پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

«تبلیغات محصول محتوامحور»، سرویس جدید یکتانت برای تبلیغ آنلاین محصول

زهرا محبی زهرا محبی
28 دی 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
«تبلیغات محصول محتوامحور»، سرویس جدید یکتانت برای تبلیغ آنلاین محصول
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اخیرا یکتانت خبر از عرضه جدیدترین سرویس‌ خود تحت عنوان «محصول محتوامحور» داده است. این سرویس با استفاده از الگوریتم‌های هوشمند، صفحات وب‌ را از نظر محتوایی رصد می‌کند و موضوعات متنوعی را در خصوص محتوای هر صفحه در نظر می‌گیرد. در نهایت نمایش تبلیغات در این صفحات به شکل قابل توجهی منجر به نتیجه دلخواه تبلیغ‌دهنده خواهد شد.

یکتانت در خصوص این سرویس تازه توضیح می‌دهد: «تبلیغات سنتی را به شکل محیطی و در پلتفرم‌هایی نظیر روزنامه، بیلبوردهای شهری و تیزرهای تلویزیونی در نظر بگیرید؛ این نوع تبلیغات حجم زیادی از مخاطبان را به طور کلی هدف قرار می‌دهد، امروزه اما تکنولوژی به شکل هدفمندی قادر است تا تبلیغات یک محصول خاص را به گروه مخاطبان هدف خود نمایش دهد تا بیشترین بازدهی از کمپین تبلیغاتی موردنظر فراهم شود. فرض کنید یکی از کاربران اینترنت مشغول خواندن صفحه‌ای از یک وب‌سایت است که در خصوص راهکارهای جلوگیری از ریزش مو مطلبی در آن نوشته شده است. از آنجایی که احتمالا این کاربر به طور بالقوه یک مشتری برای محصولاتی نظیر شامپوهای ضدریزش مو به حساب می‌آید، نشان دادن محتوای تبلیغاتی مرتبط با این موضوع به نتیجه‌گیری کمپین تبلیغی کمک شایانی خواهد کرد.»

استفاده از هوش مصنوعی در نحوه نمایش تبلیغات مرتبط با کاربران اینترنت، امری است که در چند سال اخیر و توسط پلتفرم‌های تبلیغات آنلاین صورت گرفته است و ابزاری را فراهم کرده تا کسب‌وکارها بتوانند بیشترین بازده ممکن را از کمپین‌های تبلیغاتی آنلاین خود داشته باشند. یکتانت که پیشتر سرویس‌های هدفمندی نظیر تبلیغات ریتارگتینگ، کلیدواژه‌ای، موضوعی و رفتارمحور را به تبلیغ‌کنندگان خود ارائه می‌داد، در تازه‌ترین سرویس هدفمند خود، تبلیغات محصول محتوامحور (Contextual) را در خصوص تبلیغات هدفمند محصولات فروشگاهی به کسب‌وکارها معرفی کرده است.

تبلیغات محتوامحور در واقع محصولات فروشگاهی تبلیغ‌کنندگان را در صفحاتی نشان می‌دهند که موضوعات‌شان با محصول مورد نظر برای تبلیغ، ربط دارد. پیش از این، سرویس هدفمند دیگری نیز برایپیش‌نمایش تغییرات (در یک برگهٔ جدید باز می‌شود) محصولات فروشگاهی، به نام ریتارگتینگ محصول، در اختیار کاربران قرار داشت؛ به این شکل که کاربرانی که پیش‌تر از صفحه یک محصول خاص در وب‌سایت فروشنده بازدید کرده بودند، در دفعات بعد و در زمانی که مشغول وب‌گردی بودند با تبلیغ همان محصول مواجه می‌شدند. یکتانت توضیح می‌دهد که در سرویس محتوامحور اما لازم نیست که فروشگاه اینترنتی کاربری داشته باشد که با نشان دادن محصول دیده‌شده، آن‌ها را به وب‌سایت خود برگرداند، بلکه تبلیغات محصولات موجود در فروشگاه با توجه به موضوع هر صفحه در وب‌سایت‌ها نشان داده می‌شود. موضوع صفحات این وب‌سایت‌ها با الگوریتم‌های هوش مصنوعی که توسط یکتانت توسعه یافته‌اند تعیین می‌شود و به فراخور موضوعی که در صفحه خاص وجود دارد، محصولات فروشگاه‌های اینترنتی در جایگاه‌های تبلیغاتی قرار می‌گیرند.

تبلیغات محصول محتوامحور

یکتانت از مزایای این سرویس، به بالاتر بودن «نرخ کلیک» نسبت به تبلیغات عادی اشاره کرده است. این بدان معناست که در تعداد مشخصی از نمایش تبلیغ، روی این نوع از تبلیغات بیشتر کلیک می‌شود و طبعا با افزایش امکان فروش محصول، بازدهی بیشتری برای کسب‌وکار وجود خواهد داشت و مخاطبان باکیفیتی را به سمت خود می‌آورد. علاوه بر این مورد، سرویس محصول محتوامحور، نیاز به طراحی بنرهای تبلیغاتی پیچیده‌ای ندارد و با سیستمی که در پنل یکتانت موجود است، می‌توان به‌راحتی کمپین‌ یادشده را برای هزاران محصول موجود در فروشگاه اینترنتی ساخت و راه‌اندازی کرد. شیوه کارکرد این سرویس به این صورت است که محصولاتی که در فروشگاه اینترنتی وجود دارند، به وسیله عنوان و تصویر محصول، به یک تبلیغ در جایگاه‌های موجود در وب‌سایت‌های نمایش‌دهنده یکتانت تبدیل می‌شوند و در صفحاتی که موضوع مرتبطی با آن محصول دارند، نمایش داده می‌شوند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات