پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

تاییدیه تیک آبی به جیمیل می‌آید

هادی مرادی هادی مرادی
15 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تاییدیه تیک آبی به جیمیل می‌آید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمپانی گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد قصد دارد برای تایید هویت فرستندگان، تیک تاییدیه آبی را در کنار نام فرستندگان در جیمیل نمایش دهد.
علامت‌های آبی جدید به‌طور خودکار در کنار نام شرکت‌هایی که از ویژگی شاخص‌های برند موجود برای شناسایی پیام (BIMI) Gmail استفاده باشند ظاهر می‌شوند.

ویژگی BIMI که در سال 2021 عرضه شد، از فرستندگان می‌خواهد تا از احراز هویت قوی استفاده کنند و لوگوی برند خود را تأیید کنند تا لوگوی برند تایید‌شده را به‌عنوان نماد برند در ایمیل‌ها نمایش دهند. کاربران اکنون می‌توانند یک نماد تیک آبی رنگ را برای فرستندگانی که از ویژگی BIMI استفاده کرده‌اند مشاهده کنند. گوگل می‌گوید این به‌روزرسانی به کاربران کمک می‌کند پیام‌های ارسال‌کنندگان قانونی در مقابل جعل‌کنندگان را شناسایی کنند.

تیک آبی جیمیل قرار است کاربران را در اعتماد به ارسال‌کننده‌ها یاری کند. یکی از چالش‌های جیمیل ایمیل‌هاییست که با Sender های به ظاهر رسمی اما فیک برای کاربران ارسال و مقدمه هک و فیشینگ می‌شوند. مثلا ایمیل‌هایی که وانمود می‌کنند توسط اینستاگرام ارسال شده و به دنبال استخراج اطلاعات ورود صفحه کاربران است. با تیک آبی، ریسک کارساز بودن این ایمیل‌های فریبنده کاهش خواهد یافت.

تاییدیه تیک آبی به جیمیل می‌آید 1

هنگامی که روی علامت آبی کنار نام فرستنده کلیک کنید، یک علامت محو می‌بینید که می‌گوید «فرستنده این ایمیل تأیید شده است» به این معنی که فرستنده مالک واقعی دامنه و نشان‌واره در تصویر است.

گوگل در یک وبلاگ نوشت: “احراز هویت قوی ایمیل به کاربران و سیستم های امنیتی ایمیل کمک می‌کند تا هرزنامه‌ها را شناسایی و متوقف کنند، و همچنین به فرستندگان این امکان را می‌دهد تا از اعتماد برند خود استفاده کنند.” “این اعتماد به منابع ایمیل را افزایش می‌دهد و برای خوانندگان تجربه‌ای فراگیر و قابل اعتماد‌تری می‌سازد.”

علامت‌های آبی رنگ در چند ماه گذشته به سرفصل اخبار تبدیل شده‌اند، عمدتاً به دلیل آشفتگی در توییتر که از زمانی شروع شد که شبکه اجتماعی متعلق به ایلان ماسک شروع به فروش تیک تأیید اعتبار کرد.

هفته گذشته، توییتر رسماً از شر علامت‌های آبی قدیمی خلاص شد، در حالی که در اوایل این هفته، اگر بیو خود را به‌روزرسانی کنید، بعلت وجود یک باگ، می‌توانید چند لحظه این علامت تایید اعتبار را مشاهده کنید.

جیمیل علامت‌های تأیید شده آبی را از امروز در حساب‌های Workspace و حساب‌های شخصی Google منتشر می‌کند، بنابراین احتمالاً به زودی آنها را مشاهده خواهید کرد.

 

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

اسمارتک