پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات گزارش‌ها

کمپین جسورانه KFC: مراسم تدفین برای سیب‌زمینی سرخ‌کرده، محصول نامحبوب این رستوران

آسانا سلیم‌زاده آسانا سلیم‌زاده
22 آبان 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کمپین جسورانه KFC: مراسم تدفین برای سیب‌زمینی سرخ‌کرده، محصول نامحبوب این رستوران
زمان مطالعه: 2 دقیقه

«چه کسی از سیب‌زمینی‌های سرخ کرده کی اف سی خوشش میاد؟»

این جمله‌ای است که زیاد از کانادایی‌ها می‌شنوید! اگر الان شما در ایران این جمله را می‌خوانید فکر می‌کنید KFC کانادا این موضوع را در مورد سیب‌زمینی‌های خود نشنیده است؟ و شاید اکنون در حال تصور مدیران کی‌اف‌سی هستید که در تاریکی شب وقتی همه اعضای خانواده به خواب رفته‌اند به طور مخفیانه‌ای از دکه اغذیه فروشی نزدیک خانه، سیب‌زمینی سرخ کرده سفارش می‌دهند و با ولع آن‌ را می‌خورند… ما هم نمی‌دانیم این تصور حقیقت دارد یا خیر تا اینکه ویدئوی وایرال شده کمپین funeral را به چشم خود دیدیم.

کی‌اف‌سی کانادا برای سیب‌زمینی‌های سرخ‌شده قدیمی خود مراسم تشییع جنازه برگزار کرد تا از رسپی جدید برای سیب‌زمینی سرخ کرده خود رونمایی کند. او جسورانه اعتراف کرده است که سیب‌زمینی‌های قدیمی‌اش آنقدرها هم خوب نبودند و در واقع به آن‌ها صفت «آب‌دار» را داد. اکنون ادعا می‌کند که آن‌ها را با یک نسخه بسیار ترد و طعم‌دار شده جایگزین کرده است.

ویدیوی کمپین حاوی سکانس‌هایی از مراسم تشییع جنازه سیب‌زمینی‌های سرخ کرده است که تعداد افراد شرکت‌کننده بسیار محدود است و اعضای حاضر در مراسم نیز خیلی ناراحت از دست دادن این سیب‌زمینی‌ها نیستند. در اصل تمام این جزئیات در کنار هم قرار داده شده تا نمادی از بیزاری مردم کانادا از رسپی قدیمی باشد. در انتهای ویدئو نیز یک تاریخ برای حضور در لایو روز مراسم خاکسپاری سیب‌زمینی‌ها به عنوان کال تو اکشن قرار داده شد. (این ویدئو با هشتگ funeral# در شبکه‌های اجتماعی وایرال شد.)

مراسم تدفین برای سیب‌زمینی سرخ کرده (نگاهی به کمپین اخیر KFC کانادا)

در کنار وایرال این ویدئو، یک ماشین انتقال جسد نیز به شهرهای بزرگ کانادا فرستاده شد تا مردم در خیابان‌ها هم از خجالت این سیب‌زمینی‌های منفور بربیایند و در مورد این کمپین و رسپی جدید بیشتر حرف بزنند. این کمپین در سوشال مدیا بازخوردهای زیادی داشت که نمی توان گفت مثبت بود زیرا کاربران به مرور خاطرات خود در مورد سیب‌زمینی‌ها پرداختند و در نهایت امیدوار بودند که رسپی جدید به همان خوبی تبلیغاتش باشد. 

مراسم تدفین برای سیب‌زمینی سرخ کرده (نگاهی به کمپین اخیر KFC کانادا)

KFC برای جلب نظر طرفداران به عضو جدید منو، به مدت محدود، سفارش سیب‌زمینی سرخ کرده جدید را به قیمت ۱ دلار در رستوران‌های کانادا عرضه کرد. 

ایده این کمپین چندان هم جدید و نوآورانه نبود. در سال ۲۰۱۴، KFC UK با وایرال تبلیغاتی که محتوای آن حاوی توییت‌های منفی در مورد سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌هایش بود؛ خبر نسل جدید سیب‌زمینی‌ها را به طرفداران خود اعلام کرد.

مراسم تدفین برای سیب‌زمینی سرخ کرده(نگاهی به کمپین اخیر KFC کانادا)

همچنین بخوانید: فیجیتال مارکتینگ چیست؟ | همه چیز درباره فیجیتال مارکتینگ

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
آسانا سلیم‌زاده
آسانا سلیم‌زاده
نوشتن یکی از بهترین‌ راه‌های ارتباط برقرار کردنه...شما موافق نیستید؟
نظرات

اسمارتک