پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل آنالیتیکس یونیورسال جای خود را به GA4 می‌دهد

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
26 اسفند 1400
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل آنالیتیکس یونیورسال جای خود را به GA4 می‌دهد
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

طبق خبری که امروز منتشر شد، گوگل قصد دارد دوران نسخه یونیورسال گوگل آنالیتیکس را به پایان برساند و تمام سرمایه‌گذاری و فعالیت خود را در گوگل آنالیتیکس 4 (GA4) پیاده کند. با منسوخ شدن نسخه یونیورسال، مارکترها هم کم‌کم باید خودشان را گوگل آنالیتیکس 4 وفق بدهند.

گوگل این اقدام را در ۱ جولای ۲۰۲۳ (۱۰ تیر ۱۴۰۲) نهایی خواهد کرد و از آن پس هیچ دیتا، بازدید و اطلاعاتی، جمع‌آوری و پردازش نخواهد شد. داده‌هایی که پیش از این در نسخه یونیورسال پردازش شده‌اند، به مدت شش ماه پس از منسوخ شدن برنامه ذخیره شده و قابل بازیابی هستند.

مدیر محصول کمپانی گوگل دلیل این تغییر را ناکارآمد بودن نسخه یونیورسال برای نسل جدید جست‌وجو اعلام کرد و روش اندازه‌گیری طراحی‌شده در این نسخه را قدیمی خواند.

گوگل آنالیتیکس 4 تفاوت‌هایی با این نسخه دارد که مطابق با نیازها و تغییرات جدید است. مثلا گوگل آنالیتیکس 4 مبتنی بر کوکی نیست و در عوض، بر اساس یک مدل داده رویدادمحور کار می‌کند. این نسخه در انواع پلتفرم‌ها قابلیت اجرا دارد و آدرس IPها را ذخیره نمی‌کند. بسیاری از این تفاوت‌ها برای حفاظت از حریم خصوصی هستند.

با اینکه بسیاری از مارکترها رابطه خوبی با گوگل آنالیتیکس 4 ندارند، اما تا کمتر از دو سال دیگر نسخه یونیورسال به طور کامل از کار می‌افتد. پيشنهاد ما این است که مارکترها هرچه زودتر خود را با گوگل آنالیتیکس 4 وفق بدهند و با آشنا شدن با فضای ابزار و رابط کاربری آن، برای تبعات منسوخ شدن نسخه یونیورسال آماده شوند.

بخوانید  بیلبوردی در فضای آنلاین؛ مدیر مارکتینگ شیپور از لانچ نسخه رسمی سرویس‌های تبلیغاتی شیپور برای کسب‌وکارها خبر داد
بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

رضا
رضا

مگه قرار نبود گیفی ک تو خبر بود رو بیاری اینجا ؟

فروشگاه آبان
فروشگاه آبان

به نظر من که خیلی هم خوبه
فروشگاه آبان : https://shopaban.ir