پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد

مرجان عبدی مرجان عبدی
15 مرداد 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد
زمان مطالعه: 5 دقیقه

اکسبیتو که صرافی و پلتفرم خرید و فروش ارز دیجیتال است به تازگی گزارش عملکرد سال ۱۴۰۰ خود را منتشر کرده است. این صرافی در گزارش خود تغییرات بازار ارز دیجیتال، فرازوفرودهای این بازار و چالش‌های این مجموعه در سالی که گذشت را گزارش کرده است. اکسبیتو یک پلتفرم معاملاتی برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال و تولید شده توسط شرکت تبادل هوشمند پارس است.

بازار سال گذشته

اردیبهشت سال ۱۴۰۰، روزهای خوشی برای سرمایه‌گذاران ارزهای دیجیتال بود. بیت‌کوین رکورد بالاترین قیمت خود در تمام زمان‌ها را شکست و برای اولین بار با قیمت ۶۵هزار دلار معامله شد. اتریوم و دیگر ارزهای دیجیتال که پس از بیت‌کوین راه‌اندازی شده بودند، همزمان با رشد قیمت این ارز دیجیتال، روندی صعودی را طی کردند و بیشتر آن‌ها هم سقف تاریخی خود را شکستند.
با افزایش فروش  بیت‌کوین در خرداد ماه ۱۴۰۱، ریزش قیمتی شدت گرفت و تحلیلگران زیادی از سقوط این رمزارز تا محدوده‌ی قیمتی ۱۰ هزار دلار صحبت می‌کردند. هر چند بازار خونین ارزهای دیجیتال در آخرین روزهای بهار ۱۴۰۱، ترس زیادی را به دل سرمایه‌گذاران رمزارزی انداخته بود، اما شرکت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری مانند مایکرواستراتژی با سیاست خرید در کف قیمتی به دنبال کسب سود از بازار ملتهب بودند. بیت‌کوین در یکی دو ماه اخیر در محدوده قیمتی ۲۰ هزار دلار معامله می‌شود. با این‌که قیمت بیت‌کوین نسبت به سال گذشته کاهش قابل توجهی داشته است، اما پیش‌بینی می‌شود کم کم با افزایش قیمت همراه خواهد شد و احتمال صد هزار دلاری شدن این رمزارز تا دو سال آینده میلادی وجود دارد. فایل کامل گزارش را می‌توانید از اینجا بخوانید.

اکسبیتو

محصولات اکسبیتو

  • بازار ارز دیجیتال
  • تبدیل ارز دیجیتال
  • کیف پول ارز دیجیتال

بستر استفاده از اکسبیتو

  • نسخه دسکتاپ
  • اپلیکیشن اندروید
  • نسخه وب اپلیکیشن (PWA)

امکان معامله با

  • تتر
  • ریال

هم‌نوردان اکسبیتو

تیم اجرایی و مدیریت اکسبیتو از جوانان سه دهه ٦٠، ۷۰ و ۸۰ تشکیل شده است که در حال حاضر اکسبیتو متشکل از ٨ تیم جداگانه با عناوین زیر است:

 صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 1

سال ایده و حل مشکلات توسط اکسبیتو

سال ١٣٩٥ سالی بود که هم‌بنیانگذاران اکسبیتو به اولین ایده‌ها رسیدند.

  • اکسبیتو نه تنها یک بازار ارز دیجیتال (پلتفرم P2P) است که کاربران می‌توانند رمزارزهای خود را در آن به فروش برسانند بلکه یک تبدیل رمزارزی برای فروش و خرید مستقیم ارز دیجیتال از اکسبیتو نیز هست. به واسطه بازار اکسبیتو کاربران می‌توانند رمزارز خود را به صورت دو نوع جفت ارز کوین-تتر و کوین-ریال با قیمت و حجم مورد نظر را با سایر کاربران اکسبیتو مبادله کنند.
  • کیف‌پول اکسبیتو جایی برای ذخیره ارزهای دیجیتال کاربران است. کاربران اکسبیتو می‌توانند از کیف‌پول اکسبیتو برای مبادله و یا نگهداری ارزهای دیجیتال خود استفاده کنند.
  • لیست کردن ارزهای دیجیتال با شبکه اصلی هر ارز،  سبب پیشگیری از مشکلاتی چون خرید سایه کوین (Shadow Coin) شده است. به دلیل تعدد بالای توکن‌ها و بسترهای ارائه ارز دیجیتال، در صورت ایجاد مشکل روی شبکه فرعی، انتقال ارز با مشکلاتی مواجه می‌شود و در صورت از بین رفتن شبکه فرعی، ارز دیجیتال ممکن است از بین برود. مبادله و ارائه ارز به صورت فول نود و بر بستر شبکه اصلی، سبب حفظ ارزش کوین و ایجاد ثبات روی شبکه اصلی می‌شود.

نگاهی بر چند بخش محصول اکسبیتو

۱. احراز هویت

طبق گزارش حاضر اکسبیتو، این پلتفرم معاملاتی احراز هویت هر کاربر را در مدت زمانی به طور متوسط ۱ الی ۳ دقیقه انجام می‌دهد.

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 2

۲. ارزهای شبکه اصلی

روزی که اکسبیتو را در اختیار عموم مردم قرار گرفت، حدود 10 ارز دیجیتال را پشتیبانی میکرد که این صرافی ارز دیجیتال اذعان دارد دارد بیش از 24 ارز دیجیتال بر شبکه اصلی هر ارز، در اکسبیتو قابل معامله و خرید و فروش هستند.

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 3

۳. امکان اضافه کردن کارت‌های بانکی متعدد و ذخیره آدرس کیف‌پول‌ها

۴. ویجت‌های کاربردی برای کاربران

۵. عدم نیاز به وارد کردن شماره کارت

کاربر در اپلیکیشن اکسبیتو می‌تواند کارت بانکی خود را جلوی دوربین گرفته و بدون وارد کردن دستی شماره کارت، کارت بانکی خود را به لیست کارت‌ها اضافه کند.

۶. اکسنیکو، از دل تیم اکسبیتو

اکسنیکو محصول نیکوکاری و کمک به نیازمندان از طریق پرداخت رمزارز به موسسات و بنیادهای خیریه معتبر است.

آشنایی با کاربران

اولین ورودی وبسایت فعلی اکسبیتو با دامنه Exibito.com در تاریخ 20 بهمن‌ماه 1400 با 26 نفر کاربر شروع شد (و در حین نگارش این گزارش به بیش از 4300 نفر رسید).صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 4
این عدد در اپلیکیشن فعلی اکسبیتو در تاریخ 15 شهریور 1400 با یک نفر ورودی شروع و در حال حاضر به بیش از 6200 نفر در روز رسیده است

.صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 5

هر کاربر وبسایت به طور میانگین 4:29 و هر کاربر اپلیکیشن به طور میانگین 26:09 از زمان 365 روز گذشته خود را با وبسایت اکسبیتو بوده است
صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 6

کاربران اکسبیتو به جز دسته‌بندی حوزه مالی به وبسایت‌های فروشگاهی لوازم لوکس، به حوزه مباحث مدیریتی و کسب و کار نیز علاقه زیادی داشته‌اند و از گوشی‌های با برند زیر ،IT تکنولوژی و استفاده می کنند.

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 7

پنجگانه اکسبیتو

احراز هویت

شهرهای تبریز، تهران، اصفهان، شیراز و کرج به ترتیب بیشترین کاربران ثبت نام و احراز هویت شده اکسبیتو را تشکیل می دهند.

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 8

واریز ریال و رمزارز

شهرهای تهران، تبریز، شیراز، اصفهان و کرج به ترتیب بیشترین تعداد معامله را در اکسبیتو داشتند.

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 9

اکسبیتو بعد از ۱۹۸۴

میانگین سنی کاربران اکسبیتو

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 10

ارزهای پرمعامله

۵ جفت ارز زیر پرمعامله ترین تعداد تبادل را در یکسال گذشته اکسبیتو داشته اند. (بیشترین حجم خرید در بازار اکسبیتو در بازار BNB|IRR و قیمت ١٨٧٫٧٦٦٫٨٩٠ صورت گرفته است.)

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 11

بازارهای پرحجم

۵ جفت ارز زیر پرحجم‌ترین بازار را در سال گذشته اکسبیتو داشته‌اند.

صرافی ارز دیجیتال اکسبیتو گزارش سالانه خود را منتشر کرد 12

مطلبی که مطالعه کردید بخش‌هایی بود برگزیده از گزارش سالانه اکسبیتو. شما می‌توانید در صورت تمایل گزارش کامل را از اینجا بخوانید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

هدیه
هدیه

فعف7ع

اسمارتک