پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

کمپانی دیزنی برای اولین بار پوزیشن مدیر ارشد برند (CBO) را ایجاد کرد

زهرا محبی زهرا محبی
24 اردیبهشت 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
کمپانی دیزنی برای اولین بار پوزیشن مدیر ارشد برند (CBO) را ایجاد کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

شرکت والت دیزنی پوزیشن جدید و استراتژیکی در ساختار خود آفریده است. بر اساس اخبار منتشرشده، پوزیشن مدیر ارشد برند این نقش جدید است که دیزنی تصمیم گرفته است آن را به «اسد دیاز» بدهد. این نقش تازه ایجادشده موظف است که مستقیما به مدیرعامل کل دیزنی، یعنی باب ایگر گزارش دهد.

ایاز به عنوان مدیر ارشد برند، وظیفه مدیریت روندهای مارکتینگ از جمله تعیین اولویت‌های برند و نظارت بر واحد تحقیق و تحلیل مصرف‌کنندگان جهانی را خواهد داشت. اولین اقدامِ در جریان و زیر نظر مدیر ارشد برند، کمپین Disney100 است که حول جشن گرفتن صدمین سالگرد تاسیس کمپانی دیزنی حرکت می‌کند. البته ایاز در کنار این نقش تازه، سمت پیشین خود یعنی ریاست دپارتمان مارکتینگ در استودیوی والت دیزنی را هم نگه می‌دارد. او از سال 2018 در این پوزیشن مشغول فعالیت بوده است.

کمپانی دیزنی برای اولین بار پوزیشن مدیر ارشد برند (CBO) را ایجاد کرد 1

ایجاد پوزیشن مدیر ارشد برند در حالی رخ می‌دهد که ایگر، مدیر عامل کمپانی، در حال سازماندهی مجدد دیزنی برای تبدیل شدن به غول صنعت سرگرمی در یک دوره پرفشار است. معرفی یک مدیر ارشد برند، انسجام را در مارکتینگ دیزنی بالا می‌برد و اقدامات رسانه‌ای آن را بهبود می‌دهد. از آنجا که اولویت‌های مارکتینگ در صنعت سرگرمی تغییر کرده است و حالا تمرکز عمده‌تری روی حوزه‌هایی مثل استریمینگ وجود دارد، افزودن چنین سمتی به کارکنان دیزنی، یک حرکت هوشمندانه محسوب می‌شود.

ایاز در حال حاضر نه‌تنها مدیر ارشد برند دیزنی است، بلکه ریاست بخش مارکتینگ استودیو دیزنی را نیز به عهده دارد و مارکتینگ فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی دیزنی، استودیو انیمیشن والت دیزنی، استودیو انیمیشن پیکسار، استودیو مارول، لوکاس فیلم و استودیو قرن بیستم از زیر دست او می‌گذرد. وقتی به همه این‌ها ریاست مارکتینگ دیزنی‌ پلاس را هم اضافه کنید، می‌بینید که وزن سنگینی از مسئولیت حفظ و ارتقا فرآیندها و نام برند دیزنی روی دوش ایاز است. باید دید ایاز چگونه از پس مسئولیت‌های خود مخصوصا در حیطه برندینگ بر خواهد آمد؛ به‌خصوص حالا که برند دیزنی به تارگتی برای منتقدان راست‌گرا تبدیل شده است که آن را برندی بیش از اندازه مترقی و پیشرو عنوان می‌کنند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک