنوان یک کسبوکار جوان، رشد نسبتا سریعی را طی کرده است؛ این مسئله را میتوان با نگاهی به آمار تعامل، بازدید و آگاهی مخاطب از این برند متوجه شد.
به طور کلی در سال 1400، تعداد بازدیدها از همه صفحات وبسایت لوزی، 3,850,000 بوده است که در نوع خود عدد بسیار بزرگی است.
جزئیات آمار بازدید و ایمپرشن
لوزی در این گزارش، از زاویه نزدیکتر و دقیقتری هم به آمار بازدید میپردازد. این آمار حاکی از موفقیت استراتژیهای بازاریابی و پیشبرد اهداف لوزی دارد. برای مثال به آمار زیر نگاه کنید:
در جای دیگری از گزارش، تعداد ایمپرشن کل لوزی یا به عبارتی تعداد همه بارهایی که لوزی توسط مخاطبان و افراد دیده شده است، 456 میلیون بار اعلام شده است. یکی از ادعاهای لوزی پرداخت شفافانه به محصولات و داشتن نگاهی تخصصی و بهروز به محصولات است تا خرید آگاهانهای برای مشتری شکل بگیرد. آمار هم به ما میگوید که 44 درصد از کل بازدیدها از صفحه لوزی، بازدید از صفحات محصول بودهاند.
آمار سئوی سایت لوزی
طبق آماری که از عملکرد لوزی در سال 1400 منتشر شده است میتوان گفت لوزی به لحاظ سئویی سال خوبی را پشت سر گذاشته است.
ترافیک روزانه و ساعتی وبسایت لوزی
طبق این آمار، دوشنبهها پرترافیکترین روزهای لوزی در سایت محسوب میشود.
به لحاظ ساعت نیز پرترافیکترین زمان در شبانهروز، ساعت 13 ظهر است.
پرسونای خریدار در لوزی
در این گزارش اطلاعاتی هم از جامعه خریداران لوزی منتشر شده است که تصویر جامعی از پرسونای خریدار آنها به ما میدهد.
سن کاربران: ز گهواره تا گور ورزش بجوی!
طبق آمار منتشرشده، بیشترین خریداران لوزی را افراد در بازه سنی «15 تا 24» شکل میدهند.
در رده بعدی، خریداران لوزی در بازه 25 الی 34 سال قرار دارند.
جنسیت خریداران
عمده خریداران لوزی را مردان با 62 درصد از کل خریداران تشکیل میدهند.
38 درصد از خریداران لوزی خانم هستند. با توجه به اینکه فروشگاه لوزی، یک فروشگاه تخصصی برای وسایل ورزشی است، چنین توازنی در جنسیت خریداران یک نقطه قوت محسوب میشود. در همین راستا یک آمار جالب دیگر هم در این گزارش موجود است.
به نظر میرسد در میان طیف گسترده لوازم ورزشی قابل خرید در لوزی، اسکیت ورزش انتخابی خانمهاست.
تحصیلات خریداران: در کنارش ورزش هم ادامه بده!
لوزی با شعار جالب «در کنارش ورزش هم ادامه بده!»، به همسویی ورزش و تحصیلات خریداران خود اشاره کرده است.
این آمار نشان میدهد که عمده خریداران این فروشگاه، از مقطع کارشناسی و در وهله بعد، از مقطع کارشناسی ارشد هستند.
تیم لوزی
در این گزارش درباره تیم اجرایی لوزی هم اطلاعاتی منتشر شده است.
بر اساس این آمار، تیم لوزی به لحاظ سنی یک تیم جوان و به لحاظ جنسیتی یک تیم متوازن محسوب میشود.
مشریان لوزی چه کسانی هستند؟
لوزی نام برخی از بزرگترین مشتریان خود را در سال 1400 در این گزارش آورده است و در میان آنها نامهای آشنایی همچون همراه اول، صباویژن، تریبون و آپارات دیده میشود.
برای مشاهده و خواندن گزارش کامل لوزی، اینجا کلیک کنید. همچنین میتوانید در قسمت گزارشها، گزارشهای سالانه مشابهی که در تابهحال در رسانه دیام برد منتشر شدهاند را ببینید.