کتاب «چیدمان فروشگاهی» رونمایی شد
کتاب «چیدمان فروشگاهی» رونمایی شد. این کتاب سومین جلد از مجموعهٔ امپراتوری خردهفروشی بوده و توسط سید جواد موسوی و احمد محمدی تمنایی نوشته شده است.
به گزارش دیام برد، کتاب چیدمان فروشگاهی، سومین جلد از مجموعهٔ امپراتوری خردهفروشی رونمایی شد. این کتاب در راستای ارائهٔ خدمات بهینه به مشتری و راهنمای راه اندازی فروشگاه برای صاحبین سرمایه، مدیران و فروشگاه دارها و توسط سید جواد موسوی و احمد محمدی تمنایی نوشته شده است.
دکتر موسوی از نویسندگان این کتاب در مراسم رونمایی آن گفت:« یادآوری میکنیم که با توجه به تنوع سلیقه در علم چیدمان، دور از ذهن نیست که برخی از خوانندگان، در طراحی چیدمان فروشگاهی سلیقهای متفاوت از آنچه در این کتاب مطرح میشود داشته باشند. بنابراین باوجود تمام حساسیتی که در نگارش این کتاب بهکار گرفتهایم، پذیرای نگاههای متفاوت هستیم؛ چرا که اطمینان داریم همین تنوع سلایق راز پویایی و رشد صنعت خرده فروشی کشور است.»
کتاب چیدمان فروشگاهی شامل پنج فصل است:
- طراحی فضای بیرونی: بررسی اهداف طراحی فضای بیرونی فروشگاه و تأثیر آن بر تصویر ذهنی مشتری.
- فضای داخلی فروشگاه: اهداف طراحی فضای داخلی مانند افزایش زمان صرفشده مشتریان، برندسازی و مدیریت هزینهها.
- مرچندایزینگ و چیدمان: آشنایی با چیدمان کالا، اهداف مدیریت محصولات، و پلانوگرام.
- بازاریابی حسی: تأثیرگذاری بر مشتری از طریق حواس و بازی ویژگیهای محیط فروشگاه.
- ابزارهای بازاریابی در نقطهٔ فروش: معرفی ابزارهایی که به جلب توجه مشتری در فروشگاه کمک میکنند.