پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با نام Appex اوایل بهمن برگزار می‌شود

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
8 آبان 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با نام Appex اوایل بهمن برگزار می‌شود
زمان مطالعه: 2 دقیقه

نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با نام Appex 2024 برگزار شد. در این نشست شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه که قرار است ۲ تا ۵ بهمن در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود، به اهمیت زنده نگه داشتن اکوسیستم بعنوان یکی از اهداف اصلی این رویداد اشاره کردند.

در نشست خبری اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن که به Appex2024 شناخته می‌شود، از لزوم راه‌اندازی چنین نمایشگاه‌هایی صحبت شد. در این نشست خبری، رضا‌ الفت‌نسب، آرش سروری و علی معین از اهداف، برنامه‌ها، زمان و چگونگی برگزاری اپکس گفتند. اپکس، قرار است ۲ تا ۵ بهمن‌ ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران از ساعت ۸ تا ۴ میزبان کسب‌وکارها و علاقه‌مندان حوزه اپلیکیشن باشد.

علی معین، رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه که تحصیلات خود را در حوزه برگزاری رویداد و نمایشگاه تکمیل کرده، در این نشست خبری به خلاء موجود در بخش اپلیکیشن اشاره کرد. به گفته معین، آن‌ها قصد داشتند سه سال قبل نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن را راه‌اندازی کنند که به دلیل کرونا و قطعی اینترنتی در سال گذشته کارشان متوقف شد. رضا الفت‌نسب، رئیس شورای سیاست‌گذاری نمایشگاه با بررسی چالش‌هایی که در اکوسیستم استارتاپی و فناورانه وجود دارد، برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی را مهم دانست. الفت‌نسب، استفاده از برنامه‌های تلفن‌های همراه در زندگی روزمره را یکی از دلایل توجه به این بخش دانست. او که پیش از این تجربه راه‌اندازی جشنواره وب و موبایل را داشته، بر این باور است که اپلیکیشن‌های موبایل آینده صنایع را می‌سازند.

آرش سروری، دبیر شورای سیاست‌گذاری و مدیر محتوایی نمایشگاه اپکس نیز به مهاجرت نیروهای متخصص در زمینه راه‌اندازی اپلیکیشن‌ها اشاره کرد. سروری در این نشست خبری عنوان کرد که قرار است بخشی از این نمایشگاه به انتقال تجربه توسعه‌دهندگان اپلیکیشن بپردازد و فقط مختص افراد حرفه‌ای در داخل کشور نمی‌شود. طبق صحبت‌های مدیر محتوایی نمایشگاه اپکس، آن‌ها قصد دارند از متخصصان حوزه اپلیکیشن که مهاجرت کرده‌اند نیز برای برگزاری پنل‌های انتقال تجربه کمک بگیرند.

معین، در ادامه این نشست خبری با تاکید بر هویت‌بخشی به صنعت ساخت اپلیکیشن، اعلام کرد که تبلیغات این نمایشگاه از چهل روز قبل از نمایشگاه در سطح شهر و رسانه‌ها اجرا می‌شود. رئیس ستاد اجرایی نمایشگاه در ادامه به ضعف نمایشگاه‌داری اشاره کرد و از برگزاری کارگاهی برای بهبود عملکرد در این حوزه خبر داد.

اهداف نمایشگاه Appex2024، شامل مواردی چون فرهنگ‌سازی، ایجاد تبادل افکار و الگوسازی، افزایش سطح فعالیت‌های تجاری، سرمایه گذاری و درآمدزایی، پیوند تکنولوژی و اپلیکیشن‌های کاربردی، بسترسازی لازم در راستای ارائه حداکثری ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت‌های داخلی، اشتغال‌زایی و رشد همکاری‌های ملی و بین‌المللی می‌شود.

اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن با نام Appex اوایل بهمن برگزار می‌شود 1

برگزارکنندگان این نمایشگاه همچنین از برنامه‌‌های جانبی‌ای مانند پنل‌های انتقال تجربه، کارگاه‌های آموزشی و نشست‌های متنوع با موضوعاتی مثل تنظیم‌گری در حوزه نرم‌افزار و … خبر دادند. قرار است شرکت‌ها و فعالان حوزه اپلکیشن در این نمایشگاه به تبادل نظر بپردازند. همچنین، کسب‌وکارهای نوپا، توسعه‌دهندگان، شتاب‌دهندگان و سرمایه گذاران خطرپذیر، کسب‌و‌کارهای آنلاین، اپراتورهای تلفن همراه، تبلیغات دیجیتال، تولید‌کنندگان محتوا، کسب‌وکارهای نوآوری مالی، مراکز فناوری، شبکه‌های اجتماعی، بازی‌های رایانه‌ای و…از شرکت‌کنندگان دیگر این نمایشگاه هستند.

برگزارکنندگان اولین نمایشگاه تخصصی اپلیکیشن، امیدوارند با برگزاری چنین نمایشگاه‌هایی در زمانه‌ای که بسیاری از متخصصان این حوزه مهاجرت کرده و یا در حال خروج از کشور هستند، بتوانند امیدی را برای ادامه حیات اپلیکیشن‌های ایرانی ایجاد کنند و ارزآوری را در آینده رقم بزنند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک