پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

بررسی اولیه کمپین ۳۶۰ درجه ویدیوی بازار با تاکید بر مزیت رقابتی رایگان بودن

زهرا قنبری زهرا قنبری
7 بهمن 1399
زمان مطالعه: 6 دقیقه
بررسی اولیه کمپین ۳۶۰ درجه ویدیوی بازار با تاکید بر مزیت رقابتی رایگان بودن
زمان مطالعه: 5 دقیقه

«در کافه در بازار، وقت انتظار؛ رایگان فیلم ببین»؛ «در تاکسی، رایگان فیلم ببین»؛ «در خانه، رایگان فیلم ببین»؛ «در زمان انتظار، رایگان فیلم ببین» شاید شما هم در روزهای گذشته این جملات را روی بیلبوردهای تبلیغاتی سطح شهر دیده باشید. جملاتی که یک زیرتیتر ثابت همراه خودشان دارند و به “امکان جدید بازار برای تماشای فیلم و سریال” اشاره می‌کنند. در ادامه اولین گزارش بررسی دی‌ام برد از کمپین 360 درجه ویدیو بازار را می‌خوانید؛‌ این کمپین در چند مرحله بررسی خواهد شد.

بررسی بیلبوردهای تبلیغاتی کافه بازار از نظر رنگ و تجربه کاربری

بیلبوردهای تبلیغاتی بازار برای تماشای فیلم و سریال به لحاظ ساختاری به دو نیمه با پس‌زمینه سفید و سبز تقسیم شده است. جملات با رنگ مشکی در پس‌‌زمینه سفید آمده‌اند و در پس‌زمینه سبزرنگ، بسته به عنوان جمله از فضای تاکسی، خانه و یک سالن انتظار استفاده شده است. در نیمه سفید، علاوه بر زنبیل جدید سبز رنگی که نماد بازار است، واژه «رایگان» نیز با رنگ سبز نوشته شده تا مخاطب در همان نگاه اول به این موضوع پی ببرند که سبز، رنگ تبلیغاتی بازار است.

به گفته مدیران بازار، سبز، رنگ سردی برای برندهای آرام، بالغ و حرفه‌­ای است. سبز نسبت به سایر رنگ‌ها فضای بیشتری را در طیف قابل مشاهده برای چشم انسان اشغال می‌کند و پس از آبی دومین رنگ مورد علاقه مردم است. مدیران این مجموع دلیل انتخاب این رنگ را نماد رشد، باروری، سلامت و سخاوت می‌دانند که ضمن آرامش‌بخش بودن به کاهش اضطراب و نگرانی کمک می‌کند و احساس بازسازی، کنترل خویش و هماهنگی به انسان می‌دهد.

این کمپین نشان می‌دهد که توسعه بازار در بخش ویدیو در امتداد برند رفرشی بوده که انجام شده است و بازار بعد از موفقیت‌های کسب کرده در ساخت پلتفرم برنامه و بازی موبایلی به بخش ویدیو وارد شده است و در تلاش است با تاکید بر مزیت رقابتی خود که رایگان بودن است جا پای خود را در صنعت سفت کند.

بررسی اولیه کمپین ۳۶۰ درجه ویدیوی بازار با تاکید بر مزیت رقابتی رایگان بودن 1

چرا هم‌گناه، مرد آهنی و بچه رئیس؟

در نیمه سبزرنگ بیلبورد گوشی موبایلی را در دستان یک مخاطب می‌بینیم. استفاده از موبایل حداقل با دو جمله از سه جمله تبلیغاتی تماشای رایگان فیلم هماهنگی دارد، چراکه در تاکسی و سالن انتظار بهترین گزینه برای تماشای فیلم و سریال همین گوشی موبایل است. در خانه اما هم موبایل و هم لپ‌تاپ ابزارهای اصلی تماشا هستند.

اما در صفحات این موبایل‌ها چه چیزی می‌بینیم. در یکی از آن‌ها پرویز پرستویی، محسن کیایی و هدیه تهرانی حضور دارند که برگرفته از پوستر سریال هم‌گناه است اما نامی از این سریال برده نشده است. به‌نظر می‌رسد پرمخاطب بودن این سریال و بازیگران سرشناس آن، دلیل انتخابش برای معرفی بخش سریال‌ بوده باشد.

در یکی دیگر از این صفحات موبایلی، مرد آهنی یا آیرون من دیده می‌شود. شخصیت خیالی ابرقهرمان مارول که برای حفاظت از زمین و انسان‌های بی‌گناه در سال ۱۹۶۳ خلق شد و علاوه بر حضور در کامیک‌استریپ‌های آمریکایی، سوژه چندین فیلم سینمایی ابرقهرمانی هالیوودی شد. مرد آهنی نماینده بخش سینما در پلتفرم ویدیوی بازار است.

شخصیت کارتونی بچه رئیس که از محبوبیت بسیاری در میان کودکان و حتی بزرگ‌سالان برخوردار است، تصویر دیگری است که در تبلیغات ویدیوی بازار به چشم می‌خورد و نماینده بخش انیمیشن است.

مدیران این مجموعه تاکید دارند که بخش فیلم و ویدیوی بازار برای تمام گروه‌های سنی برنامه دارد و محتوای قابل مشاهده برای آن‌ها را فراهم کرده است. فرقی نمی‌کند یک کودک علاقه‌مند به انیمیشن و کارتون باشد یا یک زن خانه‌دار عاشق سریال یا یک نوجوانان که در افکارش با قهرمانان خیالی همزاد پنداری می‌کند.

بخوانید  گزارش سال دیجی‌کالا منتشر شد: صدای پای نسل زد
بخوانید  سرویس تبلیغاتی VOD کافه بازار؛ رقیبی جدید برای تبلیغات تلویزیونی

بررسی اولیه کمپین ۳۶۰ درجه ویدیوی بازار با تاکید بر مزیت رقابتی رایگان بودن 2

انسجام در تبلیغات از اتوبان تا سایت بازار

نمادهای تبلیغاتی بخش ویدیوی بازار نه تنها در بیلبوردها بلکه در صفحه فیلم و سریال سایت بازار قابل مشاهده است.

اگر در گوگل جستجو کنید “تماشای رایگان فیلم در بازار” نخستین موردی که در صفحه اول گوگل خواهید دید لینک فیلم و سریال بازار است. روی آن کلیک کنید، لحظاتی بعد در بالای صفحه چشم‌تان به جمال بچه رئیس، مرد آهنی و هنرمندان سریال هم‌گناه روشن خواهد شد.

طبیعتا این هماهنگی در بیلبوردهای تبلیغاتی بازار با هدر صفحه فیلم و سریال سایت بازار تصادفی نیست و همه چیز براساس یک استراتژی تبلیغاتی انتخاب شده است. از سریال هم‌گناه و انتخاب بازیگران آن تا انتخاب بچه رئیس به عنوان یک شخصیت محبوب کارتونی و همچنین انتخاب مرد آهنی به‌عنوان ابرقهرمانی دوست‌داشتنی که با هدف حفاظت از زمین و انسان‌ها خلق شد.

بررسی اولیه کمپین ۳۶۰ درجه ویدیوی بازار با تاکید بر مزیت رقابتی رایگان بودن 3

بیش از ۳۰ هزار فیلم و سریال؛ رایگان و بدون اشتراک

محتوای ویدیویی کافه بازار شامل فیلم و سریال‌های ایرانی، سریال‌های خارجی دوبله شده، انیمیشن‌ها و محتوای ویدیویی مخصوص کودک و نوجوان است. بخش بزرگی از محتوای ویدیویی کافه بازار با همکاری یکی از بزرگ‌ترین‌ سرویس‌های VOD پخش می‌شود. در ادامه به معرفی دسته‌بندی‌های فیلم و سریال‌های موجود در بازار می‌پردازیم.

پرفروش‌ترین فیلم‌های سینمای ایران

از متری شیش‌ونیم سعید روستایی تا فروشنده اصغر فرهادی تا کمدی‌های پر فروش در این دسته‌بندی قرار دارند. همان‌طور که از عنوان این قسمت پیداست فیلم‌هایی که بیشترین فروش در گیشه را داشته‌اند در این بخش قرار دارند.

فیلم‌های خارجی روز

وقتی صحبت از فیلم‌های به‌روز خارجی می‌شود قطعا بیش از همه بیگ پروداکشن‌های هالیوود مدنظر هستند. “تنت یا انگاشته” آخرین ساخته کریستوفر نولان یکی از همان‌هاست. انیمیشن زیبایی “روح” نیز جزو فیلم‌هایی است که این روزها در بین مخاطبان فیلم‌باز ایرانی درباره آن بسیار صحبت می‌شود. احتمالا دسته‌بندی فیلم‌های روز خارجی جزو پرمخاطب‌ترین دسته‌بندی‌های فیلم و سریال بازار باشد.

سریال ایرانی

در این‌ دسته‌بندی از جان مرغ تا شیر آدمیزاد پیدا می‌شود. در این بخش از سریال تلویزیونی پایتخت تا قهوه تلخ که از پیشگامان شبکه نمایش خانگی است، وجود دارد. خلاصه هم قدیمی‌ها هستند هم جدیدترها و هم آن‌هایی که به تازگی درشبکه نمایش خانگی بوده‌اند مثل هم‌گناه و دل. حضور هشتگ خاله سوسکه و بالشها با داریوش فرضیایی یا همان عمو پورنگ خودمان در بخش سریال حکایت از این دارد که این بخش حتی کودکان و نوجوانان را هم مدنظر قرار داده است.

کمدی‌های ایرانی

وقتی صحبت از کمدی ایرانی می‌شود تقریبا همه ما حداقل دو سه تایی از آن‌ها را دیده‌ایم. حداقل یکی از کمدی‌های سینمایی رضا عطاران را تماشا کرده‌ایم.

پلیسی – معمایی

در این دسته‌بندی اکثر فیلم‌ها خارجی هستند. هم فیلم‌های قدیمی‌تر هست مثل رستگاری در شاوشنک و هم آن‌هایی که در یکی دو سال اخیر اکران شدند مثل مرد ایرلندی مارتین اسکورسیزی.

دسته‌بندی‌های دیگری نیز وجود دارند. سریال‌های رازآلود و سریال‌های ابرقهرمانی و انیمیشن‌های سریالی که همگی خارجی هستند و سریال‌های کمدی که تلفیقی از خارجی و ایرانی است. دو دسته‌بندی دیگر هم وجود دارد که البته مخاطبان خاص خودشان را دارند. فیلم‌های ترسناک و بخش عاشقانه‌های هندی. در بازار کاربران به بیش از ۱۸ هزار فیلم و سریال رایگان دسترسی دارند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک