
قطعی اینترنت سرویسهای ارسال ایمیل را با اختلال جدی و افت ۸۰ درصدی حجم ارسال روبرو کرد

هادی فرنود، مدیرعامل پاکت، پلتفرم فعال در حوزه ایمیلمارکتینگ از بروز اختلالی جدی در سرویسهای این حوزه خبر داد که از زمان قطع اینترنت در کشور، باعث کاهش ۸۰ درصدی حجم ارسال ایمیل و به تبع آن افت مشابه درآمد شرکتها شده است.
هادی فرنود در گفتوگو با دیام برد در توضیح علت این مشکل گفت: «خدماتی مانند پاکت به دلیل ساختار و ماهیت خود، نیازمند دسترسی مستمر به سرویسهای بینالمللی مانند جیمیل و یاهو هستند و برخلاف سایر سرویسها امکان راهاندازی سرور داخلی برای آنها وجود ندارد. سرورهای ما در خارج از کشور قرار دارند و علیرغم اینکه زیرساختهای کاملاً مستقل خود را داریم، محدودیتهای اینترنتی باعث شده کاربران نتوانند به این سرورها متصل شوند و در نتیجه سرویسدهی به مشتریان به شکل گسترده مختل شده است.»
او تاکید کرد که این چالش فقط به یک سرویس خاص محدود نیست و تمامی ارائهدهندگان خدمات ارسال ایمیل با مشکلات مشابهی روبرو هستند. فرنود افزود: «از زمان اعمال محدودیتها، حجم ارسال ایمیلها نزدیک به ۸۰ درصد کاهش یافته و درآمد شرکتها به همان نسبت کاهش یافته است. متاسفانه در شرایط فعلی هیچ راهکار جایگزینی برای رفع این مشکل وجود ندارد.»
مدیرعامل پاکت در پاسخ به ادعای بازگشت اینترنت از حالت ملی و وصل شدن اینترنت جهانی گفت: «اینکه گفته میشود اینترنت به حالت ملی بازگشته، واقعیت ندارد. بسیاری از سرویسها همچنان به صورت گسترده مسدود هستند و ارتباط با سرورهای خارجی برقرار نیست. تنها بخشی از محدودیتها مربوط به ویپیانها کاهش یافته اما این تغییرات به هیچ وجه به معنای عادی شدن دسترسی به اینترنت جهانی نیست.»
فرنود درباره تأثیر قطع اینترنت بر امنیت نیز تصریح کرد: «قطع اینترنت راهکاری ناکارآمد برای ارتقای امنیت است. در بازهای که اینترنت قطع بود، شاهد هک شدن چندین بانک و صرافی بودیم و همچنان مشکلات امنیتی ادامه دارد. بنابراین، محدودیتهای اینترنتی هیچ تضمینی برای بهبود امنیت ایجاد نمیکند.»
وی در پایان راهکارهای ارائه شده از سوی برخی نهادها مانند نظام صنفی را راهکاری اشتباه دانست و گفت: «اینترنت جداگانه و آزاد برای برخی کسبوکارها، راهحل رانتی اشتباه است که ممکن است مشکل برخی از سرویسدهندهها مانند پاکت را حل کند اما درباره همه کسبوکارها کار نخواهد کرد.»

مطالب پیشنهادی

پلتفرم جریان هزینه مدیریت کمپینها را تا پایان تیر صفر کرد
