پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل با Bard به رقابت ChatGPT می‌آید

زهرا محبی زهرا محبی
18 بهمن 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوگل با Bard به رقابت ChatGPT می‌آید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل که اخیرا با حضور چت‌بات ChatGPT خود را در معرض خطر جدی می‌دید، حالا فکر چاره کرده است و می‌خواهد رقیبی بی‌بدیل برای این چت‌بات درست کند. هوش مصنوعی «Bard»، محصول جدید گوگل است که عملکردی مشابه ChatGPT دارد و در هفته‌های آینده در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در جدیدترین صحبت خود از یک ابزار هوش مصنوعی جدید رونمایی کرد که Bard نام دارد و قرار است با توانایی‌های چت‌بات هوش مصنوعی محبوب این روزها، ChatGPT، رقابت کند. پیچای در این خصوص می‌گوید: «Bard یک سرویس آزمایشی مبتنی بر هوش مصنوعی است که به صورت مکالمه‌محور جلو می‌رود و می‌تواند سوالات کاربران را در قالب یک گفت‌وگو پاسخ دهد. این ابزار در حال حاضر به صورت آزمایشی در اختیار عده محدودی از کاربران مورد اعتماد گوگل قرار دارد و پس از دیباگ و در آینده‌ای نزدیک، به طور عمومی از آن رونمایی خواهد شد.»

سوندار پیچای

فارغ از اینکه جزییات Bard چه چیزهایی هستند، نکته اصلی، شباهت این سرویس به چت‌بات ChatGPT است که توسط شرکت Open AI توسعه داده شده است. این شباهت، تمایل گوگل به عقب نماندن از تکنولوژی روز دنیا و رقابت با ChatGPT را به ما اثبات می‌کند. سوندار پیچای در خصوص این نکته می‌گوید: «سرویس هوش مصنوعی جدید ما می‌تواند حرکتی رو به جلو برای خلاقیت و کنجکاوی باشد و مثلا در توضیح اکتشافات جدید تلسکوپ فضایی جیمز وب به کودکی 9 ساله کمک کند.»

Bard

به گفته مدیرعامل گوگل، نحوه کار Bard اینگونه است که از اطلاعات موجود در سطح وب بهره می‌برد تا در جواب سوالات، پاسخ‌های به‌روز، صحیح و باکیفیتی داشته باشد. از آنجایی که از نقطه ضعف‌های ChatGPT پاسخ به سوالات مرتبط با رویدادهای اخیر شناخته شده بود، پیچای اشاره می‌کند که سرویس هوش مصنوعی Bard این مشکل را ندارد. پیچای معتقد است که یک سرویس هوش مصنوعی متصل به گوگل می‌تواند به دادن درکی عمیق‌تر به مردم درباره آنچه نمی‌دانند کمک کند. پیچای همچنین اشاره داشت که توسعه‌دهندگان به‌زودی می‌توانند «Generative Language API» گوگل را بررسی کنند تا مسیر ساخت APIهایی که با کمک هوش مصنوعی نوآوری می‌کنند را باز کنند. «Generative Language API» در ابتدا از LaMDA قدرت گرفته است اما در ادامه، مدل‌های بیشتری را هم پشتیبانی می‌کند.

جالب توجه است که فشار ChatGPT به عنوان یک رقیب تا این اندازه گوگل را تحت فشار گذاشته است؛ البته که سرمایه‌گذاری بزرگ کمپانی مایکروسافت روی این چت‌بات نیز در افزایش این فشار بی‌تاثیر نبوده است. باید دید در این هفته و هفته‌هایی که در راهند، گوگل این محصول را چگونه معرفی و روانه خانه‌ها خواهد کرد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک