پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

تولید محتوای ویدیویی را در بلاگ آپارات یاد بگیرید!

زهرا محبی زهرا محبی
12 خرداد 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
تولید محتوای ویدیویی را در بلاگ آپارات یاد بگیرید!
زمان مطالعه: 3 دقیقه

آپارات، به عنوان بزرگ‌ترین پلتفرم اشتراک ویدیو در ایران برای تسهیل فرآیند ساخت و انتشار ویدیو برای کاربران و با هدف آموزش مراحل مختلف تولید محتوای ویدیویی و ویدیو مارکتینگ، وبلاگ رسمی آپارات را به عنوان خدمتی جدید از این پلتفرم راه‌اندازی کرد.

زهرا مظاهری

زهرا مظاهری، مدیر بلاگ آپارات

به گفته مدیر بلاگ آپارات، تیم تحریریه بلاگ آپارات در تلاشند با انتشار و تهیه مقالات و مطالب آموزشی درباره تولید محتوای ویدیویی، این بستر را به مرجعی کامل برای یادگیری اصول ساخت ویدیو تبدیل کنند. برای آشنایی بیشتر با بلاگ آپارات، در ادامه دسته‌بندی‌های اصلی مقالات و محتواهای منتشر شده در هر دسته‌بندی را می‌خوانید.

آموزش تولید محتوای ویدیویی

طبق آخرین آمار، بیشتر از 80 درصد ترافیک کاربران در سال 2021 صرف تماشای ویدیو شده است. این آمار اهمیت و تاثیرگذاری محتوای ویدیویی در دنیای کسب‌وکار امروزی را نشان می‌دهد. ساخت ویدیو برای بازاریابی به طور کلی به سه مرحله تقسیم می‌شود:

  1. مرحله پیش‌تولید
  2. مرحله تولید
  3. مرحله پس‌تولید

در مرحله پیش‌تولید لازم است در مورد اصول ویدیو مارکتینگ، تدوین استراتژی، انتخاب موضوع برای ساخت ویدیو و تهیه تقویم محتوایی اطلاعات کافی داشته باشید. در مرحله تولید نیز نیاز به اطلاعات در مورد تجهیزات ساخت ویدیو و بهترین ابزار برای تهیه ویدیو دارید. اطلاعات راجع به تدوین و ویرایش فیلم، انتشار و تبلیغ ویدیو و روش‌های افزایش بازدید و… نیز در مرحله پس‌تولید قرار می‌گیرند.

در بلاگ رسمی آپارات در مورد این مراحل، مقالات آموزشی‌ای وجود دارند که در دسته‌بندی «تولید محتوای ویدیویی» گردآوری شده‌‎اند. از همین حالا افراد می‌توانند با مراجعه به این بخش، از این مقالات برای ساخت ویدیوهای خود استفاده کنند.

بخوانید  Core update آگوست 2023 گوگل کامل شد

آموزش تبلیغات در آپارات

شرکت‌ها، برندها و کسب‌وکارهای کوچک و افراد می‌توانند با استفاده از سیستم تبلیغات آپارات، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان هدف خود معرفی کنند. در بلاگ رسمی آپارات، مقالاتی درباره:

  • قوانین و نحوه استفاده از سیستم تبلیغات آپارات
  • تعرفه تبلیغات ویدیویی در آپارات
  • انتخاب و ساخت بهترین ویدیو برای تبلیغ
  • ترفندهایی برای افزایش دیده شدن تبلیغ

و… نوشته شده است که شما را با این بستر تبلیغاتی آشنا می‌کند.

آموزش درآمدزایی از آپارات

سیستم درآمدزایی یکی از خدمات آپارات است که با هدف حمایت از تولیدکنندگان محتوا راه‌اندازی شده است. در این سیستم، سود حاصل از پخش تبلیغات در ویدیوهای آپارات با تولیدکنندگان آن ویدیوها تقسیم می‌شود. با این حال، برای این که بتوانید وارد این سیستم شوید لازم است واجد برخی شرایط باشید. در بلاگ آپارات، مقاله‌های آموزشی‌ای درباره کسب درآمد از آپارات، تعرفه درآمدزایی آپارات، قوانین و شرایط ورود به پنل درآمدزایی و راه‌هایی برای افزایش درآمد در آپارات وجود دارد که افراد هم‌اکنون می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند.

اگر در حال حاضر تولیدکننده محتوا هستید یا به ساخت ویدیو علاقه‌مندید، می‌توانید این مقالات را در دسته‌بندی «کسب درآمد از آپارات» در بلاگ رسمی آپارات مطالعه کنید.

ویژه‌برنامه آپارات کست

آپارات کست نام برنامه‌ای است که در راستای معرفی و حمایت از برنامه‌سازان و تولیدکنندگان محتوا و از نیمه دوم سال 1400 توسط پلتفرم آپارات منتشر شده است. به گفته آپارات، در سال 1401 هم قرار است فصل‌های دوم و سوم این ویژه‌برنامه به ترتیب پخش شوند.

در این برنامه در هر قسمت با یکی از برنامه‌سازان موفق آپارات گفت‌وگو می‌شود و در مورد چالش‌‍‌های تولید محتوای ویدیویی و توصیه‌ها و تجربیات این افراد بحث‌هایی شکل می‌گیرد. تمامی قسمت‌های این برنامه علاوه بر سایت آپارات، در بلاگ آپارات نیز اطلاع‌رسانی و منتشر می‌شوند که می‌توانید آن‌ها را در دسته‌بندی «آپارات کست» مشاهده کنید.

بخوانید  ویدکام، وبینار ویدیو مارکتینگ برگزار می‌شود

اخبار و اطلاعیه‌های آپارات

آپارات هر چند وقت یک‌بار آپدیت جدیدی از سرویس‌هایش ارائه می‌کند یا ممکن است تغییراتی در شرایط و قوانینش ایجاد کند. تمامی این تغییرات و به‌روزرسانی‌ها در بلاگ رسمی آپارات به اطلاع کاربران می‌رسد و کاربران با پیگیری این اخبار می‌توانند در جریان آخرین تغییرات و اطلاعیه‌های آپارات باشند. به عنوان مثال، یکی از آخرین اخباری که در بلاگ آپارات اطلاع‌رسانی شد، آپدیت جدید سرویس تبلیغات آپارات و افزوده شدن جایگاه‌های تبلیغات ویدیویی در پلتفرم آپارات بود.

بلاگ رسمی آپارات بستری برای یادگیری محتوای ویدیویی، تولید محتوا و ساخت ویدیوست که چند وقتی است به طور جدی فعالیتش را آغاز کرده‌ است. طبق گفته سردبیر تحریریه آپارات، تیم تحریریه بلاگ آپارات در تلاش هستند که به پرسش‌های کاربران در خصوص دنیای ویدیو مارکتینگ پاسخ دهند و با انتشار مقالات آموزشی، به کاربران در تولید محتوای ویدیویی کمک کنند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک