پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

تعرفه ثبت و تمدید دامنه ir دوبرابر شد

الهه صالحی الهه صالحی
4 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تعرفه ثبت و تمدید دامنه ir دوبرابر شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

تعرفه ثبت و تمدید دامنه ir قرار است از چهارم اردیبهشت‌ماه از ۸۰۰۰ تومان به ازای هر یونیت به ۱۶۰۰۰ هزار تومان افزایش یابد.

مرکز ثبت دامنه کشوری ایران (ایرنیک) در اطلاعیه‌ای افزایش قیمت ثبت، تمدید و انتقال دامنه ir  در سال ۱۴۰۲ را به کاربران خود اعلام کرد؛ ایرنیک در این اطلاعیه اعلام کرده است که مطابق بند ۱۳ صورتجلسه مورخ ۱۴۰۰/۰۳/۰۸ مصوبه هیأت امنای پژوهشگاه دانش‌های بنیادی، نرخ ارائه خدمات ثبت دامنه از چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ از قرار هر واحد برای کاربران، معادل ۱۶۰،۰۰۰ ریال خواهد بود.

البته هزینه اعلام شده تنها مربوط به ثبت و تمدید دامنه در ایرنیک بوده و صاحبان دامنه‌ها در صورت استفاده از خدمات پلتفرم‌های هاست باید مبالغ جداگانه‌ای را برای پشتیبانی به پلتفرم مربوطه بپردازند؛ به طور مثال ایران سرور در پیامی که به کاربران خود ارسال کرده هزینه ثبت، تمدید سالانه دامنه ir را ۷۹ هزار تومان و هزینه تمدید پنج ساله دامنه را ۱۴۹ هزار تومان اعلام کرده است.
تعرفه ثبت و تمدید دامنه ir دوبرابر شد 1

ایرنیک در سایت رسمی خود تعرفه ثبت دامنه را ۱۶ هزار تومان برای هر واحد اعلام کرده است.

تعرفه‌ دامنه‌های ir پس از ۱۰ سال در اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ افزایش یافت و حالا به نظر می‌رسد که در حال طی کردن شیبی صعودی در افزایش قیمت است. گفتنی است که در صورتی که یک دامنه تا ۳۰ روز بعد از تاریخ انقضا تمدید نشود در وضعیت قفل قرار گرفته و تا ‏۳۰ روز برای صاحب‌امتیاز فعلی دامنه جهت تمدید محفوظ خواهد ماند. در این وضعیت جهت تمدید دامنه نیاز است تا جریمه آزاد کردن دامنه (Unlock)‏ پرداخت شود. در صورتی که در وضعیت قفل نیز دامنه تمدید نشود، دامنه مورد نظر آزاد شده و جهت ثبت مجدد عموم در دسترس قرار می‌گیرد.

بخوانید  اولین جلسه دوره مارکتینگ اتومیشن رهنما کالج با همراهی اسمارتک برگزار شد
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک