پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

آموزش صفر تا صد کسب درآمد از آپارات

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
11 اردیبهشت 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
آموزش صفر تا صد کسب درآمد از آپارات

سیستم کسب درآمد آپارات چند سالی است که در راستای حمایت از تولیدکنندگان محتوا راه‌اندازی شده است. در این سیستم، تولیدکنندگان محتوا در سود حاصل از نمایش تبلیغات در ویدیوها شریک می‌شوند و با توجه به تعداد نمایش‌های موفق، ماهیانه مبلغی را دریافت می‌کنند. با توجه به عمر نسبتا کوتاهی که از این سیستم می‌گذرد ممکن است برخی افراد هنوز با زیر و بم آن آشنا نباشند یا در مورد شرایط درآمدزایی سوالاتی داشته باشند. در این مقاله قصد داریم هرآنچه لازم است در مورد سیستم کسب درآمد از آپارات را بدانید توضیح دهیم.

پنل اینکام آپارات؛ از گذشته تا امروز

داستان درآمدزایی از آپارات از سال ۱۳۹۶ شروع شد. در این سال، آپارات تصمیم گرفت به صاحبان کانال، امکان درآمدزایی بدهد و سرویس اینکام را پایه‌گذاری کرد. این سیستم به محض راه‌اندازی با استقبال خوب کاربران روبرو شد و افراد زیادی را به انتشار ویدیو در پلتفرم آپارات ترغیب کرد. بااین‌حال، این سیستم در طول چند سال فعالیتش با تغییرات اساسی در قوانین و شرایط روبرو بوده است که یکی از این تغییرات، پایان درآمدزایی از بازنشر محتوا بود.

تا پیش از این، بسیاری از افراد با بازنشر ویدیوهای دیگران در کانالشان می‌توانستند به ازای تعداد نمایش موفق تبلیغات، کسب درآمد داشته باشند. اما آپارات تصمیم گرفت در راستای حمایت از تولیدکنندگان محتوا، امکان درآمدزایی از بازنشر را خاتمه بدهد. در حال حاضر، تنها تولیدکنندگان محتوا می‌توانند وارد پنل اینکام شوند.

درآمد هر کانال چطور محاسبه می‌شود؟

حتما تابه‌حال تبلیغات ویدیویی را ابتدا یا در حین پخش ویدیوهای آپارات دیده‌اید. آپارات درآمد حاصل از پخش تبلیغات در هر کانال را به صورت مساوی با صاحب کانال تقسیم می‌کند. بنابر اطلاعات منتشر شده توسط پلتفرم آپارات، درصد اعلام شده برای درآمدزایی، ۵۰٪ از مبلغ هر تبلیغ است که با توجه به کیفیت محتواهای کانال و تعداد نمایش‌های موفق، این درصد ممکن است تا ۷۰٪ هم افزایش پیدا کند.

معیار محاسبه درآمد هر کانال، تعداد نمایش موفق تبلیغات در هر کانال است. به عبارت دیگر، هر بار که یک کاربر یک تبلیغ را حداقل به مدت ۴ ثانیه تماشا کند به عنوان یک نمایش موفق شمارش می‌شود.

با اصطلاح RPM آشنا شوید.

یکی از اصطلاحاتی که در پنل درآمدزایی برای محاسبه درآمد هر کانال استفاده می‌شود شاخص RPM (Revenue Per Mile) است که به معنای میانگین درآمد به ازای هر هزار بازدید است. این شاخص از تقسیم درآمد کلی کانال بر تعداد بازدید در یک بازه زمانی مشخص به دست می‌آید و به عوامل زیر بستگی دارد:

  • نوع محتوای کانال
  • نوع و قیمت تبلیغات نمایش‌داده‌شده در ویدیوهای یک کانال
  • نرخ نمایش موفق تبلیغات در کانال

شاخص RPM به صورت کاملا سیستمی محاسبه می‌شود و هرچه به انتهای ماه نزدیک می‌شویم این عدد بیشتر می‌شود.

شرایط ورود به سیستم درآمدزایی آپارات

آپارات سه شرط اصلی را برای ورود به سیستم درآمدزایی در نظر گرفته است. این شرایط عبارتند از:

  • حتما تولیدکننده محتوا باشید.

تا پیش از این، افرادی که اقدام به بازنشر ویدیو در آپارات می‌‎کردند هم می‌توانستند عضو سیستم درآمدزایی شوند. اما از تاریخ ۱۰ بهمن ۱۳۹۹ آپارات خبرِ پایان درآمدزایی کانال‌ها از بازنشر را به صورت رسمی اعلام کرد و از آن پس، صرفا تولیدکنندگان محتوا را مشمول شرایط درآمدزایی اعلام کرد.

مطابق با قوانین آپارات، تولیدکننده محتوا به فردی گفته می‌شود که صفر تا صد فرایند ساخت ویدیو را خودش انجام داده باشد. به این ترتیب، کسانی که با اضافه کردن زیرنویس، دوبله یا میکس چند ویدیو، یک ویدیوی جدید تهیه می‌کنند «تولیدکننده محتوا» محسوب نمی‌شوند.

این شرط برای حمایت از زحمات تولیدکنندگان محتوا و ترغیب کاربران به تولید محتواهای باکیفیت در نظر گرفته شده است.

  • حداقل ۲۰۰ دنبال‌کننده داشته باشید.

شرط دوم برای ورود به سیستم درآمدزایی، تعداد دنبال‌کنندگان کانال شماست. با توجه به این‌که درآمد هر کانال بر اساس میزان بازدید و نمایش موفق تبلیغات محاسبه می‌شود تعدادِ حداقلیِ ۲۰۰ دنبال‌کننده برای ورود به سیستم اینکام تعیین شده است. بنابراین اگر تازه شروع به تولید‌محتوا در آپارات کرده‌اید کمی صبر کنید تا تعداد دنبال‌کنندگان کانالتان به 200 نفر برسد؛ بعد می‌توانید برای ورود به سیستم درآمدزایی آپارات اقدام کنید.

البته با توجه به این‌که آپارات بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک ویدیو در ایران است رسیدن به این تعداد دنبال‌کننده چندان دورازدست به‌نظر نمی‌رسد.

  • حداقل ۳۰۰۰ هزار ساعت نمایش داشته باشید.

آخرین شرط ورود به سیستم کسب درآمد از آپارات آمار نمایش کانال شماست. براساس قوانین پلتفرم آپارات، در صورتی‌که آمار سه ماهه اخیر کانالتان، حداقل 3 هزار ساعت نمایش باشد مجاز به ورود به پنل اینکام هستید.

چطور وارد سیستم اینکام شویم؟

اگر هر سه شرط لازم را دارید می‌توانید درخواست خود را برای ورود به سیستم درآمدزایی ثبت کنید. برای این کار لازم است ابتدا وارد حساب کاربری خود در آپارات شوید و بعد از طریق صفحه «درخواست عضویت» شوید. در این صفحه وضعیت کانال شما بررسی می‌شود و چنانچه واجدشرایط باشید می‌توانید به مرحله بعد بروید و با تکمیل اطلاعات، درخواست خود را نهایی کنید.

نکات مهم در محاسبه درآمد هر کانال

در پایان به سه نکته مهم در مورد روش محاسبه درآمد هر کانال توجه داشته باشید.

  • هر یک بازدید لزوما به معنای یک نمایش موفق نیست؛ به عنوان مثال ممکن کاربر چهار ثانیه تبلیغ را تماشا نکند.
  • گاهی روی برخی ویدیوها اصلا تبلیغی نمایش داده نمی‌شود.
  • درآمد شما به نوع و قیمت تبلیغات نمایش داده شده و نرخ نمایش موفق تبلیغات بستگی دارد.

سخن آخر

سیستم درآمدزایی آپارات برای حمایت از تولیدکنندگان محتوا و تشویق افراد به تولید ویدیوهای باکیفیت راه‌اندازی شده است. این سیستم با استقبال بسیار خوب کاربران روبرو شده و در حال حاضر افراد زیادی از طریق این سیستم، درآمدزایی می‌کنند. در این مقاله شما را با این پنل آشنا کردیم و در مورد پنل اینکام، شرایط ورود به این سیستم و نحوه محاسبه درآمد صحبت کردیم. اگر تولیدکننده محتوای ویدیویی هستید با انتشار ویدیوهایتان در پلتفرم آپارات می‌توانید علاوه بر افزایش بازدید ویدیوهایتان، کسب درآمد هم داشته باشید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی