پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

در پنل ارتباطات و مسئولیت اجتماعی مطرح شد: باید نگاه صدقه دادن را کنار بگذاریم

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
3 مهر 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
در پنل ارتباطات و مسئولیت اجتماعی مطرح شد: باید نگاه صدقه دادن را کنار بگذاریم
زمان مطالعه: 2 دقیقه

در حاشیه کنگره موبایل ایران، نشست تخصصی «سوشال مدیا، ارتباطات و مسئولیت اجتماعی» با حضور عرفان صفی‌پور مدیر روابط عمومی و ارتباطات روبیکا، حمید قنبری مدیر بازاریابی و مطالعات بازار بیمه سامان، خاتون شهبازی تسهیلگر و توسعه دهنده کسب و کار خلاق و سپیده عابدینی مدیر کل ارتباطات بازار مبین‌نت برگزار شد. متخصصان حاضر در این پنل ضمن تاکید بر اهمیت انجام فعالیت‌های مسئولیت اجتماعی توسط برندها، براین باور بودند که باید نگاه صدقه دادن را در فعالیت‌های این چنینی کنار گذاشت.

به گزارش دی‌ام برد، حمید قنبری مدیر بازاریابی و مطالعات بازار بیمه سامان در ادامه این نشست گفت:‌ «بحث مسئولیت اجتماعی آن جایگاه لازم را در ایران بین برندهای ایرانی پیدا نکرده است. بیمه سامان در شهر یزد ورزشگاهی را را افتتاح کرده است تا رفیت این ورزش برای علاقمندان بیشتر ایجاد شود و همچنین در این راستا از استعدادهای تیم نجوم که امسال مدال طلا آوردند، حمایت کردیم؛ همچنین فضای همکاری با انواع خیریه‌ها را ایجاد کردیم تا بیمه سامان هم در خط مقدم قرار بگیرد. کارهای این چنینی به صورت جسته گریخته و به کرات انجام می‌شود ولی به نظر من بیمه سامان در بحث مسئولیت اجتماعی میان برندهای ایرانی، جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده‌است. مثلاً ما نمایشگاه نقاشی برگزار می‌کنیم و از هنرمندان جوان ناشناس حمایت می‌کنیم؛ این موضوع مسئولیت اجتماعی الزاما این نیست که به قشری از جامعه که حالا از شرایط اقتصادی ضعیف باشند، کمک کنیم بلکه می‌بایست ارتباط و فروش مان را هم راستای بخشی از مخاطب در جامعه که الزاما از آن منفعتی نخواهیم برد، بکنیم و این نگاه صدقه دادن را کنار بگذاریم.»

شهبازی همچنین شهبازی تسهیلگر و توسعه دهنده کسب و کار خلاق، گفت: «شاید اکنون تفکر جامعه ما این است که مسئولیت اجتماعی در قالب یک کار خیر و دلخواهانه صورت می‌گیرد اما واقعیت امر مسئولیت اجتماعی این است که یک وظیفه عمومی برای هر سازمان نهاد و یا فرد تعریف می‌شود که می‌تواند در جهت رشد پایدار جامعه کمک کند. اتفاقاً یک بخش از مسئولیت اجتماعی فعالیت‌های بشر دوستانه و اقتصادی است، مسئولیت اجتماعی بخش‌های دیگری هم دارد و به نسبت چالش‌های جامعه تعریف می‌شود به طور مثال در چالش‌های اقتصادی، ایجاد اشتغال پایدار و حفظ محیط زیست می‌تواند این مبحث مورد بهره گیری قرار بگیرد. نقش شبکه‌های اجتماعی در این موضوع برجسته است و نگرش‌ها و امکانات و دسترسی‌های مجموعه ها متفاوت است و باید متناسب با فضای کسب و کار در بحث مسئولیت‌های اجتماعی ورود کنیم.»

عابدینی مدیر کل ارتباطات بازار مبین‌نت در بخشی دیگر از این پنل گفت: «مسئولیت اجتماعی واقعا جایگاه ویژه‌ای در کشور ما ندارد و شاید جز مواردی است که باید ادبیات آن غنی‌تر شود و ما بیشتر بر آن واقف شویم. مسئولیت اجتماعی از جنس کسب‌وکار نیست، از جنس مالی نیست و اگر مجموعه‌ای قلباً به این کاری که انجام می‌دهد باور نداشته باشد واز آن سازمان حمایت نکند؛ مخاطبان آن هم ملیونی نمی‌شوند. امیدوارم که همه سازمان‌ها به این سمت‌وسو بروند.»

صفی‌پور مدیر روابط عمومی و ارتباطات روبیکا، در پایان  این پنل گفت: «ما در ارتباط با جامعه پیرامونی خودمان و در ارتباط با جامعه مخاطبان و کاربرهای خودمان به شدت در تعامل هستیم. تعاملی بودن شاید یک اجبار است برای تمرکز در بخش مسئولیت‌های اجتماعی و چون مستقیما در بازخورد پیام مردم قرار می‌گیریم بهتر می‌توانیم چالش‌ها و معضلات را درک و حل کنیم.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

پلاتین