پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

فلایتیو: هدف ما از ری‌دیزاین سایت، ساده، سریع و راحت‌ کردن تجربه کاربران بود

الهه صالحی الهه صالحی
19 تیر 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
فلایتیو: هدف ما از ری‌دیزاین سایت، ساده، سریع و راحت‌ کردن تجربه کاربران بود
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پلتفرم رزرو و خرید بلیط هواپیمای فلایتیو در روزهای اخیر از ظاهر جدید سایت خود رونمایی کرد؛ در این نسخه جدید تلاش شده است که سرعت سایت و انجام فرایندها تا سه برابر افزایش یابد و تجربه کاربری سایت، ساده‌تر و روان‌تر شود.

به گزارش دی‌ام برد، کمی پس از اینکه کامیار ایرانی، مدیرعامل جدید فلایتیو از برنامه این مجموعه برای رونمایی از وب‌سایت جدید فلایتیو خبر داده بود، یعنی از ۱۰ تیرماه، این وب‌سایت تازه در دسترس کاربران قرار گرفت. در این نسخه جدید که به گفته خود فلایتیو تنها به ظاهر اکتفا نشده است و سایت این مجموعه از نو کدنویسی شده است، تغییرات زیادی به چشم می‌خورد. حذف تب خارجی و داخلی و خودکار شدن این فرایند با توجه به انتخاب مبدا و مقصد، سه برابر شدن سرعت وب‌سایت، فیلترهای گوناگون در بخش پرواز برای تجربه سریع‌ و بهینه‌تر برای کاربران و تغییرات گسترده در بخش هتل‌ها همه از ویژگی‌های جدید سایت فلایتیو هستند.

امیر امیدوار، لید پروداکت‌ دیزاین فلایتیو در رابطه با این تغییرات جدید در گفت‌وگو با دی‌ام برد می‌گوید: «ری‌دیزاین کردن وب سایت به صورت کامل برای ما تصمیم بزرگ و مهمی بود؛ اما رویکرد ما این بود که می‌دانستیم محصول خوبی داریم که می‌توانیم آن را چندین بار بهتر کنیم. ویژن‌هایی برای این محصول داشتیم که مارا مجاب می‌کرد که چنین تصمیمی بگیریم و سایت را نه تنها در لایه‌ای که کاربر می‌بیند بلکه از ابتدای ابتدا کد نویسی کرده و سایت جدیدی را متولد کنیم.»

او با اشاره به اینکه سرعت وب‌سایت به مراتب افزایش یافت و در مجموع کاربران راحت‌تر می‌توانستتند با آن کار کنند و حس بهتری را ایجاد می‌کرد، ادامه می‌دهد: «ازسوی دیگر این تغییرات سایت در ادامه رویکرد جدید ما هم بود که تلاش کنیم مینیمالیستی‌تر در طراحی رفتار کنیم و سعی کنیم که تا حد امکان مواردی را که کاربر به آنها نیاز ندارد، از جلوی چشم او برداریم تا او بتواند راحت‌تر اطلاعات را اسکن کند و در نهایت تجربه لذت بخشی را برای او رقم بزنیم.»

فلایتیو: هدف ما از ری‌دیزاین سایت، ساده، سریع و راحت‌ کردن تجربه کاربران بود 1

امیر امیدوار، تیم لید پروداکت دیزاین فلایتیو

امیدوار در این رابطه توضیح می‌دهد: «ما تصمیم گرفتیم در دیزاین جدید سایت از رنگ سفید بیشتر استفاده کنیم تا حس تجربه حس کاربری ساده‌تر به کاربران منتقل شود. اضافه شدن شورت‌کات‌ها برای دسترسی آسان‌تر و یکی کردن تب پرواز و هتل داخلی و خارجی از تغییراتی هستند که در این راستا انجام شده‌اند.»

تیم لید پروداکت دیزاین فلایتیو درباره نیازی که این مجموعه به تغییر حس کرد، می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین دلایل ما افزایش سرعت و بهبود عملکرد سایت بود و نسخه قبلی دستمان را می‌بست. از سوی دیگر تحقیقات زیادی انجام دادیم و دیدیم که نکاتی مانند روراست بودن با کاربر و پشتیبان بودن از جمله ویژگی‌هایی هستند که برای ما اهمیت زیادی دارند پس تلاش کردیم این ویژگی‌ها را از طریق زبان طراحی‌مان نیز منعکس کنیم. علاوه بر این ما همیشه دوست داریم پیشرو و جسور باشیم و بهترین اتفاقات را رقم بزنیم. این طراحی جدید فرصتی برای ما بود تا از انجام دادن چیزی که واقعا به آن اعتقاد داریم، نترسیم.»

ایجاد حس رضایت در کاربر وجه تمایز ماست

امیدوار در پاسخ به این پرسش که بهبود تجربه کاربری و خدمات تا چه اندازه در تغییر رفتار مردم از حالت سنتی و آفلاین به استفاده از خدمات آنلاین در حوزه تاثیرگذار خواهد بود، می‌گوید: «قطعا ایجاد تغییرات در وب‌سایت به تنهایی کمک کافی نخواهد بود؛ اما این تغییر به لحاظ سازمانی تغییر بسیار بزرگی است از این جهت که ما این جسارت را پیدا کردیم که از این به بعد بتوانیم تابوهای بیشتری را بشکنیم و فرایندها را ساده‌تر کنیم تا حتی آن دسته از کاربرانی را که از خدمات آنلاین استفاده نمی‌کنند، جذب کنیم.»

امیدوار در ادامه وجه تمایز فلایتیو را نسبت به رقبا ایجاد حس رضایت بیشتر در کاربر دانسته و می‌گوید:‌‌ «ما در فلایتیو همواره سعی کردیم که برای کاربر قبل، حین و پس از خرید تجربه لذت‌بخشی را رقم بزنیم؛ به صورت کلی و خیلی ساده ما واقعا تلاش می‌کنیم که محصولی بسازیم که حس خوبی به افراد می‌دهد، استفاده از آن راحت‌ است که می‌توانیم به آن افتخار می‌کنیم و آن را به سایرین پیشنهاد دهیم.»

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

علی نامدار
علی نامدار

چقدر بد که ریسپانسیو نیست! خیلی خیلی بده!