سنجاب
اخبار
معماریان، مدیرعامل فیروزه دیجیتال:

به جای ریخت‌وپاش تبلیغاتی، جایزه ریفرال را ۵ برابر کردیم

الهه صالحی الهه صالحی
فروردین ۲۷, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 4 دقیقه
به جای ریخت‌وپاش تبلیغاتی، جایزه ریفرال را ۵ برابر کردیم

اجرای کمپین‌های ریفرال (معرفی به دوستان) در صنعت فین‌تک به روشی کارآمد برای جذب کاربر تبدیل شده‌اند. فیروزه دیجیتال، شرکت فعال در حوزه سرمایه‌گذاری و زیرمجموعه گروه مالی فیروزه نیز اخیراً  با هدف دسترسی راحت‌تر به کاربران و کاهش هزینه‌ها و همین‌طور جذاب کردن کمپین و محصولات برای مشتریان نهایی، به جای خرید رسانه و یا فعالیت‌های تبلیغاتی تصمیم گرفته تا عدد جایزه ریفرال خود را که پیش از این ۲۰ هزار تومان بود را به ۱۰۰ هزار تومان برساند. 

کاربران برای این جایزه ۱۰۰هزار تومانی، نیازی به خرید و یا فعالیت نیاز به پرداخت در اپلیکیشن فیروزه ندارند و با توجه به اینکه همه کاربران در هنگام ثبت‌نام احراز هویت می‌شوند، امکان تقلب در کمپین صفر است. 

میلاد معماریان، مدیرعامل این شرکت در گفت‌وگو با دی‌ام برد، دلایل این تصمیم و تأثیر آن بر جذب کاربران جدید را تشریح می‌کند. او ارتباط بین ماهیت صنعت سرمایه‌گذاری با مفهوم اعتماد و نقش استراتژی‌های بازاریابی در تقویت این رابطه را توضیح می‌دهد.

هدف توزیع محصول در شبکه مشتریان از طریق خود آنهاست

میلاد معماریان، مدیرعامل فیروزه دیجیتال در رابطه با این کمپین در گفت‌وگو با دی‌ام برد می‌گوید: «فرایند معرفی به دوستان (ریفرال) از قبل در اپلیکیشن فیروزه دیجیتال وجود داشت و با جایزه ۲۰ هزار تومانی همراه بود. این فرایند در اپلیکیشن ما در حال اجرا بود و مورد استقبال کاربران نیز قرار داشت، اما تصمیم گرفتیم تجربه جدیدی را با افزایش مبلغ جایزه به ۱۰۰ هزار تومان ایجاد کنیم که همین تغییر، توجه رسانه‌ها را نیز به خود جلب کرد.»

به جای ریخت‌وپاش تبلیغاتی، جایزه ریفرال را ۵ برابر کردیم 1

میلاد معماریان، مدیرعامل فیروزه دیجیتال

او ادامه می‌دهد: «پیش از این تغییر، تعداد محدودی از رسانه‌ها روی موضوع ریفرال فعالیت می‌کردند، اما با افزایش مبلغ جایزه، شاهد ورود کانال‌ها، وب‌سایت‌ها و افراد متنوعی به این حوزه بودند. نکته مهم دیگر، ماهیت جایزه ماست که معادل ۱۰۰ هزار تومان از جنس واحد صندوق سرمایه‌گذاری است و این برای مخاطبان ما جذابیت ویژه‌ای ایجاد می‌کند، زیرا علاوه بر دریافت جایزه، از سود روزشمار آن نیز بهره‌مند می‌شوند.»

معماریان با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای کمپین‌های ریفرال، توزیع محصول در شبکه مشتریان از طریق خود آنهاست، توضیح می‌دهد: «مخاطبان زیادی روزانه با محصول ما تعامل داشته و تجربه مثبتی از آن دارند و از آنجا که محصول ما در حوزه سرمایه‌گذاری است، انواع محصولات سرمایه‌گذاری را با دسته‌بندی‌های مختلف به کاربران ارائه می‌دهیم و می‌خواستیم با این کمپین کاربران بیشتری را با این محصولات آشنا کنیم.»

به گفته او سیستم جایزه‌دهی فیروزه دیجیتال به گونه‌ای طراحی شده که وقتی کاربران جدید از طریق دعوت دیگران وارد سیستم می‌شوند و ثبت‌نام خود را تکمیل می‌کنند، ۱۰ واحد صندوق سرمایه‌گذاری به آنها اختصاص می‌یابد.

به جای ریخت‌وپاش تبلیغاتی، جایزه ریفرال را ۵ برابر کردیم 2

مسیر اعتمادسازی و فعالیت در بستر زمان ساخته می‌شود

اما سوال اینجاست که چه میزان از کاربران ثبت‌نامی، تبدیل به کاربران فعال خواهند شد؟ معماریان در رابطه با این موضوع می‌گوید: «باید در نظر داشت که سرمایه‌گذاری فرایندی نیست که در لحظه اتفاق بیفتد. افراد ابتدا باید اعتمادشان جلب شود، با محصولات آشنا شوند و فرایندی را طی کنند تا دریابند چه نوع سرمایه‌گذاری برای آنها مناسب است. این مسیر در طول زمان شکل می‌گیرد. برای این فرایند به سرمایه زیادی هم نیاز نیست و کاربران از ۱۰۰ هزار تومان به بالا در بستر اپلیکیشن فیروزه دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند.»

هزینه جذب هرکاربر ۱۱۰ هزار تومان است

مدیرعامل فیروزه دیجیتال در رابطه با کانال‌های اطلاع‌رسانی کمپین توضیح می‌دهد: «اطلاع‌رسانی درباره این کمپین ابتدا از طریق خود اپلیکیشن و در بخش جوایز انجام شده و سپس در شبکه‌های اجتماعی شرکت به اشتراک گذاشته شده است. هزینه جذب هر کاربر جدید در این کمپین ۱۱۰ هزار تومان است که شامل ۱۰۰ هزار تومان برای فرد معرف و ۱۰ هزار تومان برای کاربر جدید می‌شود.»

معماریان یکی از نکات جالب این کمپین را گسترش ارگانیک آن در تمام استان‌های کشور می‌داند که جذابیت ویژه‌ای برای شرکت ایجاد کرده است. او در پایان به مزیت کمپین ریفرال در مقایسه با سایر روش‌های بازاریابی اشاره می‌کند: «محصول ما کاملاً وابسته به اعتماد است و کمپین ریفرال نیز از جنس اعتماد است. این همخوانی بین نوع کمپین و ماهیت محصول ما در نهایت باعث می‌شود مردم با خیال راحت‌تری از محصول ما استفاده کنند و همین دلیل، ترجیح ما برای استفاده از این روش است.»

 

 

به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...