پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

۲۶٪ از ۱۰۰ وب‌سایت برتر جهان ChatGPT را بلاک کرده‌اند

رویا عزیزی رویا عزیزی
11 مهر 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
۲۶٪ از ۱۰۰ وب‌سایت برتر جهان ChatGPT را بلاک کرده‌اند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

موج بلاک کردن ربات GPT در میان وب‌سایت‌های شناخته شده جهان در حال گسترش است. به گزارش SEL تا امروز از ۱۰۰ وب‌سایت مشهور دنیا، ۲۶ وب‌سایت و از ۱۰۰۰ وب‌سایت مشهور دنیا، ۲۴۲ مورد این ربات هوش مصنوعی را بلاک کرده‌اند.

Search Engine Land گزارشی در وبسایت خود منتشر کرده که مدعی شده تا ماه پیش، از ۱۰۰۰ وب‌سایت برتر جهان، تنها ۶۹ مورد از آن‌ها ربات هوش مصنوعی GPT را بلاک کرده بودند. این بلاک‌‌ها از ماه گذشته همه‌گیرتر شده و ۲۵۰ درصد رشد داشته‌اند.

بلاک کردن وب‌سایت‌ها

چرا ربات GPT بلاک می‌شود؟

یکی از سوالاتی که پیش می‌آید این است که ربات هوش مصنوعی برای چه بلاک می‌شود. نکته مهم این است که ربات هوشمند GPT زمانی که پاسخ سوالات کاربران را استخراج کرده و به آن‌ها ارائه‌ می‌دهد، به منابعی که این پاسخ‌ها را از آن‌ها یافته است، لینک نمی‌دهد. به همین جهت سئوکاران به این سمت متمایل می‌شوند که برای حفظ بهینه‌مندی سایت دسترسی این ربات را مسدود کنند.

یکی از دلایلی که موتورهای جست‌وجو به محتوای وب‌سایت‌ها دسترسی دارند، این است که به واسطه لینک‌دهی‌‌های صورت گرفته ترافیک سایت بهبود پیدا می‌کند. این در حالی است که اغلب وب‌سایت‌های محبوب تصمیم به بلاک کردن ربات GPT کرده‌اند؛ به این صورت که دسترسی این ربات را به داده‌های موجود در وب‌سایت مسدود می‌کنند.

یکی از دلایل این مسدودیت این است که وب‌سایت‌ها نمی‌خواهند OpenAI از داده‌های ‌آن‌ها استفاده کنند. بخشی از دلایل این کار هم به نبود منفعت مالی برمی‌گردد.

متن کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
رویا عزیزی
رویا عزیزی
خبرنگارم و کلمه‌ها راه را نشانم می‌دهند.
نظرات

اسمارتک