پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوگل در نظر دارد برای جست‌وجو با هوش مصنوعی اشتراک دریافت کند

مهسا بهادری مهسا بهادری
19 فروردین 1403
زمان مطالعه: 2 دقیقه
گوگل در نظر دارد برای جست‌وجو با هوش مصنوعی اشتراک دریافت کند
زمان مطالعه: 2 دقیقه

به گزارش گاردین، گوگل در نظر دارد برای موتور جست‌وجوی مجهز به هوش مصنوعی‌اش هزینه دریافت کند. این غول فناوری و سرگرمی در نظر دارد تا با بررسی گزینه‌های مختلف از جمله گنجاندن ویژگی‌های جست‌وجو مبتنی بر هوش مصنوعی، سرویس‌های اشتراک خود را به صورت پولی ارائه کند. به همین منظور هم قصد دارد تا نسخه بتای خود که مجهز به هوش مصنوعی است را ارائه دهد تا کاربران بتوانند به صورت آزمایشی از آن بهره ببرند و نظرات خود را اعلام کنند.

گوگل خدمات جدیدش را به کاربران ممتاز ارائه می‌دهد

گوگل در تلاش است تا پس از نهایی شدن نسخه بتا، این خدمات را به صورت انحصاری و برای کاربران ممتاز ارائه دهد، به همین منظور دریافت اشتراک از کاربران گوگل مستلزم این است که این شرکت به طور انحصاری ویژگی جست‌وجوی هوشمند خود را آزمایش و پس از آن به بازار ارائه کند. بر اساس نظر کارشناسان یکی از دلایل دریافت هزینه‌ از کاربران برای استفاده از هوش مصنوعی گران بودن این سرویس است.

گفته می‌شود مهندسان در حال حاضر روی توسعه ابزارهای هوش مصنوعی پیشرفته کار می‌کنند اما زمان ارائه آن به کاربران هنوز از جانب مدیران اعلام نشده است.

گوگل به دنبال جبران هزینه‌های هنگفت استفاده از هوش مصنوعی است

جست‌وجوی هوش مصنوعی نسبت به فرآیندهای جست‌وجوی سنتی گوگل گران‌تر است و هدر داو، مدیر ارشد علم داده در موسسه مشاوره تحول دیجیتال UST درباره همین ماجرا توضیح می‌دهد: «با این اقدام یعنی در نظر گرفتن اشتراک مالی، گوگل به دنبال جبران هزینه‌های هنگفت استفاده از هوش مصنوعی است.»

جیمز همیلتون که مهندس است انتظار دارد در آینده نزدیک، شرکت گوگل مرز یک میلیارد دلار را بشکند، به این خاطر که در سال گذشته آمازون یک دوره آموزشی اجرا کرد که هزینه آن ۶۵ میلیون دلار معادل ۵۱ میلیون پوند بود.

هفته گذشته، OpenAI و مایکروسافت اعلام کردند که قصد دارند یک مرکز داده ۱۰۰ میلیارد دلاری برای آموزش هوش مصنوعی بسازند، در حالی که در ماه ژانویه مارک زاکربرگ اعلام کرد هدفش پرداخت حداقل ۹ میلیارد دلار برای پردازنده‌های گرافیکی است.

به گفته تحلیلگر برنت تیل در شرکت سرمایه گذاری Jefferies، هزینه آموزش هوش مصنوعی تنها یک دهم هزینه کل این بخش است. تیل در یادداشتی کوتاه نوشت: «اکثر هزینه‌های محاسباتی هوش مصنوعی صرف آموزش نمی‌شود بلکه صرف اجرای مدل‌ها می‌شود.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

اسمارتک