پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ازکی‌وام از موتور جست‌وجوی کالای خود رونمایی کرد

زهرا محبی زهرا محبی
16 اسفند 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ازکی‌وام از موتور جست‌وجوی کالای خود رونمایی کرد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

ازکی‌وام در روز گدشته، 15 اسفند 1401 رویداد «مسیر» را با تمرکز بر معرفی محصول جدید خود برگزار کرد. موتور جست‌وجوی کالای ازکی‌وام، بستری برای مقایسه و خرید کالا و خدمات برای کاربران ازکی‌وام می‌آفریند. در واقع کاربر ازین پس می‌تواند در پلتفرم ازکی‌وام محصولی که آن محصول را دارند، انتخاب کند.

اولین سخنرانی رویداد «مسیر» توسط مهدی مومنی، مدیرعامل ازکی‌وام انجام شد که صحبت خود را با مرور مسیر پرچالش صنعت فین‌تک و طراحی محصول آغاز کرد.

او درباره وضعیت فعلی ازکی‌وام و محصول ارائه‌شده شروع توضیح داد: «ما در ازکی‌وام توانستیم برای اولین بار فرایند تمام الکترونیکی ارائه وام را امکان‌پذیر کنیم. در پی این تصمیم، یک شبکه‌ بانکی و مالی ایجاد شد. در حال حاضر، بیش از ۱۶۰ فروشگاه‌ در ازکی‌وام وجود دارند که به بیش از ۵۰۰ هزار کاربر ازکی‌وام کالا و خدمات ارائه می‌دهند. حجم اعتباری ازکی‌وام در سال جاری نسبت به ۱۴۰۰، ۱۶ برابر شده است. در بحث اعتبار، محصول BNPL (الان بخر، بعدا پرداخت کن) را ارائه کردیم و کاربران از طریق این محصول، به زیرساخت اعتباری دسترسی پیدا می‌کنند. همچنین آن‌ها می‌توانند از بیش از 5 اعتباردهنده B2C اعتبار دریافت کند و خرید اعتباری داشته باشد. با استفاده از درگاه اعتباری ازکی‌وام از یک ویفر تا یک خودرو را می‌توان خریداری کرد.»

ازکی‌وام

مومنی با اشاره به کاربرانی که تاکنون از ازکی‌وام اعتبار دریافت کرده‌اند گفت: «تا اینجای کار، ۸۲.۷ درصد از کاربران ما بسیار خوش‌حساب بوده‌اند و پس از خرید اعتباری، قسط خود را در روز سررسید یا قبل از آن پرداخت کرده‌اند. کاربرهای بدحساب‌مان بیشتر از بین کاربرهای بیمه بوده‌اند که آن‌ها نیز با تعامل بیشتر تیم پشتیبانی، در حال بازپرداخت اقساط هستند.»

او ادامه داد: «کاربر هم‌اکنون می‌تواند از طریق ازکی‌وام در کمتر از دو دقیقه، از شبکه بانکی‌ای که توسعه داده شد وام دریافت کند. البته در ادامه مسیر، ازکی‌وام تمرکز خود را بر شبکه پذیرندگان گذاشت تا خدمتی که به کاربر می‌دهد، به‌راحتی به دست کاربر برسد؛ اما در این مسیر، پذیرندگان محدودی وجود داشتند. همانطور که گفته شد، در حال حاضر ۱۶۰ پذیرنده که کالا و خدمات با کیفیتی ارائه می‌دهند، با ازکی‌وام همکاری می‌کنند.»

حامد ولی‌پوری، مدیرعامل ازکی‌، در سخنرانی بعدی، به کاربران فعال ازکی اشاره کرد و گفت: «ما در صنعت بیمه تا به امروز توانسته‌ایم به 5 میلیون کاربر فعال در ازکی برسیم. مسئله این است که صنعت بیمه به دلیل پایداری خود صنعت و لایه‌های و عوامل تاثیرگذار بر آن، به‌راحتی با تجارت دیجیتال تطبیق پیدا نمی‌کند. برای پیشرفت و توسعه ازکی و ازکی‌وام، ما به شرکت‌های رقیب جهانی نگاه می‌کنیم و فعالیت‌هایشان را زیر نظر داریم. وقتی داده‌های صنعت بیمه را بررسی می‌کنیم، متوجه می‌شویم که ۷۰ درصد از درآمدشان از صنعت بیمه می‌آید. مسیر و هدف ما در ازکی هم همین است.»

ازکی‌وام

محصول جدید صنعت لِندتک، بستری برای برای جست‌وجو و مقایسه کالا و خدمات

محمود میرزایی، هم‌بنیان‌گذار و مدیر ارشد محصول ازکی‌وام در این رویداد، به معرفی و تشریح محصول جدید ازکی‌وام پرداخت: «در صنعت لندتک، قبلا معمولا کاربرها به فروشگاه مراجعه کرده و سبد خرید خود را پر می‌کردند. در ادامه، به اندازه سبد خریدی که پر کرده بودند، درخواست اعتبار می‌دادند. بعد از اینکه اعتباردهی به تایید می‌رسید، می‌توانستند محصولات منتخب را از فروشگاه‌های مورد نظر خریداری کنند؛ یعنی محصولات و فروشگاه‌ها قبل از اعتباردهی مشخص بودند. ما می‌خواستیم که کاربرها محدود به این فرآیند نباشند و امکان مقایسه بین کالاها و فروشگاه‌های مختلف را داشته باشند. این دغدغه، ایده موتور جست‌وجوی ازکی‌وام را متولد کرد.»

میرزایی در خصوص تجربه‌ای که کاربران با این محصول دارند گفت: «در این موتور جست‌وجو، کاربر وارد ازکی‌وام می‌شود و در نوار جست‌وجو، محصول موردنظرش را وارد می‌کند. مثلا یک نوع گوشی موبایل را جست‌وجو می‌کند و بعد محصولات مختلف مربوط به گوشی همراه را می‌بیند. در اینجا، فیلترهای مختلفی مانند دسته‌بندی‌ها، برند و مبلغ کالا وجود دارد که بر اساس‌شان می‌تواند محصول خود را راحت‌تر و سریع‌تر انتخاب کند. بعد از اینکه کاربر به نتیجه‌ مطلوبش می‌رسد، تغییرات قیمتی کالا و لیست فروشگاه‌ها را مشاهده می‌کند. قابل توجه است که در همین‌جا، میزان قسطی که قرار است پرداخت کند هم مشخص شده است. در مرحله‌ی بعد، کاربر وارد صفحه‌ اصلی فروشگاه می‌شود و محصول موردنظرش را وارد سبد خرید می‌کند. در نهایت، هنگام پرداخت هزینه می‌تواند اعتبار ازکی‌وام را انتخاب کند.»

ازکی‌وام

میرزایی این محصول را ترسیم‌گر یک مسیر جذاب برای کاربران و فروشگاه‌ها اعلام کرد و آن را یک روش خوب برای وارد کردن مشتری‌های جدید به فروشگاه دانست. میرزایی با تاکید بر اینکه با این محصول جست‌وجو، دست کاربر در انتخاب محصول بازتر است گفت: «کاربرها علاوه بر مقایسه کالاها، می‌توانند فروشگاه‌ها را هم مقایسه کنند. در صفحه‌ فروشگاه، ارزش‌های پیشنهادی فروشگاه نیز به او نمایش داده می‌شود. بنابراین کاربر می‌تواند بهترین فروشگاه را برای خرید اعتباری‌اش انتخاب کند. فروشگاه‌ها هم می‌توانند از بنر اختصاصی استفاده کنند و مشتری بیشتری برای خود جذب کنند. دسترس‌پذیری راحت‌تر، مقایسه کالاها و فروشگاه‌ها، فیلترهای مختلف و متنوع و مقایسه طرح‌ها از ویژگی‌های محصول جدید است.»

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک