
گوگل ادز نمایش تبلیغات را در دامنههای پارکشده بهطور «پیشفرض» حذف میکند


فهرست مطلب
گوگل دیگر تبلیغات را بهطور پیشفرض روی دامنههای پارکشده (دامنههای ثبتشده ولی بدون وبسایت فعال) نمایش نمیدهد، زیرا این دامنهها معمولاً ترافیک بیکیفیت تولید میکنند و تبلیغکنندگان را به نتایج مطلوب نمیرسانند.
به گزارش دیام برد، قرار است از تاریخ ۱۹مارس، گوگل بهطور خودکار تمامی حسابهای تبلیغکنندگان را از نمایش تبلیغات در دامنههای پارک شده (دامنههایی که ثبت شدهاند اما هیچ وبسایت فعالی روی آنها وجود ندارد)، خارج کند و رویکرد پیشین خود یعنی انتخاب «پیشفرض» این گزینه را تغییر دهد.
(Parked Domains) به دامنههایی اشاره دارد که ثبت شدهاند اما فعال نبوده و توسعه نیافتهاند یا محتوای خاصی ندارند. این دامنهها معمولاً توسط افراد یا شرکتهایی خریداری میشوند که قصد دارند در آینده از آنها استفاده کنند یا آنها را برای فروش نگه دارند. در بسیاری از موارد، این دامنهها فقط شامل یک صفحه ساده با تبلیغات خودکار هستند.
جزئیات تغییر:
- گوگل تمامی حسابهای تبلیغکنندگان را از نمایش تبلیغات در دامنههای پارکشده خارج میکند.
- این تغییر بهصورت تدریجی و در طی چند ماه اجرا خواهد شد.
- تبلیغکنندگان همچنان میتوانند بهصورت دستی این گزینه را در تنظیمات «account’s Content suitability» حساب خود فعال کنند.
چرا این موضوع مهم است؟
این تغییر بر تمامی تبلیغکنندگانی که از شبکه شریک جستجوی گوگل (Search Partner Network) استفاده میکنند تأثیر خواهد گذاشت. ممکن است این اقدام باعث کاهش میزان نمایش تبلیغات شود، اما احتمالاً کیفیت نمایش تبلیغات را بالا خواهد برد.
احتمالاً نگرانیهای گوگل درباره کیفیت و اثربخشی تبلیغات نقش مهمی در این تصمیم داشته است، چرا که دامنههای پارکشده معمولاً ترافیک کمکیفیتتری تولید میکنند. تبلیغکنندگان اکنون باید تصمیم بگیرند که آیا میخواهند تبلیغاتشان در دامنههای پارکشده نمایش داده شود یا خیر، درصورتیکه تا پیشازاین، این فرایند بهصورت خودکار انجام میشد.
اطلاعات تکمیلی: دامنههای پارکشده بخشی از شبکه شریک جستجوی گوگل محسوب میشوند و به تبلیغکنندگان این امکان را میدهند که تبلیغات خود را فراتر از نتایج جستجوی گوگل نمایش دهند.

مطالب پیشنهادی

نماد یکتانت در بازار فرابورس درج شد
