پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

بررسی جامع جت سئو؛ ابزار ایرانی سئو

مهسا بهادری مهسا بهادری
8 شهریور 1403
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بررسی جامع جت سئو؛ ابزار ایرانی سئو
زمان مطالعه: 6 دقیقه

متخصصان سئو، وب‌مسترها و حتی صاحبان کسب‌وکارها برای بررسی وضعیت سئو سایت و عملکرد آن، از ابزارهای مختلف استفاده می‌کنند. بسیاری از این ابزارهای مشهور، نمونه‌های خارجی هستند. اما امروز می‌خواهیم سرویس ایرانی جت سئو را به شما معرفی کنیم و بررسی جامعی روی امکانات آن داشته باشیم.

بخش مهمی از دنیای دیجیتال مارکتینگ روی کار با ابزارهای مختلف استوار است. سئو هم به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های مهم بازاریابی دیجیتال از این قاعده مستثنی نیست. ابزارهای متنوعی در دنیا وجود دارد که متخصصان سئو، مدیران سایت‌ها و حتی صاحبان کسب‌وکارها برای بررسی وضعیت سئو و عملکرد سایت از آن‌ها استفاده می‌کنند. اما هر کدام از آنها برای کاربران ایرانی محدودیت‌هایی دارند و مهم‌ترین مشکل آن‌ها پشتیبانی نکردن از زبان فارسی است. به همین دلیل همیشه نیاز به یک سرویس ایرانی احساس می‌شد.

امروز می‌خواهیم سرویس ایرانی جت سئو را به شما معرفی کنیم و با بررسی جامع قابلیت‌ها و امکانات آن، ببینیم تا چه اندازه می‌توانید با رقبای خارجی خودش رقابت کند.

معرفی جت سئو

در سایت جت سئو آمده است: «جت سئو ابزاری ایرانی برای بررسی و آنالیز سئو سایت است که می‌تواند گزارش دقیقی از وضعیت سئوی سایت به شما ارائه کند.»

اما نکته مهم اینجاست که این یک توضیح کلی از عملکرد جت سئو است. این سرویس شامل گزارش‌ها و ابزارهای مختلفی است که هر کدام زیرمجموعه‌هایی دارند و می‌تواند به عنوان یک ابزار در اختیار متخصصان سئو و مدیران باشد.

مهم‌ترین ابزارها و امکانات جت سئو

ابتدا بهتر است به صورت کلی با جت سئو آشنا شویم. از مهم‌ترین و اصلی‌ترین امکانات جت سئو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تحقیق و آنالیز رتبه کلمات کلیدی
  • بررسی رتبه کلمات کلیدی
  • بررسی مشکلات فنی و محتوایی
  • تحلیل ساختار و متا تگ‌های صفحات سایت
  • تحلیل مشکلات محتوا به زبان فارسی
  • گزارش سرعت سایت براساس قوانین گوگل با استفاده از سرورهای ایران
  • ابزار ساختار محتوا برای نوشتن محتوای اثربخش
  • تحلیل رقبا و شکاف کلمات کلیدی
  • گزارش انواع خطای سایت مانند کدهای ۴۰۰ یا ۵۰۰

نکته قابل توجه این است که در مرحله اول می‌توانید گزارش تحلیل و عملکرد سایتتان را به صورت رایگان دریافت کنید. اما برای استفاده از گزارش‌های جامع و ابزارهای مختلف می‌توانید اشتراک موردنظرتان را خریداری کنید. این مجموعه اعلام کرده است استفاده از جت سئو برای ۷ روز رایگان است.

رابط کاربری و طراحی جت سئو

در مرحله اول چیزی که برای کاربران اهمیت دارد، رابط کاربری و ظاهر سیستم است. بعد از ورود به صفحه اصلی با صفحه‌ای مشابه تصویر زیر روبه‌رو می‌شوید.

بررسی جامع جت سئو؛ ابزار ایرانی سئو 1

باید آدرس سایتتان را در کادر وسط صفحه وارد کنید و روی دکمه «تحلیل رایگان سایت» بزنید. سپس سایت شما تحلیل شده و گزارش اولیه از وضعیت و امتیاز آن را دریافت خواهید کرد. البته یادتان باشد مدت زمان تحلیل و ارائه گزارش به موارد مختلفی چون حجم صفحات و محتوای سایت یا سرعت اینترنتتان بستگی دارد.

جت سئو اعلام می‌کند برای استفاده از امکانات بیشتر جت سئو یا تست رایگان به مدت ۷ روز باید عضو این سایت شوید که در گوشه سمت چپ بالای صفحه امکان عضویت و ورود به سایت فراهم شده است.

در گوشه سمت راست بالا هم می‌توانید تعرفه‌های خرید اشتراک جت سئو یا ابزار جذابی به نام تغییرات گوگل را ببینید که در ادامه بیشتر درباره آن صحبت می‌کنیم.

هنگامی که منتظر بررسی سایتتان هستید، می‌توانید قابلیت‌های دیگر جت سئو را بررسی کنید.

بررسی جامع جت سئو؛ ابزار ایرانی سئو 2

حداکثر زمانی که باید برای تحلیل سایت خودتان منتظر بمانید ۳۰ ثانیه است، ولی معمولا بسته به حجم محتوای سایت این زمان کمتر خواهد بود. در نهایت هم، همان‌طور که در عکس زیر می‌بینید، گزارش اولیه از وضعیت سایت شما و امتیاز آن نمایش داده می‌شود:

بررسی جامع جت سئو؛ ابزار ایرانی سئو 3

مواردی که در گزارش سایت شما وجود دارد، به‌صورت کلی شامل گزینه‌های زیر است:

  • امتیاز سرعت
  • امتیاز تحلیل
  • تعداد کلمات
  • رتبه جت سئو
  • قواعد عمومی
  • بررسی فنی
  • تجزیه و تحلیل
  • تجزیه و تحلیل لینک‌ها
  • قواعد محتوا

شما می توانید از این گزارش برای بدست آوردن کلمات کلیدی و وضعیت سرعت رقبای خود هم استفاده کنید و اطلاعاتی در مورد سایت‌های مختلف را می‌توان بدست آورد.

رتبه جت سئو چیست؟

این مجموعه پیرامون رتبه‌بندی مختص خود عنوان می‌کند: «رتبه جت سئو معیاری برای تخمین میزان ورودی سایت‌های ایرانی است و برای بررسی رقبا و انتخاب سایت‌های مناسب برای تبلیغات استفاده می‌شود. جت سئو با بررسی نزدیک به ۱.۵ میلیون سایت فارسی، به صورت هفتگی رتبه خود را به روزرسانی می‌کند.

رتبه جت سئو بر خلاف رتبه الکسا، قابلیت تقلب بسیار پایینی دارد و بر اساس میزان ترافیک سایت‌های ایرانی از گوگل به‌دست می‌آید. در حال حاضر سایت آپارات رتبه اول و سایت دیجی کالا و ترب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند.»

بررسی جامع جت سئو؛ ابزار ایرانی سئو 4

برای مشاهده فهرست کامل رتبه بندی جت سئو و بررسی رتبه سایت خودتان می توانید به جت‌ سئو را بررسی کنید.

ابزار تحقیق کلمات کلیدی

بدون‌شک یکی از اصلی‌ترین امکانات هر ابزار سئو سایت در دنیا، بخش ویژه تحقیق کلمات کلیدی و بررسی رتبه‌هاست. اما نکته مهم اینجاست که بسیاری از این سرویس‌ها با زبان فارسی مشکل دارند و کاربران ایرانی دچار مشکل جدی می‌شوند. به همین دلیل یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های جت سئو مربوط به ابزارهای کلمات کلیدی است که هر کدام برای هدف خاصی تعبیه شده‌اند.

این ۴ ابزار شامل موارد زیر است که هر کدام عملکرد مشخصی دارند:

  • واژه‌گستر: در این قسمت کلمه کلیدی مورد نظرتان را وارد می‌کنید و فهرستی از کلمات کلیدی اصلی و فرعی مشابه و هم‌خانواده با آن را دریافت می‌کنید. به عنوان مثال ما کلمه «بیمه عمر» را وارد کردیم و در چند ثانیه حدود ۴۰۰ کلمه پیشنهادی را دریافت کردیم. امکان گرفتن خروجی اکسل و اضافه‌کردن کلمات به لیست کلمات کلیدی خودتان هم وجود دارد.

 

  • کلمات کلیدی رقبا: در این قسمت دامنه یا URL سایت مورد نظر خود را وارد می‌کنید و فهرستی از کلمات کلیدی را دریافت می‌کنید. نکته اینجاست که فهرست کلمات کلیدی موجود در سایت شما و رقبا براساس میزان سختی، حجم جستجو و KEI یا شاخص هر کدام قابل مشاهده است و می‌توانید آن‌ها را به صورت گروه‌بندی شده در یک موضوع خاص هم بررسی کنید. ما آدرس https://dmboard.media/ را وارد کردیم و بیش از ۲۶۰۰ کلمه ارائه شد.

بررسی جامع جت سئو؛ ابزار ایرانی سئو 5

  • ساختار محتوا: ساختار محتوا با دریافت بازخورد از الگوریتم رنک برین گوگل، به شما پیشنهاد می‌دهد که در محتوای خود از چه عباراتی استفاده کنید تا بتوانید بهترین نتیجه را در گوگل بگیرید. اگر برای تولید محتوا دنبال این هستید که چطور عمل کنید تا بهتر نتیجه بگیرید، این ابزار می‌توند به شما کمک کند. در این قسمت موارد زیر به شما ارائه می‌شود:
  • تعداد کلمات پیشنهادی محتوا
  • عبارت‌های مرتبط که توسط کاربران جستجو می‌شود
  • پیشنهاد برای عنوان صفحه
  • پیشنهاد برای میان‌تیترها
  • پیشنهاد متن جایگزین (ALT) تصاویر
  • پیشنهاد متای توضیحات
  • نمودار چگالی و فراوانی

 

شکاف کلمات کلیدی: در این بخش کلمات کلیدی‌ای به شما ارائه می‌شود که نه شما و نه رقبا روی آن کار نکرده‌اید و رتبه ندارید یا سختی بیشتری دارند. این کلمات براساس موضوع سایتی مشخص می‌شود که همان ابتدا آن را در جت سئو ثبت و تحلیل کرده‌اید. ضمن اینکه رقبایتان هم برای هر کلمه کلیدی نشان داده می‌شود. با خروجی این گزارش می‌توانید وضعیت خودتان و رقبا را بررسی کنید.

جت سئو رتبه کلمات کلیدی سایت را به صورت گزارش روزانه ارائه می‌دهد و می‌توانید رتبه کلمات کلیدی خود را در شهرهای مختلف رصد کنید و روند تغییرات آن را مشاهده نمایید. همچنین هر روز این اطلاعات در قالب ایمیل در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

همچنین در ادامه این مجموعه پیرامون بررسی رقبا و سایت شما توضیح می‌دهد: «در بخش تحلیل رقبا، گزارش های مختلفی برای تحلیل رقبا وجود دارد مانند “گزارش بک لینک رقبا”، “کلمات کلیدی رقبا” ، “دیده بان رقبا” ، “صفحات پربازدید رقبا” و… که دید بسیار مناسبی نسبت به رقبا به شما می دهد. همچنین جت سئو به صورت دوره‌ای سایت شما را خزش کرده و گزارش‌های فنی و محتوایی از مشکلات سایت به شما ارائه می‌دهد که در روند بهبود سئو داخلی سایت بسیار موثر است.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

پلاتین