پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نیاز به خدمات سئو، مرحله مهم توسعه کسب و کار شما

مرجان عبدی مرجان عبدی
22 دی 1400
زمان مطالعه: 8 دقیقه
نیاز به خدمات سئو، مرحله مهم توسعه کسب و کار شما
زمان مطالعه: 6 دقیقه

شاید تا چندین سال پیش، ورود به دنیای آنلاین و استفاده از خدمات سئو برای کسب و کار شما یک مزیت محسوب می شد اما امروزه با توجه به پیشرفت علم و گسترش دنیای دیجیتال، تبدیل به یک ضرورت شده است. اگر تغییری در مدل کسب و کار سنتی خود ایجاد نکنید قطعا از رقبایتان عقب می افتید و سهم بازار خود را از دست می دهید.

ممکن است فکر کنید که خدمات سئو و اهمیت به سایتتان فقط برای شما ترافیک و مشتریان آنلاین به همراه می آورد، اما این تنها یکی از راه هایی است که سئو می تواند از طریق آن به بیزینس شما کمک کند.

فکر می کنید خدمات سئو از چه راه های دیگری به توسعه و رشد کسب و کارتان کمک می کند؟ جواب این سوال را می توانید به راحتی بعد از خواندن مزایای سئو برای کسب و کارتان بدهید، اما قبل از هر چیزی بیایید نگاهی کلی به معنا و مفهوم سئو داشته باشیم.

سئو به چه معناست

معنای لغوی سئو (Search Engine Optimization) که احتمالا خیلی از شما با آن آشنایی دارید “بهینه سازی موتور جستجوی گوگل” است. اما اگر بخواهیم توضیح واضح تری از آن داشته باشیم باید بگوییم که سئو مجموعه ای از استراتژِی ها و اقدامات است که برای بهبود رتبه سایت شما در کلمات کلیدی هدف، انجام می شود. برای آنکه بتوانیم بهترین استراتژِی ها را داشته باشیم و نتیجه ی خوبی بگیریم باید از یک آژانس حرفه ای مثل آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا برای خدمات سئو کمک بگیریم.

تصمیمات و اقدامات تیم سئو همگی در راستای بهینه سازی وب سایت شما هستند تا وقتی که کلمه کلیدی مورد نظر شما توسط کاربر سرچ می شود، سایت شما در رتبه های اول نتایج گوگل نمایش داده شود.

در کل سئو را می توان به عنوان محرک اصلی ورود ترافیک به وب سایت شما و کلید موفقیت کسب و کارهای آنلاین معرفی کرد.

شکل گیری نیاز به خدمات سئو در بین کسب و کارها

همه ی ما به دنبال ساده ترین راه ها برای انجام کارهایمان هستیم و به لطف دنیای دیجیتال امروز، امکانات زیادی برای ما فراهم شده است که بسیاری از کارهایمان را تنها با چند کلیک و در فضای اینترنتی انجام دهیم.

دیگر نیازی نیست برای خرید یک محصول یا افتتاح حساب در یک بانک ساعت ها در ترافیک بمانیم و مراجعه حضوری داشته باشیم. هر جایی که باشیم کافی است تلفن همراهمان را از جیبمان در بیاوریم و با یک سرچ ساده به هدفمان برسیم و کارمان را پیش ببریم.

اینجا دقیقا زمانی بود که کسب و کارهای سنتی احساس خطر کردند و با کم شدن مراجعین حضوری شان به فکر تغییر در مدل کسب و کارشان و ورود به دنیای آنلاین افتادند.

ورود به دنیای آنلاین و دیجیتال راه های متنوع و زیادی دارد، از طراحی و ساخت سایت گرفته تا ساخت اکانت در اینستاگرام و لینکدین. اما می توان گفت مهمترین آنها داشتن یک وبسایت خوب است. وبسایت شما ویترین محصولات و خدمات شما است و حتی اگر از راه های دیگری مثل اینستاگرام فروش داشته باشید باید یک سایت هم داشته باشید زیرا تنها مزیت داشتن یک وب سایت، فروش مستقیم از طریق سایت نیست!

تصور کنید یک مغازه ی خوب و زیبا با محصولات با کیفیت در یک کوچه ی بن بست در یک محله مسکونی کم رفت و آمد دارید، آیا شما می توانید فروش خوبی داشته باشید؟ قطعا نه! هر چقدر هم که محصولات شما با کیفیت باشد تا زمانی که در یک مکان پر رفت و آمد مثل بر خیابان اصلی یک منطقه ی تجاری نباشید و دیده نشوید، فروش خوبی هم نخواهید داشت.

داستان سایت و سئو هم به همین شکل است. سایت، محصولات و ظاهر مغازه ی شما و سئو، مکان مغازه ی شما است. تا زمانی که روی سئو سایت شما کار نشود دیده نمی شوید و در نتیجه فروش شما افزایش پیدا نمی کند. در این راه هم حتما باید از افراد متخصص و با تجربه مثل آژانس دیجیتال مارکتینگ عظیم مدیا کمک بگیرید، زیرا افراد غیر متخصص نه تنها سودی برای شما نخواهند داشت بلکه ممکن است وضعیت فعلی سایتتان را هم به خطر بیندازند و به شما ضرر بزنند.

نیاز به خدمات سئو، مرحله مهم توسعه کسب و کار شما 1

مطلب مرتبط: گام به گام راه‌اندازی کسب‌ و کار اینترنتی

5 مزیت خدمات سئو برای کسب و کار شما

همانطور که قبلا گفتیم خدمات سئو مزایای بسیار زیادی برای بیزینس شما دارد که آن را به یک ضرورت برای کسب و کارتان تبدیل کرده است. در ادامه به اصلی ترین این مزیت ها اشاره خواهیم کرد.

  • اعتماد سازی و افزایش اعتبار

سایتی که در نتایج جستجوی گوگل توانسته است رتبه ی بالاتری کسب کند به این معنا است که از نظر گوگل با کیفیت تر و قابل اعتماد تر است و این موضوع به نوبه ی خود باعث اعتماد سازی برند شما می شود.

هر چه یک سایت محتویات ارزشمندتری به مخاطب ارائه دهد و میزان رضایت کاربران آن سایت بالا باشد، گوگل نیز اعتبار بالایی به آن سایت می دهد و در نتیجه، رتبه ی آن را بهبود می دهد.

به طور کلی هم می توان گفت که چون کاربران از طریق راه هایی مثل تبلیغات پولی با شما آشنا نشدند و از راه سرچ به شما رسیده اند اعتماد بیشتری پیدا می کنند.

  • سئو مقرون به صرفه است

سئو به نسبت دیگر روش های تبلیغات مثل تبلیغات گوگل اد (google ads)، در دراز مدت ارزانتر و با صرفه تر است و بازده سرمایه گذاری بالاتر و پایدارتری را ایجاد می کند.

یعنی اکثر روش های تبلیغاتی هزینه ی بالایی دارند اما موقت هستند و پس از مدتی دیگر برای شما ترافیک و یا مشتری به همراه نمی آورند. اما اقداماتی که بر روی سئو سایتتان انجام می دهید پایدار و همیشگی است.

  • جذب مشتریان هدف شما

شما در روش های بازاریابی سنتی مثل پخش تراکت، بیلبورد و رادیو هیچوقت نمی توانید مطمئن باشید که چند درصد از مشتریان هدف خود را توانستید از برند و خدماتتان مطلع کنید.

شما هزینه ی زیادی برای این تبلیغات پرداخت می کنید، در صورتی که می توانید با هزینه کمتر با بهینه سازی وب سایتتان توسط تیم های خبره ی ارائه دهنده ی خدمات SEO، دقیقا مخاطبان مورد نظرتان را هدف قرار دهید.

یکی از راه هایی که می تواند مخاطبان مورد نظر شما را به خوبی مورد هدف قرار دهد لوکال سئو (Local SEO) است که باید توسط تیم ارائه دهنده خدمات سئو مورد توجه قرار گیرد.

در کل می توانیم بگوییم سئو فقط درباره ی آوردن ترافیک به وب سایت شما نیست، بلکه در رابطه با آوردن ترافیک با کیفیت است، ترافیکی که مخاطبان هدف شما باشند و نرخ تبدیل بالایی داشته باشند.

در این حالت احتمال تبدیل مخاطبان به مشتریان شما و سودآوری بسیار بالاتر می رود.

نیاز به خدمات سئو، مرحله مهم توسعه کسب و کار شما 2

  • بهبود تجربه ی کاربری

سئو علاوه بر آنکه به بهینه سازی سایت برای موتور جستجوی گوگل توجه می کند، به بهینه سازی سایت برای مخاطب هم اهمیت می دهد.

شما اقداماتی مثل تولید محتوای با کیفیت و مفید، یوزر فرندلی (user friendly) بودن سایت چه در کامپیوتر و چه در گوشی و … را هم برای افزایش رضایت گوگل و هم مخاطب انجام می دهید.

  • از رقبای خود جلو بزنید

با توجه به تغییر و تحولات دیجیتال کسب و کارها که راجع به آن صحبت کردیم، می توانیم بگوییم همه یا درصد بالایی از رقبای شما در حال فعالیت در فضای آنلاین و سرمایه گذاری بر روی سئو سایتشان هستند. این به این معنا است که شما هم برای آنکه از رقبایتان عقب نیفتید باید خیلی زود کار بر روی سئو سایتتان را شروع کنید و اگر خوب کار کنید می توانید از آنها جلو هم بزنید.

هر چه بیشتر بر روی سئو سایت خود سرمایه گذاری کنید و از افراد حرفه ای تر در این راه کمک بگیرید می توانید در نتایج جستجوی گوگل از رقبا پیشی بگیرید و سهم بازار بیشتری را به دست آورید.

با شناسایی رقبای خود، تجزیه و تحلیل نقاط قوت و ضعف آنها شروع کنید و پس از آن استراتژِی های سئو خود را تدوین کنید و تمامی نکات را به خوبی پیاده سازی کنید.

فرقی نمی کند که کسب و کار شما کوچک است یا بزرگ، یا در چه صنعتی مشغول به کار هستید، سئو برای موفقیت آنلاین شما ضروری است و هر چه زودتر شروع کنید نیاز به هزینه ی کمتری در این راه خواهید داشت.

پس، از همین امروز کار خود را با تیم حرفه ای عظیم مدیا (azim.media) شروع کنید. آژانس توسعه آنلاین کسب و کار عظیم مدیا بهترین مشاور و همراه شما در مسیر عبور کسب و کارتان از فضای سنتی به آنلاین است.

عظیم مدیا با ارائه ی خدمات مشاوره توسعه آنلاین کسب و کار، آنالیز تکنیکالی رقبا، طراحی کمپین دیجیتال، طراحی سایت سئو محور و به طور کلی خدمات سئو، به کسب و کار شما و افزایش فروش آنلاینتان کمک می کند.

برنامه ی شما برای این مرحله ی مهم از کسب و کارتان چیست؟ برای یک تحول مثبت در کسب و کارتان آماده اید؟

بخوانید  هشتمین رویداد تخصصی DM talk اسفند ۱۴۰۰ برگزار می‌شود!

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک