پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل رسماً چت‌بات هوش مصنوعی خود (Bard) را لانچ کرد

زهرا محبی زهرا محبی
3 فروردین 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل رسماً چت‌بات هوش مصنوعی خود (Bard) را لانچ کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل بالاخره رسما چت‌بات خود را ارائه کرد. چت‌بات هوش مصنوعی Bard چت‌بات کمپانی گوگل است که حالا، گروه همه کاربران کشورهای انگلیس و امریکا می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. رونمایی اولیه این چت‌بات چند هفته پیش صورت گرفت. گوگل در همان زمان هم اعلام کرده بود که این چت‌بات طراحی شده است که با مزیت‌های خود، با چت‌بات بینگ مایکروسافت و ChatGPT رقابت کند. حالا که مدتی از این رونمایی اول می‌گذرد، گوگل خبر از عرضه عمومی این چت‌بات داده است. البته این عرضه آنقدرها هم عمومی نبوده و مکالمه با Bard برای همه افراد ممکن نیست؛ تنها گروه محدودی از کاربران امکان استفاده از چت‌بات Bard را دارند. کاربران ساکن آمریکا و انگلستان می‌توانند به آدرس bard.google.com مراجعه کنند و به لیست انتظار بپیوندند.

گوگل اعلام کرده است که با اینکه فعلا این چت‌بات تنها در دسترس ساکنان آمریکا و انگلیس است، اما برنامه‌هایی برای گسترش آن به کشورها و زبان‌های دیگر وجود دارد. همچنین، هدف چت‌بات Bard توسط گوگل، افزایش بهره‌وری و افزایش خلاقیت و کنجکاوی در عین رسیدگی به سوگیری‌های احتمالی و اطلاعات غلط اعلام شده است.

چت‌بات Bard

گوگل در توصیف چت‌بات Bard گفته است: «Bard یک پروژه آزمایشی مقدماتی است که شما را قادر می‌سازد که از یک هوش مصنوعی زایا بر پایه LaMDA استفاده کنید.»

گوگل در پست این خبر، چند تصویر از نمونه پاسخ‌های چت‌بات Bard منتشر کرده است. جالب توجه است که در این تصاویر گوگل متذکر شده است که کاربران در نتایج و پاسخ‌هایی که از چت‌بات Bard دریافت می‌کنند، ممکن است اطلاعات غیردقیق یا توهین‌آمیزی ببینند که مسئولیت و دیدگاه‌های خود گوگل نیست. این اذعان به غیردقیق پاسخ‌ها، نکته خوبی است که در چت‌بات‌های دیگر هم به کاربران ثابت شده است. همانطور که پیش‌تر در در گزارشی در دی‌ام برد هم اشاره کرده بودیم، چت‌بات Bard در مرحله فعلی، یک بخش جدا از موتور جست‌وجوی این شرکت به نظر می‌رسد و برای پاسخ‌های خود منبع معرفی نمی‌کند.

عملکرد چت‌بات Bard اینگونه است که در پاسخ سوال، چند جواب به شما می‌دهد. در پایین جواب هم، چند گزینه را می‌بینید. این گزینه‌ها، به شما امکان می‌دهد که با جواب داده‌شده موافقت یا مخالفت کرده و گفت‌وگو را از اول آغاز کنید. نکته جالب دیگر این است که در صفحه جواب‌ها، یک دکمه با عنوان Google it نیز وجود دارد که کاربر با استفاده از آن، می‌تواند به شکل معمول، در گوگل سوالش را سرچ کند.

در دست کار از سال 2015

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک