پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

تغییرات پنل گوگل ادز از سپتامبر 2019

هادی مرادی هادی مرادی
22 فروردین 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تغییرات پنل گوگل ادز از سپتامبر 2019
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل از سپتامبر 2019 ارائه گزارش درباره شاخص Average Position را قطع کرده است. اگرتجربه کار با گوگل ادز را داشته باشید می‌دانید که گوگل تبلیغ شما را بر اساس معیارهای مختلفی از جمله میزان کارکرد پنل و پرداخت، کیفیت صفحه فرود و کیفیت تبلیغ در برابر سایر تبلیغ‌های ارائه شده رتبه بندی می‌کند.

معیار Average Position به صورت رایج برای اطلاع یافتن از این رتبه بندی مورد استفاده قرار می‌گرفت. بسیاری از افراد این‌گونه تصور می کردند که شاخص اعلامی،‌ جایگاه تبلیغ آن‌ها در گوگل را نشان می‌دهد که باور “دقیقی” نبود.

لذا با توجه به این اشتباه رایج، گوگل در طی پیامی‌اعلام کرد” دیگر فکر نمی‌کند که این معیار، یک معیار مفید و عالی باشد” و این شاخص را از سپتامبر 2019 متوقف خواهد کرد.

البته این یک تصمیم ناگهانی از طرف گوگل نبوده است. گوگل از نوامبر سال گذشته تلاش کرده است تا با ارائه شاخص‌های مفیدی مانند Top impression rate، Absolute top impression rate، Top impression share، و Absolute top impression share به آگهی دهندگان، معیارهای خوبی در مورد کارایی و نحوه نمایش آگهی‌شان ارائه دهد.

با استفاده از این معیارها شما می‌توانید متوجه بشوید که لینک تبلیغ شما به چه نسبت در میان سه یا چهار لینک اول و به چه نسبت در جایگاه اول نمایش قرار داشته است. به گفته برخی از متخصصان این تصمیم گوگل بیش از آن که در راستای ارائه آمار و اطلاعات دقیق درباره تبلیغات و جایگاه آنان باشد، با این هدف اتخاذ شده است که بتواند تغییر به قیمت گذاری خودکار (automated bidding)  را برای گوگل امکان پذیر کند.

بخوانید  دلفین از هویت جدید خود رونمایی کرد

استراتژی بلند مدت گوگل استفاده از هوش مصنوعی در قیمت گذاری تبلیغات است. آن‌ها در حال تلاش برای این هستند که با ایجاد تغییراتی راه را برای این مدل از قیمت گذاری هموار کنند. تغییراتی مانند حذف Average Position ممکن است در راستای این استراتژی بلند مدت گوگل باشد.

البته گروهی دیگر از متخصصان نیز بر این نکته تاکید می‌کند که با توجه به این که در تبلیغات تعداد نمایش مهم است و نه رتبه بندی، گوگل در یک حرکت مناسب اقدام به حذف Average Position کرده است.

در هر صورت چه گوگل با هدف بلند مدت و برای خودکار کردن قیمت گذاری و چه با منطق مناسب بودن تعداد و کیفیت  نمایش به عنوان یک سنجه برای تبلیغات، اقدام به این کار کرده باشد، بازاریابان دیجیتال باید آمادگی اندازه‌گیری و ارائه دستاوردهای خود در شرایط جدید را داشته باشند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

اسمارتک