پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اینفلوئنسرها طی بخشنامه جدید از این پس باید مالیات بر درآمد بدهند!

مرجان عبدی مرجان عبدی
26 مرداد 1400
زمان مطالعه: 1 دقیقه
اینفلوئنسرها طی بخشنامه جدید از این پس باید مالیات بر درآمد بدهند!
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

امروز امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی نامه اجرایی اخذ مالیات از اینفلوئنسرهای دارای بیش از ۵۰۰ هزار فالوور را ابلاغ کرد. اینفلوئنسرهایی که بیش از ۵۰۰ هزار دنبال‌کننده دارند موظف هستند طی بخشنامه‌ایی به شماره ۵۱۵۰/۱۴۰۰/۲۰۰ از این پس از درآمد حاصل از محل تبلیغات خود مالیات پرداخت کنند.

در این بخشنامه مالیات آمده است:

در اجرای بند ذ تبصره ۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ کل کشور که مقرر می‌دارد: «درآمدهای کاربران دارای بیش از پانصد هزار فالوور از محل تبلیغات، مشمول مالیات بر درآمد خواهد بود. سازمان امور مالیاتی مکلف است ظرف ۲ ماه پس از لازم الاجرا شدن این بند، دستورالعمل اجرایی مربوط به اخذ مالیات از درآمدهی کاربران حرفه‌ای رسانه‌های کاربرمحور از محل تبلیغات را تهیه کند و به تأیید وزیر امور اقتصادی و دارایی برساند. سازمان امور مالیاتی مکلف است فهرست مودیان مالیاتی و خوداظهاری ارائه شده توسط آنها را تهیه کند و در تارنمای سازمان، در منظر عموم قرار دهد

این طرح که سال پیش مطرح شد، در کنار موافقینی که داشت با مخالفت‌هایی نیز از سمت کسب‌وکارهای اینترنتی و برخی نمایندگان روبرو شد و امروز پس از گذشت چندماه، سازمان امور مالیاتی کشور آیین‌نامه آن را رسما ابلاغ کرد.

بخوانید  دامنه شنوتو، پلتفرم انتشار پادکست از دسترس خارج شد!

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک