گزارش اختصاصی دیام برد از نمایشگاه Gitex 2024
نمایشگاه GITEX Global ۲۰۲۴ به عنوان بزرگترین رویداد فناوری جهان، از ۱۴ تا ۱۸ اکتبر در مرکز تجارت جهانی دبی برگزار شد. این نمایشگاه با شعار «همکاری جهانی برای شکلدهی به اقتصاد آینده با هوش مصنوعی»، جمعی بیسابقه از ۶۵۰۰ غرفهدار و نمایندگان از بیش از ۱۸۰ کشور را گرد هم آورده بود.
به گزارش دیام برد، در جیتکس جهانی ۲۰۲۴، فناوریهای پیشرفته از جمله: هوش مصنوعی، امنیت سایبری، فناوری مالی، بلاکچین و نوآوریهای پایدار به نمایش گذاشته شد. از جمله رویدادهای برجسته جیتکس امسال، «پرواز خودروی XPeng» و راهکارهای پیشرفته هوش مصنوعی توسط گروه G42 بود. GITEX همچنین شامل ۹ نمایشگاه جانبی همچون فینتک، بلاکچین و شهرهای هوشمند است که با حضور استارتاپها و شرکتهای کوچک و متوسط، فرصتی بینظیر برای ارتباط با سرمایهگذاران و رهبران جهانی فناوری فراهم میکند. برای برندهای فعال در این حوزهها، حضور در این نمایشگاه به معنای ورود به فضای پیشرو در تحول دیجیتال و کشف فرصتهای جدید در بازارهای نوظهور است.
خبرنگار اعزامی دیام برد از نمایشگاه جیتکس ۲۰۲۴ در دبی: در نمایشگاه جیتکس امسال غرفههای برندها فعالیتهای جالبی برای جلب توجه بازدیدکنندگان تدارک دیده بودند، یکی از برندها هواوی بوده است که هرساله حضور پررنگی در این نمایشگاه دارد. غرفه این برند امسال توانسته است توجه مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند. «شهرهای آینده قرار است به چه شکل باشند؟» این چیزی است که هواوی تلاش کرده است در غرفه خود به تصویر بکشد. سیستم جدید هواوی مبتنی بر هوش مصنوعی و با کمک اینترنت اشیا میتواند هر مشکلی در سطح شهر وجود دارد را تشخیص داده و حل کند. غرفه اتصالات هم سروصدای زیادی به پا کرده بود.
خبرنگار دیام برد سری هم به کسبوکارهای مرتبط با حوزه مارکتینگ و دیجیتال ماکتینگ در جیتکس امسال زده است. غرفه گوگل کلاود بخاطر دیزاینهای جذاب برای عکاسی و فیلمبرداری توانسته بود بازدیدکنندگان زیادی را به سمت این غرفه بکشاند. غرفه SalesForce بیشترین بهره را از فضای نمایشگاه برده بود. همینطور استفاده از دو عروسک که بنظر میآمد ربات هستند نه انسانی که لباس عروسک پوشیده به جذب مخاطبان بیشتر کمک کرده بود. این برند در حوزه CRM شناختهشده است.
برند اینفورماتیکا که در حوزه مدیریت و یکپارچهسازی دادهها فعالیت میکند در نمایشگاه جیتکس فضای نسبتا بزرگی در دوطبقه در اختیار داشت. طبقه همکف برای حضور تمامی پارتنرهای این برند تدارک دیده شده بود و طبقه دوم برای جلسات این برند در نظرگرفته شده بود. این برند مدعی است تنها پلتفرم هوش مصنوعی جامع برای مدیریت دادهها است.
غرفههای کوچک اما جالب توجهی از کشورهای چین و بلژیک هم در این نمایشگاه حضور داشتند و به نمایش و معرفی خدمات و محصولات خود با تاکید بر استفاده از هوش مصنوعی پرداختند.
غرفه نیبل که ادعا داشت میتواند به بیرنسها در هر صنعتی کمک کند تا راه حل مبتنی بر هوش مصنوعی برای خود بیابند، از لحاظ ایجاد گیمیفیکیشن و تعامل با بازدیدکنندگان موفق عمل کرده بود.