پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

تخصص‌های ضروری برای دیجیتال مارکتر شدن

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
30 مرداد 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
تخصص‌های ضروری برای دیجیتال مارکتر شدن
زمان مطالعه: 4 دقیقه

اگر می‌خواهید در صنعت دیجیتال مارکتینگ سرآمد شوید، چند مهارت وجود دارد که باید آنها را در خود تقویت کنید تا بتوانید با کمک آنها در حرفه خود پیشرفت کنید.

برای کمک به شما برای تمرکز بیشتر روی نکاتی که باعث پیشرفت شغلی شما در حوزه مارکتینگ می‌شوند، تصمیم گرفتیم در این مقاله به تخصص‌هایی بپردازیم که هر مارکتری باید آنها را داشته باشد و یا اینکه آنها را در خود بهبود دهد. بسیاری از این تخصص‌ها در زمان استخدام کارشناس مارکتینگ، از مهم‌ترین فاکتورها به شمار می‌آیند.

تخصص‌های یک دیجیتال مارکتر

تخصص های که یک دیجیتال مارکتر باید داشته باشد طبق مقاله منتشر شده در بلاگ ایران تلنت، شامل تخصص‌های مختلف دیجیتال مارکتینگ می‌شود. یک دیجیتال مارکتر ماهر فردی است که به راحتی می‌تواند خود را با محیط تطبیق دهد و برای یادگیری اشتیاق داشته باشد. آنها با تیم‌ها و مشتریان متنوعی کار خواهند کرد، بنابراین باید بدانند چگونه ارتباط برقرار کنند و در تیم سازی قوی ظاهر شوند. اما باقی این مهارت‌ها و تخصص‌ها به شرح زیر هستند:

1. بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) و بازاریابی موتورهای جستجو (SEM)

گوگل به طور مداوم الگوریتم‌های خود را به روز می‌کند و اهمیت یادگیری نحوه استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) به ویژه در زمینه محتوا، بسیار بیشتر از قبل شده است. در حالی که جنبه‌های فنی سئو توسط یک فرد فنی در تیم که کارشناس سئو است انجام می‌شود، اما درک عملکرد سئو، یادگیری نحوه بهینه سازی انواع محتوا و پیاده سازی استراتژی سئو برای هر مارکتری بسیار ارزشمند است. این دانش همچنین برای اجرای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال موفق و خلاق، بسیار مفید خواهد بود. داشتن دانش بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) و سئو، مطمئناً به شما کمک می‌کند محتوای خود را به سمت مخاطبان هدف خود هدایت کنید.

بیشتر بخوانید: چه مشاغلی در حوزه دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

2. تجزیه و تحلیل داده

تخصص‌های ضروری برای دیجیتال مارکتر شدن 1

تجزیه و تحلیل داده، به استفاده از داده‌هایی اشاره دارد که با استفاده از نرم افزارهای پیشرفته و در دسترس مارکترها به دست می‌آیند. مارکترها، حجم عظیمی از داده‌ها را از کاربران و از طریق تعاملات آنلاین جمع آوری و پردازش می‌کنند؛ به عنوان مثال، عبارات جستجوشده توسط کاربر، نوع محتوای خوانده شده، خریدهای آنلاین و سایر موارد مرتبط. درک این مهارت و استفاده از آن، به هر کسب‌وکاری کمک می‌کند.

با توجه به اینکه تعداد بسیار زیادی ابزار آنلاین برای تجزیه و تحلیل داده وجود دارد، استفاده از این تحلیل‌ها تصمیم‌گیری‌های مهم در مورد بازار و کسب‌وکار را برای مارکترها آسان‌تر می‌کند.

3. شبکه‌های اجتماعی

شبکه‌های اجتماعی به یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای گفتگو میان کسب‌وکار و مشتریان تبدیل شده‌اند و بازاریابی شبکه‌های اجتماعی برای برندهای بزرگ و کوچک بسیار ضروری است. از این رو، مارکترها باید بتوانند از آن به نفع خود استفاده کنند. انتشار مداوم محتوا در شبکه‌های اجتماعی تنها راه موفقیت در این شبکه‌ها نیست. داشتن یک استراتژی موفق برای این شبکه‌ها شامل مهارت‌های دیگر مانند اطمینان از کیفیت و مرتبط بودن تصاویر و افزایش تعامل نیز می‌شود.

4. تبلیغات کلیکی و تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

پرداخت به ازای کلیک نوعی تبلیغات آنلاین است که صرفاً برای تبلیغات در پلتفرم‌های شبکه‌های اجتماعی طراحی شده است. این نوع تبلیغات بر اساس علاقه، جمعیت شناسی و سایر داده‌های جمع آوری شده توسط چنین پلتفرم‌هایی، برای کاربران هدف نشان داده می‌شوند. یادگیری تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی برای بازاریابان امروزی ضروری است، زیرا برندها برای به اشتراک گذاشتن محتوای خود با مخاطبان هدف نیاز به پرداخت پول به شبکه‌های اجتماعی دارند تا بازدیدکنندگان ارگانیک خود را افزایش دهند و آنها را به مشتری تبدیل کنند.

5. بازاریابی ایمیلی

تخصص‌های ضروری برای دیجیتال مارکتر شدن 2

مهارت در بازاریابی ایمیلی یکی دیگر از مهارت‌ها و تخصص‌هایی است که مارکترها به آن نیاز دارند تا بتوانند در ارسال پیامِ کسب‌وکار و از طریق ایمیل به گروهی از افراد، بهتر عمل کنند. مارکترها باید مطمئن شوند که این ایمیل‌ها اسپم نمی‌شوند و با ارسال انبوه ایمیل، مشتریان خود را از دست نمی‌دهند. در عوض، آنها باید به طور نامحسوس تبلیغات کسب‌وکار را به اشتراک بگذارند، پیشنهاداتی برای فروش ارائه دهند و یا اینکه کاربر را برای خواندن مقاله و یا ورود به یک صفحه فرود متقاعد کنند. ایمیل مارکتینگ یکی از قدیمی‌ترین انواع بازاریابی است و هنوز هم بسیار مفید است.

6. فروش و متقاعدسازی

فروش، چه به صورت دیجیتال یا آفلاین، تمام هدف بازاریابی است و بدون مهارت در متقاعد کردن، نمی‌توان به سادگی به آن دست یافت. مهارت در متقاعد کردن یک روش ارتباطی است که هدف آن تأثیرگذاری بر رفتارها، باورها و نگرش‌های دیگران و در چارچوب بازاریابی است؛ متقاعد کردن، راهی برای ترغیب به خرید و بهبود وفاداری به برند است.

7. مهارت‌های ارتباطی

یکی از کلیدی‌ترین مهارت‌هایی که هر مارکتر باید داشته باشد، مهارت در برقراری ارتباط است؛ زیرا به صورت کلی، هدف متخصصان مارکتینگ ایجاد کمپین‌های تأثیرگذار است که بتوانند نتایج خوبی از آن کسب کنند. برای تحقق آن، پیام باید واضح، مختصر و البته برای مشتریان بالقوه جالب باشد. یک دیجیتال مارکتر باید بتواند هر چیزی را خلاقانه و متفاوت ببیند و بتواند آن را به گونه‌ای بیان کند که برای مخاطب جذاب و جالب باشد.

این تخصص‌ها و مهارت‌ها تنها بخش مهمی از مجموعه مهارت‌هایی است که یک مارکتر باید داشته باشد. برای قدم برداشتن در مسیر موفقیت در مارکتینگ، باید خود را در مورد تخصص‌های بازاریابی به روز نگه دارید و آنها را در خود قوی کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

اسمارتک