دی ام برد
اخبار
مدیرعامل هلدینگ بازاریابی گروه انتخاب در رویداد دی‌ام برد عنوان کرد:

هوش مصنوعی، برق جدید است و باید با انقلاب آن همراه شد

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
اسفند ۲, ۱۴۰۳
زمان مطالعه: 3 دقیقه
هوش مصنوعی، برق جدید است و باید با انقلاب آن همراه شد

رویداد شانزدهم دی‌ام برد با موضوع بازارمحوری برگزار شد. علیرضا علیخانی مدیرعامل هلدینگ بازاریابی گروه انتخاب در این رویداد در رابطه با انقلاب بعدی یعنی انقلاب AI و مزایای آن به سخنرانی پرداخت. همچنین علیخانی از اهمیت نورومارکتینگ و توانایی تحلیل ذهن مشتری توسط هوش مصنوعی در آینده سخن گفت.

شانزدهمین رویداد رسانه دی‌ام برد با موضوع بازارمحوری (Market Orientation) با حضور ۱۶۰۰ متخصص، ۳۰ بهمن‌ماه در سالن ضرغام برگزار شد. علیرضا علیخانی مدیرعامل هلدینگ بازاریابی گروه انتخاب، سخنرانی خود در این رویداد را با یک جمله از اندرو هنگ آغاز کرد: «هوش مصنوعی «برق» جدید است. هر کاری که در گذشته، صنعت برق با دنیا انجام داد، هوش مصنوعی نیز همان کار را انجام می‌دهد. اگر بتوان برق را از صنعت جدا کرد، هوش مصنوعی را نیز می‌توان جدا کرد.»

زمان انقلاب هوش‌مصنوعی فرا رسیده است

علیخانی ادامه داد:« زمان انقلاب بعدی فرارسیده، زمان آن در بین سال‌های ۲۰۲۵ تا ۲۰۳۰ خواهد بود و آن انقلاب، AI است. تفاوت این انقلاب با انقلاب‌های قبلی این است که انقلاب‌های قبلی استدلالی و فرضی بوده‌اند. در انقلاب کنونی ارزش «تجربه» کمرنگ شده و بر پایه ای‌آی و به صورت استقرایی پیش می‌رود. جاماندن از این انقلاب انسان را بیچاره می‌کند. برخی بر این باورند با توسعه هوش مصنوعی شغل عده‌ای به خطر می‌افتد. اما انقلاب‌ها کسی را بیکار نمی‌کنند؛ بلکه شغل کسانی که با آن همراه شوند را تغییر می‌دهد.»

او با بیان این‌که راه‌حل مواجهه با این انقلاب، پارادایم‌شیف است گفت: «پارادایم‌شیفت یعنی ما باید دیدگاه خود را درباره تمام تصمیمات متحول کنیم. منظور من این نیست که دیدگاه خود را کاملاً تغییر دهیم؛ بلکه باید آن را متحول کنیم. هوش مصنوعی موضوعی است که در پارادایم قبلی ما جا نمی‌شود و برای استفاده از آن، باید دیدگاه خود را متحول کنیم.»

از نورومارکتینگ برای رقابت اسنوا با برندهای خارجی استفاده کردیم

او ادامه داد: «پیش‌ازاین، ما ۱۸۰ درجه داده و ۱۸۰ درجه تحلیل را به کار می‌بردیم؛ اما در حال حاضر این روند در حال تغییر است. تحقیقات بازار به شیوه سنتی ممکن است با دروغ همراه بوده و از کارایی لازم برخوردار نباشد. به همین خاطر باید نورومارکتینگ را انتخاب کرد. چرا که مغز انسان دروغ نمی‌گوید. نورومارکتینگ با ابزارهای پیشرفته و از روی پارامترهایی مانند ردیابی چشم، رطوبت پوست، حالت چهره، نوار مغز، پرسش‌نامه و عوامل دیگر به تحقیقات بازار از نوع پیشرفته کمک می‌کند.

نورومارکتینگ در advertising branding، product testing، packaging و غیره کاربرد دارد. در سال‌های گذشته که قیمت تمام شده محصولات اسنوا با رقبای خارجی خود برابر بود، ما از نورومارکتینگ استفاده کردیم تا بتوانیم در این بازار پیروز شویم. همه برندهای مطرح در دنیا مانند پپسی، مک‌دونالد، اچ‌بی‌او و بی‌نهایت برند دیگر از نورومارکتینگ استفاده می‌کنند.»

وقتی تکنولوژی ذهن مشتری را تحلیل می‌کند

مدیرعامل هلدینگ بازاریابی گروه انتخاب در آخر عنوان کرد: «با استفاده از هوش مصنوعی به‌زودی می‌توان کارهای بزرگی انجام داد. همه انسان‌ها علی‌رغم تفاوت‌های خود، در سرشت یکسان هستند. یعنی ما اگر بتوانیم یک دیتاست بیولوژیک مشترک در رفتار انسان پیدا کنیم و آن را به هوش مصنوعی بسپاریم، می‌توانیم در همه فرایند تولید و فروش از آن بهره ببریم. به طور مثال شما وقتی قصد دارید تا محصول خود را ۲۰ درصد گران کنید، این ایده را به هوش مصنوعی می‌دهید و از او می‌پرسید باید چه اقداماتی انجام دهم؟ هوش مصنوعی چون آن دیتاست بیولوژیک مشترک رفتار انسان را در اختیار دارد، به شما راهکار می‌دهد که باید به طور مثال کمپین‌های x را اجرا کنید، در بسته‌بندی خود این تغییرات را اعمال کنید، کیفیت خود را تغییر دهید و غیره.»

هوش مصنوعی، برق جدید است و باید با انقلاب آن همراه شد 1
علیرضا علیخانی
افراک
به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات
افراک