
کیوردچی از قابلیت جدید خود، «دیجیکالا ریسرچ» رونمایی کرد


ابزار کیورد ریسرچ فارسی کیوردچی از قابلیت جدید خود یعنی «دیجیکالا ریسرچ» و «دیجی کالا ترند» رونمایی کرد.
به گزارش دی ام برد، کیوردچی، ابزار کیورد ریسرچ فارسی در تاریخ ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۴، در رویدادی با حضور خبرنگاران، از قابلیت جدید خود یعنی «دیجیکالا ریسرچ» و «دیجی کالا ترند» رونمایی کرد. اسماعیل نورمحمدی، بنیانگذار کیوردچی در این مراسم ضمن معرفی این قابلیت جدید، اعلام کرد که در کیوردچی امکان تولید محتوا، مقاله و به زودی خبر با استفاده از هوش موصنوعی فراهم است.
او همچنین ادامه داد: «ما در کیوردچی کلماتی را از سرچ افراد استخراج میکنیم که توسط هیچ سایتی پاسخ داده نشدهاند. سپس میتوانیم با استفاده از هوش مصنوعی محتوای مربوط به آن کلمات را تولید کنیم.»
نورمحمدی دررابطهبا قابلیت جدید گفت: «ما برای ساخت کیوردچی، از ابزار Answer the Public که یک ابزار محبوب و ۳۰ میلیوندلاری در جهان است، کپی کردیم. در Answer the Public یکبخشی برای آمازون ریسرچ وجود دارد و ما با الهام از آن، در کیوردچی امکان استخراج دیتای دیجیکالا را اضافه کردیم. میتوانیم با این قابلیت بررسی کنیم که افراد در دیجیکالا چه چیزهایی را سرچ میکنند. افراد معمولاً وقتی میخواهند کالایی خریداری کنند، در دیجیکالا آن را سرچ میکنند. ممکن است در نهایت آن کالا را از ترب یا فروشگاههای دیگر خریداری کنند؛ اما درصد بالایی از افراد در ابتدا آن را در دیجیکالا سرچ میکنند؛ بنابراین خیلی مهم است که کسبوکارها بدانند افراد در دیجیکالا به دنبال چه چیزی هستند تا تصمیم بگیرند چه کالایی را وارد کنند و چه نامی روی آن بگذارند. این موضوع میتواند استراتژی یک کسبوکار را تعیین کند. علاوه بر آن «دیجی کالا ترند» نیز اضافه شده تا پرجستجو ترین محصولات در دیجی کالا نیز مورد بررسی قرار بگیرند.»

اسماعیل نورمحمدی