پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش ابردراک از افزایش اختلال اینترنت و کاهش سرعت آپلود

مرجان عبدی مرجان عبدی
12 آذر 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش ابردراک از افزایش اختلال اینترنت و کاهش سرعت آپلود
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش ابردراک اختلال و  قطعی اینترنت در دو هفته گذشته نسبت به دو ماه گذشته افزایش یافته است. شرکت ابردراک، که در زمینه خدمات ابری فعالیت می‌کند این اختلال‌ها در هفته گذشته را در گزارشی تایید کرده و شایع‌ترین مشکلات شبکه اینترنت در هفته گذشته را گزارش داده است.

اختلال ارتباطات بین‌شهری 

طبق این گزارش اختلال ارتباطات بین شهری در ساعاتی از روز دیده شده است. به طور دقیق اختلال ارتباطات بین استانی در هفته‌های گذشته به شکل تقریبی از بازه زمانی ۸ صبح تا ۱۱

و در ساعت ۵ تا ۷ بعد از  ظهر به صورت مکرر اتفاق افتاده است. ابر دراک اعلام کرده که به نظر می‌رسد این اتفاق‌ها به خاطر تغییرات در حال اعمال روی زیرساخت اینترنت باشد و ایجاد اینگونه اختلال از سوی دیتاسنترها صورت نگرفته است.

همچنین در روزهای اخیر، تغییرات روی برقراری ارتباط‌های زیرساختی از قبیل تانل‌ها اعمال می‌شود و پروتکل‌های Tunneling مورد  هدف قرار گرفته است.  

همچنین گزارش ابر دراک نشان می‌دهد که در هفته گذشته ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت محدود انجام شده است.  

همچنین در روزهای اخیر، تغییرات روی برقراری ارتباط‌های زیرساختی از قبیل تانل‌ها اعمال می‌شود و پرو‌تکل‌های Tunneling مورد هدف قرار گرفته‌اند. Tunneling روشی برای انتقال داده است که از طریق شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) استفاده می‌شود.

مشکل سرعت آپلود

از سه هفته گذشته بسیاری از کاربران اعلام کردند سرعت اینترنت هنگام آپلود اختلال شدیدی دارد. آنها اظهار می‌کنند هنگام آپلود فایل‌های حجیم مانند ویدئو یا عکس، ناگهان سرعت سرویس‌شان افت می‌کند و بارگذاری و ارسال فایل نیز شدیداً کند شده است.

این مشکل با بررسی‌های راه‌ پرداخت همچنان ادامه دارد. گزارش ابر دراک هم نشان می‌دهد در هفته گذشته ارسال و دریافت اطلاعات با سرعت محدود انجام شده است.

طبق بررسی ابر دراک، سرعت آپلود به‌طور موثر به ازای هر اتصال محدود شده است. این اختلال در سطح زیرساخت شبکه اتفاق می‌افتد. براساس گزارش ابر دراک، چه برای اتصال به خارج و چه داخل ایران، سرعت آپلود Connectionها محدود شده و گاهی اوقات این محدودیت برای اتصال‌های امن و غیرامن هم اعمال شده است.

مشکل پروتکل HTTP

همچنین مشکلات شدیدی روی اتصال به Repositoryهای توزیع‌های مختلف لینوکس اتفاق افتاده است. از آنجا که گاهی اتصال به Repositoryها از پروتکل HTTP هم مورد استفاده است، ابر دراک نتیجه گرفتە این محدودیت هم برای اتصال‌های امن و هم غیرامن اعمال شده است.

همچنین مشکلات شدیدی روی اتصال به Repositoryهای توزیع‌های مختلف لینوکس اتفاق افتاده است. از آنجایی که گاهی اتصال به Repositoryها از پروتکل HTTP هم مورد استفاده است، ابر دراک نتیجه گرفته است که این محدودیت هم برای اتصال‌های امن و  هم غیرامن اعمال شده است.  

طبق ادعای ابر دراک این اختلال بیانگر این است که فیلترینگ در سطح شماره پورت هم در حال انجام است. همچنین ابر دراک اعلام کرده یکی دیگر از اختلال‌هایی که در پی دستکاری‌های انجام شده در DNS و مسیریابی به‌وجود آمده، عدم اتصال به ACME است که در نتیجه آن اختلال‌های در تولید SSL Certificate رایگان برای وب‌سایت‌ها به وجود آمده است.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک