پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

سرویس حق نشر آپارات برای تولیدکنندگان محتوا رونمایی شد

مرجان عبدی مرجان عبدی
14 آبان 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سرویس حق نشر آپارات برای تولیدکنندگان محتوا رونمایی شد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

آپارات خبری منتشر کرده است مبنی بر ارائه »سرویس حق نشر» که در جهت حفاظت از حق نشر  یا کپی‌رایت آثار منتشر شده توسط تولیدکنندگان محتوا در آپارات عمل می‌کند. به گفته آپارات این سرویس یک سیستم هوشمند است که هر ویدیوی بارگذاری شده در آپارات را بررسی می‌کند و ویدیوهای مشابه با نسخه دارای حق نشر را شناسایی می‌کندو در صورتی که کسی ویدیوی حق نشردار شخص دیگری را در کانال خود بارگزاری کرده باشد آن محتوا را حذف می‌کند.

روابط عمومی آپارات درباره هدف خود و ایجاد امنیت برای محتوای تولید شده توسط کاربران می‌گوید: «یکی از مهم‌ترین اهداف ما، ایجاد پلتفرمی امن برای تولیدکنندگان محتوا است که بتوانند باخیال راحت صدا و تصویر خود را به مخاطبان خود برسانند. ساخت چنین پلتفرمی نیازمند ابزارهای مدیریت محتوای متنوعی است. یکی از ضروری‌ترین و کاربردی‌ترین این ابزارها، سرویس حق نشر آپارات است. در ادامه به توضیح کامل این سرویس و نحوه کار با آن خواهیم پرداخت.

سرویس حق نشر آپارات چیست؟

آپارات پیرامون این سرویس می‌گوید: سرویس حق نشر آپارات به تولیدکننده‌های محتوا کمک می‌کند تا از حق نشر یا کپی رایت آثارشان محافظت کنند و از کپی شدن آن‌ها توسط بقیه افراد جلوگیری می‌کند. در واقع این سیستم به صاحبان حقوق محتوا امکان مدیریت و کنترل محتوایشان روی آپارات را می‌دهد و به شناسایی محتواهای مشابه یا کپی‌برداری شده توسط دیگران کمک می‌کند. ما در آپارات می‌دانیم که تولید یک محتوای باکیفیت چقدر نیاز به زمان، تلاش و حتی هزینه دارد. بنابراین با ایجاد همچین سرویسی از محتواهای شما دربرابر دزدیده شدن محافظت می‌کنیم.

سرویس حق نشر آپارات چگونه کار می‌کند؟

سازوکار در این سیستم به این صورت است که ابتدا برای هر ویدیو در آپارات یک شناسه منحصر به فرد مثل اثر انگشت تولید و در پایگاه داده آن ذخیره می‌شود، سپس آپارات آن شناسه را با شناسه دیگر محتواها مقایسه می‌کند و در صورت وجود مطابقت با محتوای دارای حق نشر آن محتوای کپی شده را شناسایی و حذف می‌کند.

گفته می‌شود سرویس حق نشر آپارات برای حفاظت از محتواهای تولیدکنندگان آپارات ایجاد شده است تا تولیدکنندگان بتوانند از دزدیده شدن محتواهای خود جلوگیری کنند. بنابراین با استفاده از این ویژگی شما صاحب محتوای خود در آپارات می‌شوید و هر شخصی به جز شما اگر آن محتوا را در کانال خود بارگذاری کند به صورت سیستمی با پیام “ویدیوی ناقض حق نشر از آپارات حذف شد.” از کانال آن فرد حذف می‌گردد.

 

تولیدکنندگان محتوا می‌توانند برای فعال‌سازی این امکان از این لینک درخواست ثبت کنند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک