پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل آنالیتیکس یونیورسال جای خود را به GA4 می‌دهد

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
26 اسفند 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل آنالیتیکس یونیورسال جای خود را به GA4 می‌دهد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

طبق خبری که امروز منتشر شد، گوگل قصد دارد دوران نسخه یونیورسال گوگل آنالیتیکس را به پایان برساند و تمام سرمایه‌گذاری و فعالیت خود را در گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) پیاده کند. با منسوخ شدن نسخه یونیورسال، مارکترها هم کم‌کم باید خودشان را گوگل آنالیتیکس 4 وفق بدهند.

گوگل این اقدام را در ۱ جولای ۲۰۲۳ (۱۰ تیر ۱۴۰۲) نهایی خواهد کرد و از آن پس هیچ دیتا، بازدید و اطلاعاتی، جمع‌آوری و پردازش نخواهد شد. داده‌هایی که پیش از این در نسخه یونیورسال پردازش شده‌اند، به مدت شش ماه پس از منسوخ شدن برنامه ذخیره شده و قابل بازیابی هستند.

مدیر محصول کمپانی گوگل دلیل این تغییر را ناکارآمد بودن نسخه یونیورسال برای نسل جدید جست‌وجو اعلام کرد و روش اندازه‌گیری طراحی‌شده در این نسخه را قدیمی خواند.

گوگل آنالیتیکس 4 تفاوت‌هایی با این نسخه دارد که مطابق با نیازها و تغییرات جدید است. مثلا گوگل آنالیتیکس 4 مبتنی بر کوکی نیست و در عوض، بر اساس یک مدل داده رویدادمحور کار می‌کند. این نسخه در انواع پلتفرم‌ها قابلیت اجرا دارد و آدرس IPها را ذخیره نمی‌کند. بسیاری از این تفاوت‌ها برای حفاظت از حریم خصوصی هستند.

با اینکه بسیاری از مارکترها رابطه خوبی با گوگل آنالیتیکس 4 ندارند، اما تا کمتر از دو سال دیگر نسخه یونیورسال به طور کامل از کار می‌افتد. پيشنهاد ما این است که مارکترها هرچه زودتر خود را با گوگل آنالیتیکس 4 وفق بدهند و با آشنا شدن با فضای ابزار و رابط کاربری آن، برای تبعات منسوخ شدن نسخه یونیورسال آماده شوند.

بخوانید  گزارش سالانه و فراز و فرودهای سال 99 ایسمینار
مدیانا
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

رضا
رضا

مگه قرار نبود گیفی ک تو خبر بود رو بیاری اینجا ؟

فروشگاه آبان
فروشگاه آبان

به نظر من که خیلی هم خوبه
فروشگاه آبان : https://shopaban.ir

اسمارتک