پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گزارش کمپین بلک فرایدی خانومی: فروش ۷۰۰ هزار کالا و نرخ تبدیل ۸.۸ درصدی

الهه صالحی الهه صالحی
27 آذر 1402
زمان مطالعه: 5 دقیقه
گزارش کمپین بلک فرایدی خانومی: فروش ۷۰۰ هزار کالا و نرخ تبدیل ۸.۸ درصدی
زمان مطالعه: 3 دقیقه

پلتفرم خرید و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی خانومی پس از اجرای کمپین بلک‌بیوتی خود گزارشی را به رسانه‌ها ارائه کرده است که نشان می‌دهد در بازه اجرای این کمپین یعنی از حدود ۳۰ آبان تا ۶ آذر، حدود ۷۰۰ هزار کالا در سایت و اپلیکیشن این پلتفرم به فروش رفته است.

به گزارش دی‌ام برد، گزارش خانومی نشان می‌دهد که این پلتفرم در کمپین بلک بیوتی خود بیشتر از ۴۵ میلیارد تومان به مشتریان خود تخفیف داده است. براساس آمارها منتشر شده از سوی خانومی، بیشترین خریداران این کمپین در استان تهران بوده‌اند و پس از تهران با اختلاف زیاد، استان اصفهان و فارس در رتبه‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

خانومی در گزارش کمپین خود به این نکته اشاره کرده است که این پلتفرم بیش از ۲ میلیون کاربر یکتا و بیش از یک میلیون مشتری یکتا دارد و هفت میلیون و ۸۰۰ هزار اکانت یکتا در صفحه اینستاگرام خانومی مخاطب بلک بیوتی بوده‌اند و ۵۵ میلیون ایمپرشن ایجاد کردند. این پلتفرم همچنین تاکید کرده است که روز جمعه ششم آذر ماه رکورد نرخ تبدیل خانومی با ۸.۸ شکسته شد.

بر اساس این گزارش در کمپین بلک فرایدی خانومی، ۷.۸میلیون اکانت اینستاگرام با محتوای این سایت ردگیر شدند و بیش از ۵۵ میلیون ایمپرشن در این شبکه ایجاد شد.

 

از ماه‌ها قبل مشغول آماده‌سازی زیر ساخت‌ها بودیم

حال مدیران خانومی در گفت‌وگویی اختصاصی با دی‌ام برد می‌گویند که کمپین «بلک بیوتی خانومی» یک کمپین ۳۶۰ درجه دیجیتال بود و سوشال مدیا(لینکدین توییتر اینستاگرام تلگرام)، اد نتورک‌ها، پری‌رول‌ها از ابزارهایی بوده‌اند که در اجرای این کمپین از آنها استفاده شده است.

ملیسا چابک، مارکتینگ دایرکتور خانومی در گفت‌وگو با دی‌ام برد با اشاره به این نکته که بلک فرایدی یکی از مهم‌ترین کمپین‌های خانومی است و از ماه‌ها قبل تمام تیم‌ها با این کمپین درگیر بوده‌اند، می‌گوید: «تیم منابع انسانی از ماه‌ها قبل برای جذب نیروی مرکز پردازش، تیم تامین و بازرگانی از ماه‌ها قبل برنامه‌ریزی و تامین کالا را شروع کرده بودند، تیم فنی نیز برای آماده‌سازی زیرساخت لازم برای ترافیکی که در نظر داشتیم، از ماه‌ها قبل قبل فعالیت می‌کردند.»

او ادامه می‌دهد: «ما برای اجرای موفق این کمپین در تمام زمینه‌ها ظرفیت سازمان را افزایش دادیم اما چون این برنامه‌ریزی‌ها از ماه‌ها قبل در حال انجام بود و تجربه‌ی کمپین‌های بلک فرایدی سال‌های قبل را نیز داشتیم، با چالش بزرگ و غیرقابل حلی مواجه نشدیم.»

یکی از نکات قابل توجه کمپین بلک‌بیوتی خانومی، اینفلوئنسر مارکتینگ چشم‌گیر این کمپین بود؛ خانومی برای این کمپین یک قطعه کوتاه موزیک ساخته بود و اینفلوئنسرهای معروف و پرفالوور اینستاگرام که از گروه دختران جوان انتخاب شده بودند، با این موزیک ویدیو ساخته بودند. حال مدیر اجرایی مارکتینگ خانومی می‌گوید که هرچند محتوا از طریق اینفلوئنسرها پست شد اما اسکیل آپ و رشد کمپین در فضای شبکه‌های اجتماعی ارگانیک بود.

چابک در ادامه توضیح می‌دهد که خانومی در اجرای کمپین بلک‌فرایدی خود ۳۰ درصد از بودجه کمپین را برای کانال‌ شبکه‌های اجتماعی صرف کرده است که شامل اینفلوئنسر مارکتینگ نیز می‌شود.

او براین باور است که نتیجه‌ی کار برای خانومی رضایت‌بخش و موفقیت‌آمیز بوده است و در این رابطه می‌گوید: «بیش از ۸۰ میلیون ایمپرشن، فقط در اینستاگرام و فقط از طریق بلاگرهایی که مستقیم با آنها همکاری داشتیم برای ما ایجاد شد و صفحه خود خانومی در اینستاگرام در بازه کمپین حدود ۸ میلیون ریچ و ۵۵ میلیون ایمپرشن داشت.»

چابک در ادامه می‌گوید که برای این کمپین تبلیغات آفلاین زیادی انجام نشده است و تنها حضور آفلاین این کمپین از طریق کارت‌هایی بوده است که در بسته‌های ارسالی خانومی در زمان تیزینگ قرار داده شده و زمان شروع کمپین را به مشتریان اطلاع می‌داده است.

او توضیح می‌دهدکه  ضدآفتاب، آبرسان، شوینده پوست و به طور کلی گروه کالاهای مراقبت پوستی جز کالاهایی بوده‌اند که بیشترین استقبال را داشته‌‌اند.

CGI مستقل از گوریلا مارکتینگ است

اجرای ویدیو‌های ساختگی و کامپیوتری CGI در این کمپین مانند ویدیوهای ریخته شدن کرم آبرسان در سی‌وسه پل از دیگر اقدامات خانومی برای این کمپین بود که بسیار وایرال شد؛ برند خانومی در واقع ۶ ویدیو CGI در لوکیشن‌های شناخته شده اصفهان، رشت و شیراز برای این کمپین اکران کرد که در صفحه خود خانومی بیشتر از ۱۶ میلیون بار دیده شدند.  هرچند که برخی ممکن است این ویدیوها را با گوریلا مارکتینگ اشتباه بگیرند، چابک در این‌باره می‌گوید که این ویدیوها کاملا از گوریلا مارکتینگ مستقل بوده و با آن متفاوت‌اند.

 

او در این رابطه توضیح می‌دهد: «این یک ترند جهانی است که به طور ویژه در حوزه زیبایی بیشتر استفاده می‌شود.این جنس محتوا کاملا با محصولات حوزه زیبایی هماهنگ هستند چون محصول را به خوبی نشان می‌دهند، المان هیجان و سوپرایز مد نظر ما را در کمپین ایجاد می‌کنند و قابلیت وایرال شدن دارند؛ در نتیجه ابزار خوبی برای کمپین‌های دیجیتال هستند.»

 

چابک ادامه می‌دهد: «ایده آل ما این بود که محصول و برند را به روش خلاقانه‌تری به مخاطب معرفی کنیم و در تهیه این ویدیوها حتی به بافت هرکدام از محصولات توجه شده بود و سعی کردیم این ویدیوها با حال و هوای آن محصول در واقعیت تطابق داشته باشد.»

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
الهه صالحی
الهه صالحی
روزنامه‌نگاری خوانده‌م و عاشق رسانه‌م؛ دی‌ام برد برای من فرصت جدیدی بود که بیشتر از دنیای جذاب مارکتینگ بدونم.
نظرات

اسمارتک