پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

فیس‌بوک ادعای جاسوسی اینستاگرام از کاربران را رد کرد

زهرا قنبری زهرا قنبری
29 شهریور 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
فیس‌بوک ادعای جاسوسی اینستاگرام از کاربران را رد کرد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

به نقل از بلومبرگ فیس‌بوک ادعای جاسوسی برنامه اینستاگرام از دوربین سلفی گوشی‌های کاربران را رد کرد و اعلام کرد که دلیل این اتفاق یک باگ بوده است.

فیس‌بوک گفت که وجود یک مشکل فنی در اینستاگرام به این برنامه اجازه می‌داده تا دوربین سلفی گوشی‌های آیفون کاربران را باز کند و در حال حاضر این مشکل برطرف شده است. همانطور که می‌دانید موضوع امنیت داده‌ها و اطلاعات کاربران بسیار مهم بوده و در چند سال اخیر شرکت‌های زیادی محکوم به سواستفاده از این اطلاعات شده‌اند. هفته گذشته یک کاربر اینستاگرام از نیوجرسی شکایتی مربوط به جاسوسی شرکت اینستاگرام و شرکت مادر آن، فیس‌بوک تنظیم کرده و آن‌ها را به جاسوسی محکوم کرد. او ادعا کرد که اینستاگرام با این کار قصد دارد تا دیتابیس ارزشمندی با هدف تحقیقات بازاریابی به دست آورد. به نظر می‌رسد این خبر روی اعتبار هر دو شرکت فیس‌ّوک و اپل تاثیر گذاشته و باید شاهد تاثیرات منفی روی فروش و جذب کاربر این دو باشیم.

گفتنی است که سال گذشته هم شکایتی از فیس‌بوک با همین ادعا صورت گرفته بود که کاربر پس از ورود به قسمت اخبار فیسبوک متوجه می‌شود که تصویر کوچکی از دوربین بالای نمایشگر گوشی ظاهر می‌شود و گویا فرد یا افرادی خاص از طریق دوربین دستگاه، او را نگاه می‌کنند که همان سال هم این شرکت وجود باگ در نسخه موجود را بهانه کرده و پس از مدتی آن را برطرف کرد.

بخوانید  با امکان جدید دسته‌بندی تب‌ها در مرورگر کروم آشنا شوید
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک