پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

یکتانت در ایونت «فصل مشترک» از گزارش سال 1400 خود رونمایی کرد

زهرا محبی زهرا محبی
3 مرداد 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
یکتانت در ایونت «فصل مشترک» از گزارش سال 1400 خود رونمایی کرد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، در روز یکشنبه 2 مرداد رویداد «فصل مشترک» یکتانت با حضور مدیران تیم‌های مختلف این شرکت و حضور مهمانان برگزار شد. شرکت‌کنندگان غیرحضوری رویداد نیز در لحظه‌نگار و به صورت آنلاین به تماشای این فصل مشترک نشستند. تمرکز اصلی رویداد بر روی وضعیت تبلیغات آنلاین در سال 1400 بود و انتشار گزارش سال 1400 یکتانت به عنوان کامل‌کننده این محور در رویداد، مورد بحث و توجه سخنرانان قرار گرفت.

مسیر راه یکتانت

رویداد فصل مشترک یکتانت با سخنرانی سینا مومنی به عنوان مدیرعامل یکتانت آغاز شد. او از آغاز راه یکتانت در بهمن سال 1395 گفت: «ما ابتدا با نام my gearbox و با هدف پرداختن به بازار تبلیغات آنلاین فعالیت خود را شروع کردیم. سال بعد، در اردیبهشت 1396 تغییر نام دادیم و «یکتانت» را جایگزین کردیم. در اسفند 96 تعداد فعالان این مجموعه به 10 نفر رسید و کم‌کم کارهای ما گسترش پیدا کرد.»

او در خصوص فعالیت‌های سال 1397 گفت: «در فروردین 97 بود که در راستای تبلیغات آنلاین، از تبلیغات بنری کلیکی رونمایی کردیم. در خرداد 97 نیز تبلیغات ری‌تارگتینگ برای اولین بار در ایران رونمایی شد. همین محصول در دی ماه 97 از نگاه فاب به عنوان محصول برتر سال شناخته شد. مهرماه 97 سرویس ارسال پوش نوتیفیکیشن را برای اولین بار در ایران توسط تیم یکتانت راه‌اندازی کردیم و پس از آن، در اسفند 97 پلتفرم تریبون کارش را با رپورتاژ آگهی آغاز کرد.»

او اشاره کرد که از سال 97 به بعد تصمیم به کامل کردن پازل دیجیتال مارکتینگ در یکتانت گرفته شد و به نوبت، سرمایه‌گذاری روی نوین هاب، راه‌اندازی پلتفرم جریان، راه‌اندازی پلتفرمم نجوا و 100 نفره شدن تیم یکتانت و سپس، آژانس مارکتینگ هارمونی، ادیوری، یک‌لینک و چاووش، یک‌به‌یک در یکتانت اتفاق افتادند.

بخوانید  جدیدترین تغییرات در لینکدین: اضافه شدن تگ برند پارتنرشیپ و تغییر الگوریتم نمایش محتوا

۱۰ هزار درخواست در ثانیه!

سینا عطاران مدیر مهندسی نرم‌افزار یکتانت در خصوص مسائل و چالش‌های تیم مهندسی سخن گفت. او در خصوص مسئله اصلی یکتانت در همه این سال‌ها گفت: «مسئله همیشه ما مچ بودن تبلیغات و یوزرهای درست آن است. یکتانت با الگوریتم‌های خود سعی می‌کند این کار را انجام دهد و همه ذی‌نفعان خود را راضی نگه دارد. یکتانت به طور کلی سه دسته داده دارد: داده‌های یوزر که در سطح وب رفتار می‌کنند، داده‌های متنی محتوای صفحات وب و داده‌هایی که از فیدبک نمایش تبلیغات به دست می‌آید. ما با استفاده از این داده‌ها فرآیندهای خود را پیش می‌بریم.»

فصل مشترک یکتانت

عطاران اشاره کرد که در حال حاضر حدودا 20 هزار تبلیغ فعال و ایجادشده توسط یکتانت وجود دارد. او ادامه داد: «در هر ثانیه ۱۰ هزار درخواست نمایش تبلیغ  سمت کاربران ثبت‌ می‌شود که در روز چیزی حدود 1 میلیارد می‌شود! 130 میلیون دیوایس مختلف با یکتانت در تعامل هستند که البته لزوما همگی یوزر فعال نیستند.»

مریم اسماعیلی و پوران زمانی مدیران محصول یکتانت در قسمت بعد در خصوص تلاش‌های تیم محصول یکتانت در جهت تبلیغات آنلاین داده‌هایی را با شرکت‌کنندگان به اشتراک گذاشتند. مریم اسماعیلی در خصوص محصولات سال 1400 گفت: «سرویس RTB یا سرویس Real Time Bidding یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ما در این سال است. به شکل ساده این سرویس، بیدگذاری (مزایده) را به شکل اتوماتیک پیش می‌برد و فضایی شفاف و سرشار از هم‌افزایی را برای وب فارسی می‌سازد تا همه کسب‌وکارها امکان رسیدن به بیشترین میزان سود را در لحظه داشته باشند.»

فصل مشترک

اسماعیلی ادامه داد: «ما در سال 1400 تعداد 16300 بنر را با استفاده از سرویس بنرساز اتوماتیک یکتانت ساختیم که چیزی حدود 8 میلیارد و 150 میلیون تومان هزینه داشت. این بنرها علاوه بر صرفه‌جویی در هزینه، نرخ CTR را نیز ۵۰ درصد افزایش داده‌اند.» پوران زمانی در همین قسمت در خصوص فرآیندهای افزایش نرخ کانورژن گفت و از کمپین «اشتراک مخاطب» به عنوان کمپین موفق سال 1400 نام برد.

بخوانید  یکتانت گزارش عملکرد سال 1400 خود را منتشر کرد!

تبلیغات هدفمند، برنده میدان

حامد زمانی، مدیر ارتباط با مشتریان یکتانت است. او ابتدا در خصوص اهمیت کاسته شدن از مرکزگرایی و افزایش نمایش تبلیغات و درخواست در تمام استان‌های ایران گفت. او اشاره کرد: «در سال ۱۴۰۰ تبلیغات هدفمند یکتانت از تبلیغات عمومی و غیرهدفمندمان پیشی گرفت. نسبت تبلیغات هدفمندمان به غیرهدمند در سال ۱۴۰۰، ۵۵ درصد به ۴۵ درصد بود.» او در ادامه از اسکریپت‌های یکتانت و کاربرد آن‌ها برای کسب‌وکارهای صاحب سایت گفت و مدیریت اکانت را در همه مراحل تبلیغات، همراه مشتری‌ها عنوان کرد.

امیرحسین خرمی مدیر فروش یکتانت یکی دیگر از سخنرانان فصل مشترک بود. او سخنان خود را در خصوص میزان و حجم اختصاص بودجه به تبلیغات خلاصه کرد. خرمی اشاره کرد: «در ششمین سال فعالیت یکتانت، می‌توانیم دیتاهای یکتانت را مرجعی جامع از وضعیت جامعه و صنعت بدانیم. تعداد بازیگرها و صنعت‌ها در حوزه تبلیغات آنلاین بسیار بالاست. در خصوص بودجه، صنعت مالی و سرمایه‌گذاری در صدر است. بعد از آن «زیبایی» و «سفر و گردشگری» است.»

خرمی با اشاره به اینکه  ۴۶ درصد کسب‌وکارها، هدف خود از تبلیغات در یکتانت را فروش آنلاین اعلام کرده‌اند به نقش مهم یکتانت در رساندن کسب‌وکارها به این هدف اشاره کرد. او همچنین به هدف دوم کسب‌وکارها یعنی افزایش ترافیک ورودی اشاره کرد.

سهم بازار یکتانت از تبلیغات وب 85 تا 90 درصد

آرمان آیت‌الهی در بخش بعدی در خصوص ناشران یکتانت سخن گفت. او مدیر تیم ارتباط با نمایش‌دهندگان یکتانت است و ناشران قسمت مهمی از سازوکار فعالیت‌های یکتانت معرفی کرد. او در این خصوص گفت: «ما در سال 1400، ۲۳۰۰ وبسایت نمایش‌دهنده داشتیم که از این تعداد، ۱۹۳۸ وب‌سایت جایگاه همسان داشته‌اند.» آیت‌الهی با اشاره به دیوایس مورد استفاده کاربران، از افزایش سهم آن نسبت به سال 98 خبر داد: «دستگاه‌های موبایل در ترافیک تبلیغات، از 74 درصد در سال 1398 به 88 درصد در سال گذشته رسیده‌اند.» او همچنین به سهم کلی یکتانت از تبلیغات وب اشاره کرد که چیزی حدود 85 تا 90 درصد است.

بخوانید  در روز دوم هفتمین رویداد دی‌ام تاک چه گذشت؟

آیت‌الهی در پایان صحبت خود از فراد در تبلیغات و کلیک‌های تقلبی حرف زد و راهکارهای یکتانت را برای تشخیص آن‌ها موثر دانست: «یکتانت  ۳۰ الی ۴۰ درصد از کلیک‌ها را به صورت سیستماتیک تقلبی تشخیص می‌دهد و به همین خاطر، هزینه آن را از تبلیغ‌دهنده نمی‌گیرد.»

فصل مشترک

محسن محمودیان‌فر با عنوان مدیر پشتیبانی مشتریان یکتانت در خصوص تیم QC محتوا و همچنین اهمیت تیم پشتیبانی در شیرازه تیم یکتانت برای شرکت‌کنندگان سخن گفت. او اشاره کرد که در سال 1400، 270 هزار محتوا به دست یکتانت رسیده و بررسی و تایید آن، چیزی کمتر از 30 دقیقه زمان برده است. در میان این تعداد، 3813 محتوا بوده‌اند که مطابق قوانین و استانداردهای محتوایی طراحی نشده‌اند و به تایید تیم یکتانت نرسیده‌اند.

محمودیان‌فر با توجه به داده‌هایی که در خصوص مشتریان یکتانت دریافت کرده‌اند در خصوص مشتریان و سگمنت‌بندی دانش آن‌ها از تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ گفت: «طبق بررسی‌های ما، ۳۳ درصد از مشتریان یکتانت آشنایی کمی به دانش دیجیتال مارکتینگ دارند و ۳۵ درصد از آن‌ها، آشنایی خوبی با دیجیتال مارکتینگ دارند اما تجربه آنچنانی کار با پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین را نداشته‌اند.» او افزایش دانش افراد در خصوص استفاده از بسترهای تبلیغات آنلاین را موضوع مهمی دانست.

زینب زارع، مدیر تیم اکانت یکتانت، مجتبی سلحشوری مدیر ارشد توسعه سازمان و منابع انسانی یکتانت و در قسمت آخر رویداد نظرات خود را در خصوص قسمت‌های مرتبط با کارشان در گزارش سال 1400 یکتانت بیان کردند و نهایتا، مهدیه معظمی مدیر ارتباطات یکتانا رویداد را با اعلام تشکر از حاضران به پایان رساند.

این رویداد در تالار ایوان شمس دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و از ساعت 18 الی 21 به طول انجامید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

rrr
rrr

rrrgr

    sadmin
    sadmin

    tyedrygsetgsaedt

    sadmin
    sadmin

    پاسخ به rrr

هدیه
هدیه

تست 1

    sadmin
    sadmin

    پاسخ به تست 1

sadmin
sadmin

قغاغا

sadmin
sadmin

تست تست

اسمارتک