اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا کمپینهای جدید هاینز و برگرکینگ را متوقف کرد
در ماه اخیر تبلیغات دو برند هاینز و برگرکینگ به ترتیب به دلیل غیرشفاف بودن شرایط شرکت در یک قرعهکشی در اطلاعات کلی تبلیغات و تشویق نوجوانان زیر ۱۶ سال به مصرف فستفود، توسط اداره استانداردهای تبلیغاتی بریتانیا (ASA) ممنوع شد.
به گزارش Marketing Beat، ماجرای این کمپین از این قرار بود که برند هاینز اعلام کرد که با خرید یک یا چند محصول که هاینز آنها را برای این کمپین در نظر گرفته بود، یک بلیط ورودی Dayz out اعطا میکند که افراد میتوانند از آن برای هزاران فعالیت از جمله پارکهای شهربازی، بولینگ، کارتینگ، ترامپولین و… استفاده کنند. هاینز با همکاری شبکه The National Days Out اقدام به اجرای چنین کمپینی کرده بود. اما طولی نکشید که اجرای تبلیغات برای این کمپین به دلیل اطلاعات گمراهکننده از سوی ASA ممنوع شد.
این سازمان در اینرابطه اعلام کرده که این برند شرایط شرکت در این کمپین و دریافت این پروموشنها را به درستی برای کاربران خود مشخص نکرده است. به طور مثال تنها افراد بالای ۱۸ سال میتوانند در این کمپین شرکت کنند و هر مصرفکننده تنها دو بار در روز میتواند به ازای خرید خود از هاینز کوپن دریافت کند.
از سوی دیگر، هاینز هم ساکت نماند. این برند در پاسخ ASA گفته بود که تمامی این دستورالعملها و شیوههای شرکت در این کمپین در یک QR کد قرار داشت که افراد میتوانستند با اسکن کردن به آنها دسترسی داشته باشند. اما ASAدر پاسخ اعلام کرده است که این توضیحات کافی نیست.
ASA در این رابطه اعلام کرده است که به برند هاینز اطلاع داده که در شرایطی که کمپین آنها نیازمند مشارکت خریداران است، باید شرایط گمراهکننده را شفاف کند.
البته هاینز تنها برندی نبود که تبلیغاتش در طول یک ماه گذشته توسط این سازمان ممنوع شد. انجمن استانداردهای تبلیغاتی (ASA) پس از انتقادات مردم نسبت به اینکه برگرکینگ نوجوانان را هدف کمپین تبلیغاتی خود قرار داده و آنها را به مصرف فستفود تشویق کرده است، بخشی از تبلیغات این کمپین را ممنوع کرد.
ماجرا از این قرار بود که این تبلیغات آنلاین برای مشتریان برگرکینگ ارسال شده بود اما این اقدام با مقررات تبلیغات HFSS مغایرت داشت، زیرا در این تبلیغات آنلاین پیشنهادات تبلیغاتی به افراد ارائه میکرد که حتی نوجوانان زیر ۱۶ سال نیز میتوانستند بدون نیاز به رضایت والدین خود از آنها استفاده کنند.
برگرکینگ در این رابطه گفته است که براین باور است که تاییدیه سنی که در همان ابتدا از افراد دریافت میشود، کافی است، اما ASA اعلام کرده است که براساس قانون رستوراندارها باید برای این موضوع تاییدیه جدیتری دریافت کنند؛ چرا که براساس قانون، تبلیغکنندگان باید افراد زیر ۱۶ سال را از لیست بازاریابی محصولات HFSS خود حذف کنند.