پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

براساس گزارش بقراط: بیش از 98 درصد ویزیت پزشکان هنوز به صورت حضوری انجام می‌شود

الهه صالحی الهه صالحی
24 خرداد 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
براساس گزارش بقراط: بیش از 98 درصد ویزیت پزشکان هنوز به صورت حضوری انجام می‌شود
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گزارش سال ۱۴۰۱ پلتفرم سلامت بقراط نشان می‌دهد که با وجود شکل‌گیری پلتفرم‌های سلامت دیجیتال در ایران، آمار ویزیت آنلاین در ایران کمتر از ۲ درصد بوده و بیشتر از ۹۸ درصد از ویزیت‌ها همچنان به شکل حضوری انجام می‌شود.

به گزارش دی‌ام برد، پلتفرم آنلاین سلامت بقراط گزارش سال خود را منتشر کرد. بقراط دسترسی کاربران به پزشکان را به چهار شیوه حضوری، تلفنی، تصویری و متنی امکان پذیر کرده و خدماتی را در حوزه مشاوره ارائه می‌دهد. شما می‌توانید متن کامل گزارش سال ۱۴۰۱ بقراط را در اینجا بخوانید.

بقراط در گزارش سال ۱۴۰۱ خود اشاره کرده است که کل ویزیت و مشاوره‌های انجام شده  در این سال با رشد ۹۲ درصدی نسبت به سال قبل همراه بوده است.

کندی اینترنت باعث افزایش مشاوره تلفنی و متنی شد

براساس این گزارش به نظر می‌رسد که بقراط بیشترین رشد خود یعنی رشدی ۱۸.۸ درصدی را در مردادماه  و سپس رشدی ۱۵.۳۶ درصدی را در بهمن ماه تجربه کرده است. این مجموعه اشاره کرده است که اقبال به مشاوره تلفنی از سوی عموم مردم، خصوصا در شش ماهه دوم سال به شکل قابل توجهی نمودار رو به رشد دارد که نشان می‌دهد اختلالات اینترنتی در ۶ ماهه دوم سال ۱۴۰۱ باعث شده است مردم مشاوره تلفنی و متنی را به مشاوره آنلاین و تصویری ترجیح بدهند.

آمارهای گزارش بقراط در بخش مشاوره تصویری نشان می‌دهد که این مجموعه در اردیبهشت ماه در این حوزه رشدی ۲۲.۰۸ درصدی داشته است اما در شهریور ۱۴۰۱ و با شروع اختلال در اینترنت مشاوره‌های تصویری بقراط ۱۳.۹۲ درصد کم شده است؛ با این حال بقراط اعلام می‌کند که رکورد کاهش مشاوره تصویری مربوط به مهرماه است که کاهش ۳۵.۲۴ درصدی نشان می‌دهد که مشاوره تصویری بنابه دلایل متفاوتی مانند کندی اینترنت با اقبال کمتری از سمت کاربران مواجه شده است.

براساس گزارش بقراط: بیش از 98 درصد ویزیت پزشکان هنوز به صورت حضوری انجام می‌شود 1

البته براساس گزارش بقراط، مشاوره آنلاین متنی در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ رشدی ۱۰۷ درصدی را تجربه کرده است؛ مهرماه با کاهش ۳۰.۴۱ درصدی رکورد کاهش مشاوره متنی را به خود اختصاص داده است اما طولی نمی‌کشد که این کاهش در آبان ماه با رشدی ۳۳ درصدی جبران شده و سرویس مشاوره متنی دوباره به مدار رشد بازمی‌گردد.

کمتر از ۲ درصد ویزیت‌ها آنلاین شده است

نکته بسیار قابل توجه در گزارش ۱۴۰۱ بقراط این است آمار ویزیت آنلاین در کل کشور تنها عددی ۱.۲۴ درصدی است و درواقع کمتر از ۲ درصد از سهم کل ویزیت کاربران توسط پزشک را ویزیت آنلاین (تلفنی، متنی و تصویری، را به خود اختصاص داده و هنوز ۹۸.۷۶ درصد از مشاوره‌ها به صورت حضوری انجام می‌شود.

تهرانی‌ها بیشتر رفتار سلامت دیجیتال دارند

بقراط در بخش دیگری از گزارش خود به آمارهای پشتیبانی اشاره می‌کند که براساس آن، در سال ۱۴۰۱ در این پلتفرم ۷۶ میلیون ثانیه مشاوره تلفنی و ۳۶ میلیون ثانیه مشاوره تصویری انجام شده است.

براساس گزارش بقراط: بیش از 98 درصد ویزیت پزشکان هنوز به صورت حضوری انجام می‌شود 2

بقراط همچنین به آمار تراکم کاربران خود در استان‌های مختلف ایران پرداخته است که براساس آن ۴۳.۵ درصد از کاربران این پلتفرم را شهروندان تهرانی تشکیل داده‌اند. در رتبه‌های بعدی شهرهای کرج، شیراز، اهواز، اصفهان، رشت، کرمان،مشهد، یاسوج و تبریز قرار دارند.

براساس گزارش بقراط: بیش از 98 درصد ویزیت پزشکان هنوز به صورت حضوری انجام می‌شود 3

این مجموعه در بخش دیگری به پراکندگی جنسیتی کاربران اشاره کرده است و به نظر می‌رسد که زنان برای دریافت خدمات پزشکی آنلاین رغبت بیشتری داشته‌اند چرا که ۶۴.۳۵ درصد از کاربران بقراط را زنان تشکیل داده‌اند.

شما می‌توانید متن کامل گزارش سال ۱۴۰۱ بقراط را در اینجا بخوانید.

 

 

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک