پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

تخمین داده‌های تردد و توجه مخاطب به بیلبوردها توسط نشان

الهه صالحی الهه صالحی
24 شهریور 1403
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تخمین داده‌های تردد و توجه مخاطب به بیلبوردها توسط نشان
زمان مطالعه: 3 دقیقه

مسیریاب نشان و پلتفرم تحقیقات بازار EMRC اخیرا همکاری مشترکی را در راستای بهینه‌سازی عملکرد بیلبوردها آغاز کرده‌اند.

نشان پس از افزودن امکان نمایبش تبلیغ روی نقشه بصورت zero-speed (نمایش تبلیغ در حالتی که کاربر در حال حرکت نیست) حالا سرویس جدیدی در زمینه تبلیغات ارايه می‌دهد. در این همکاری نشان اطلاعاتی مانند میزان تردد و سرعت خودروها در مسیرهای مختلف را در اختیار EMRC قرار می‌دهد و این پلتفرم با تحلیل این داده‌ها میزان کارایی بیلبوردهای مختلف را ارزیابی و آن را برای تبلیغات محیطی اثربخش‌تر در اختیار مشتریان خود قرار می‌دهد. با این‌حال پلتفرم نشان تاکید کرده است که تجربه کاربری مشتریان برای نشان در اولویت قرار دارد و این همکاری تجربه کاربری را مخدوش نخواهد کرد و با حفظ و رعایت اطلاعات شخصی کاربران انجام خواهد شد.

تخمین داده‌های تردد و توجه مخاطب به بیلبوردها توسط نشان

به گزارش دی‌ام برد، حسین بخشایی، مدیر ارشد استراتژی مسیریاب نشان در میزگرد mbanews که با تمرکز بر اثرگذاری تبلیغات محیطی برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی‌بر اینکه مجموعه نشان می‌تواند چه اطلاعاتی فراتر از رد شدن افراد از مسیر بیلبوردها در اختیار emrc قرار بدهد گفت: «داده‌های ما به عنوان یک نقشه از جنس بیگ‌دیتا هستند که عموما در دنیا در صنایع سلامت، مالی و حمل‌ونقل وجود دارند. نشان به عنوان یک نقشه مسیریاب با ۲۰ میلیون کاربر فعال ماهانه از این جنس داده در اختیار دارد که بخشی از این داده‌ها می‌توان در ارزیابی تبلیغات محیطی، تعداد تردد و سرعت تردد مورد استفاده قرار بگیرند و میزان توجه و در معرض بودن بیلبورد را تخمین بزنند.»

لازم به ذکر است که پیرو این همکاری، نشان اطلاعات مربوط به میزان تردد و سرعت خودروها در مسیرهای مختلف را در اختیار پلتفرم تحقیقات بازار EMRC قرار می‌دهد تا این پلتفرم، داده‌ها را تحلیل، میزان کارایی بیلبوردهای مختلف را ارزیابی و آن را برای تبلیغات محیطی اثربخش‌تر در اختیار مشتریان خود قرار دهد.

۳۰۰ هزار POI کسب‌وکاری ثبت‌شده در نشان

بخشایی ادامه داد: «ما اطلاعاتی از کسب‌وکارهایی که در نشان ثبت شده‌اند یا POIها داریم و این اطلاعات را داریم که در هر محدوده چه تعداد از هر کسب‌وکاری حضور دارد. اینکه یک بیلبورد در چه نقطه‌ای است و چه ارتباطی می‌تواند به POI داشته باشد، از جمله‌ داده‌های است که نشان می‌تواند ارائه کند.»

 

تخمین داده‌های تردد و توجه مخاطب به بیلبوردها توسط نشان 1

حسین بخشایی، مدیر ارشد استراتژی مسیریاب نشان

به گفته مدیر ارشد استراتژی مسیریاب نشان، درحال حاضر حدود ۳۰۰هزار POI کسب‌وکاری در نشان ثبت شده‌ که حدود ۵۰ هزار عدد از آنها تیک آبی دریافت کرده‌ و اعتبارسنجی شده‌اند.

نمایش تبلیغ در نشان فقط بصورت zero-speed است

بخشایی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا در آینده همکاری نشان و EMRC به نقطه‌ای خواهد رسید که اگر راننده‌ای از زیر یک بلیبورد رد می‌شود، اطلاعات مربوط به ایونت و کال تو اکشن آن را در نشان مشاهده کند، پاسخ داد: «مهم‌ترین حساسیت ما در نشان، تجربه کاربری است و اینکه ارائه تبلیغات در نشان تجربه کاربر را خراب نکند و آزاردهنده نباشد. ما از ابتدای فعالیت نشان تمرکز اصلی خود را روی محصول گذاشتیم و در حال حاضر هم به هیچ قیمتی حاضر نیستیم که آن را از دست بدهیم.»

او ادامه داد:‌ «ما این  حساسیت را به طور جدی داریم که چقدر تبلیغات روی نشان ممکن است در فرایند رانندگی اختلال ایجاد کند یا باعث تصادف شود. تبلیغات ما روی نشان در حال حاضر، تبلیغاتی هستند که تنها در صورتی به کاربر نمایش داده می‌شوند که خودرو ایستاده باشد و بلافاصله بعد از اینکه حرکت کرده یا صفحه را لمس کند، از بین می‌رود. در نتیجه وقتی کاربر از زیر یک بیلبورد رد می‌شود و در حرکت است، ما امکان هیچ‌گونه تبلیغاتی را به او نداریم اما اگر یک بیلبورد سر چهارراه یا جایی باشد که سرعت خودرو صفر می‌شود، ممکن است بتوان چنین اقدامی انجام داد.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

پلاتین