پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ابزار Core Web Vitals گوگل به‌روزرسانی شد

زهرا محبی زهرا محبی
3 شهریور 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
ابزار Core Web Vitals گوگل به‌روزرسانی شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

کمپانی گوگل پس از آپدیت گسترده‌ای که در سطح گوگل سرچ کنسول انجام داد، حالا خبر از تغییراتی اساسی در ابزار Core Web Vitals داده است. این ابزار قسمتی از گوگل سرچ کنسول است. خود گوگل سرچ کنسول نیز هم‌اکنون با دیزاینی مینیمال‌تر در دسترس کاربران است. به گفته گوگل در به‌روزرسانی Core Web Vitals مواردی همچون نمایش پیام‌های بیشتر، گروه‌بندی شاخص‌ها، اعلان‌های جدید و… لحاظ شده است. اما اصلی‌ترین تغییرات این ابزار کدامند؟

گزارش داده‌ای از URLها

از تغییرات مهم این آپدیت، نمایش گزارش‌های آماری بسیار مهمی است که از رفتار در لحظه (real time) کاربر در سایت به دست می‌آید. این گزارش، درواقع گزارشی از امتیازهای CWV برخی URLهاست. گزارش به‌روزشده Core Web Vitals در گوگل سرچ کنسول به شما امکان می‌دهد URLهایی را که سایت‌تان را از دستیابی به امتیاز «خوب» بازمی‌دارند شناسایی کنید. اطلاعاتی که در این گزارش‌ می‌آید، به شما کمک می‌کند که اگر امتیاز CWV شما به‌اندازه کافی بالا نیست، تلاش‌تان را در جای درست متمرکز کنید.

قابل توجه است که قبل از به‌روزرسانی، گزارش Core Web Vitals گوگل سرچ کنسول، امتیازات را بر اساس گروه‌هایی از URLها ارائه می‌کرد. این جریان در نسخه جدید این ابزار هنوز ادامه دارد، با این تفاوت که حالا سطح عمیق‌تری از بررسی URLها صورت می‌گیرد؛ در نتیجه داده‌های دقیق‌تر و کاربردی‌تری در این گزارش برای کاربر نمایش داده خواهد شد. با کلیک بر روی یک گروه URL در گزارش گوگل سرچ کنسول، پنل جدیدی در سمت راست با داده‌های سطح URL ظاهر می‌شود. تصویر زیر را ببینید.

ابزار Core Web Vitals

تصویر بالا کاربری را نشان می‌دهد که در حال بررسی نمرات CLS است که نیاز به بهبود دارند. وقتی روی یک گروه URL در گزارش کلیک شده است، کاربر توانسته است تک‌‌تک URLهایی را که نیاز به توجه دارند ببیند.

عملکرد صفحه Core Web Vitals

علاوه بر این، این گزارش نشان می‌دهد که کدام URLها در گروه، امتیازات CLS «خوبی» را کسب کرده‌اند. بنابراین هنگام بررسی و رفع مشکلات CLS، احتمالا می‌توانید این URLها را به حال خود رها کنید چرا که می‌دانید در وضعیت خوبی به سر می‌برند. وجود چنین گزارشی بسیار کارآمد است چرا که بررسی و دیباگ کردن هر URL موجود در سایت کار بسیار زمان‌گیری است.

در گزارش Core Web Vitals، عملکرد یک URL بر اساس وضعیتش، ضعیف، نیازمند بهبود و خوب طبقه‌بندی شده است. از طرفی متریک های CLS، FID، LCP نیز در محاسبه چگونگی وضعیت هر پیوند نقش دارند. این گزارش بر اساس سه معیار اندازه‌گیری‌شده بالا و با داده‌های واقعی کاربران سایت محاسبه می‌شود و شاخص‌های LCP، FID، و CLS را در گروه‌های URLی به نمایش می‌گذارد.

گوگل گفته است که وضعیت متریک‌های LCP، FID و CLS برای کل گروه پیوند اعمال می‌شود و ما در گروه‌های URL آنچنان شاهد وجود پیوندهای پرت نیستیم. برخی از نشانی‌های اینترنتی پرت ممکن است در برخی بازدیدها مقادیر بهتر یا بدتری داشته باشند، اما 75 درصد از بازدیدها از همه نشانی‌های اینترنتی موجود در گروه، وضعیت گروه نشان‌داده‌شده را تجربه کرده‌اند.

این تغییرات هم‌اکنون در گوگل سرچ کنسول اعمال شده است و می‌توانید همین حالا آن‌ها را در حساب خود ببینید و از گزارش Core Web Vitals بهره ببرید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک