پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

بخش گزارش مجزای صفحات فرود به GA4 اضافه شد

مرجان عبدی مرجان عبدی
29 آذر 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
بخش گزارش مجزای صفحات فرود به GA4 اضافه شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل آنالتیکس ۴ (GA4) در حال ارائه قابلیتی است که به کارابران اجازه می‌دهد برای صفحات فرود گزارش‌ تهیه کنند. گوگل آنالتیکس به منظور تعیین و بررسی اثر بخشی لندینگ پیج سایت‌ها، این قابلیت را به گزارش‌های گوگل آنالتیکس اضافه کرده است تا صاحبین سایت‌ها بتوانند صفحات فرود خود را آنالیز و بهینه کنند.

GA4 که به طور رسمی در اواسط اکتبر 2020 منتشر شد، جایگزین (Universal Analytics (UA است که به زودی به‌طور کلی جای آن را می‌گیرد.

قبل از ارائه این آپدیت که به طور تدریجی در دسترس قرار خواهد گرفت، گزارش‌های صفحه فرود باید به صورت دستی ساخته می‌شد که فرایندی وقت‌گیر و فرسایشی بود.

این گزارش‌های لندینگ پیج، در دشبورد پنل GA4، در بخش Engagement قابل مشاهده خواهد بود.

این گزارش به صورت خودکار و پیش فرض شامل بازدیدها، آمار کلی کاربران، میانگین تعامل کاربر و مدت زمانی که در هر صفحه سپری می‌کند و میزان Conversion است. با این حال، هر صاحب سایت و لندینگ پیجی این فاکتور‌ها را می تواند متناسب با نیازهای خود تغییر دهد.

مراحل ایجاد یک گزارش سفارشی و شخصی‌سازی شده

  • روی گزینه «Custom Report» در گوشه سمت راست، بالا کلیک کنید.
  • روی «Metrics» کلیک کنید و موارد موردنظر خود را در گزارش اضافه یا حذف کنید.
    “Apply” را بزنید و گزارش خود را ایجاد کنید.

امکانات بیشتر GA4 نسبت به UA

یکی از ارتقاهای برجسته‌ای که GA4 نسبت به UA دارد این است که در این نسخه داده‌های هر ۲ نسخه وب و اپلیکیشن می‌توانند ترکیب شوند و کنار هم یک گزارش جامع تشکیل دهند.

تمرکز GA4 بر داده‌های کاربر و منابع داده

تغییر قابل توجه دیگر از UA به GA4 در جمع‌آوری داده‌ها و حفظ حریم خصوصی است. برخلاف نسخه قبلی خود، GA4 آدرس‌های IP را جمع آوری یا ذخیره نمی‌کند. همچنین فرآیند حذف داده‌ها در GA4 ساده‌تر شده است و گزینه‌هایی در مورد مدت زمان ذخیره داده‌ها و ثبت لوکیشن آنها در اختیار کاربران قرار می‌دهد که می توانند این موارد را تغییر دهند.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات