پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد»

مرجان عبدی مرجان عبدی
6 مرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد»
زمان مطالعه: 5 دقیقه

پلتفرم جاباما که در زمینه اجاره اقامتگاه، ویلا و سوییت آنلاین فعالیت می‌کند به بررسی عملکرد خود در سال ۱۴۰۱ پرداخته است و گزارشی منتشر کرده که در آن وضعیت بازار اقامتگا‌ه‌ها، تغییرات رفتار کاربران و میزبان‌ها و چالش‌های این صنعت را بررسی کرده است.

در این گزارش که بخش‌های برگزیده‌ای از آن را در ادامه می‌خوانیم آمده است با وجود افزایش نفوذ اینترنت، همچنان بخش قابل توجهی از بازار اقامت در ایران آنلاین نشده و نتایج تحقیقات بازار جاباما نشان می‌دهد تنها ۷ درصد از کل اقامتگاه‌های ایران به صورت آنلاین به فروش می‌رسد.

احمد ایزدپور مدیرعامل جاباما در جایی از این گزارش درباره وضعیت بازار اقامتگاه‌های آنلاین گفته است: «بیش از ۸ سال از حضور کسب‌وکارهای آنلاین در صنعت اجاره اقامتگاه می‌گذرد. علیرغم سهم بازار ۷ درصدی آنلاین و تلاش‌های ما در جاباما برای چند برابر شدن این سهم، معتقدیم که هنوز راه زیادی را برای ارائه ارزش واقعی و تحول‌سازی برای مهمانان و میزبانان در پیش داریم. بازار اقامتگاه‌های غیر هتلی در سال‌های اخیر به‌عنوان یکی از مقرون به‌صرفه‌ترین امکان‌های سفر برای همه بوده اما با این وجود، وضعیت اقتصادی جاری، این آخرین روزنه سفر برای مردم را کمرنگ‌تر از قبل کرده و سفر هنوز برای ۴۰ درصد از مردم ایران در دسترس نیست. اقامتگاه‌ها نیز نرخ اشغال پایینی را تجربه می‌کنند و کل صنعت، تحت تاثیر قرار گرفته است.»

نسخه کامل گزارش را از اینجا دریافت کنید

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 1

بازار اقامت در ایران و نقشه پراکندگی ظرفیت اقامتگاه‌ها

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 2

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 3

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 4

آمارهای ارائه شده جاباما

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 5

میزان رشد جاباما در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 6

میزان فروش در سال ۱۴۰۱ در مقایسه با سال ۱۴۰۰

بدلیل مشکلات اینترنت در سال گذشته، میزان فروش در نیمه دوم سال ۱۴۰۱، در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۴۰۰، کاهش چشمگیری داشت.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 7

رفتار کاربران در جاباما

بیش از ۵۰ درصد از کاربران جاباما ساکن تهران هستند که به مناطق مختلفی از ایران سفر میکنند. در پاییز سال ۱۴۰۱ با وجود اینکه کمپین‌های بازاریابی جاباما همزمان با تحولات جامعه متوقف شد، تعداد کل کاربران فعال جاباما به بیش از ۲/۳ میلیون نفر رسید که در مقایسه با سال گذشته ۲۲۳ درصد رشد داشته است.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 8

گروه‌های سنی کاربران

نزدیک به ۶۵ درصد از کاربران جاباما بین ۱۸ تا ۳۴ سال، ۲۵ درصد بین ۳۵ تا ۵۴ سال و ۱۰ درصد بالای ۵۵ سال سن دارند.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 9

۶۹ درصد از تعداد کل سفارش‌های جاباما را کاربران ۱۸ تا ۳۴ سال، ۲۳ درصد را کاربران ۳۵ تا ۵۴ سال و ۸ درصد را کاربران ۵۵ سال به بالا ثبت می‌کنند.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 10

کاربران و اپلیکیشن جاباما

عمده افزایش میزان نصب اپلیکیشن و تعداد کاربران در نیمه اول سال گذشته اتفاق افتاده است. همچنین ۹۸ درصد از کاربران جاباما را اندروید‌ی‌ها و تنها ۲ درصد از آنهای را کاربران iOS تشکیل میدهند!

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 11

میزان استفاده از اپلیکیشن و وبسایت برای رزرو اقامتگاه

تعداد کاربرانی که اقامتگاه خود را از طریق سایت و وب‌اپلیکیشن رزرو میکنند، ۵ برابر بیشتر از کاربرانی است که اقامتگاه خود را از طریق اپلیکیشن رزرو می‌کنند. جاباما اعلام کرده است بازدید از اپلیکیشن و سایت در مقایسه با سال قبل ۲۳۵ درصد رشد داشته است.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 12

امتیازدهی و بررسی اقامتگاه‌ها

میزان مشارکت کاربران در امتیازدهی، در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۳ برابر شده است و تعداد کل امتیازهای ثبت شده در جاباما ۲۱۳ هزار است.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 13

بیشترین‌های جاباما

  • مهمان با بیش‌ترین تعداد رزرو: ۱۱۹ سفارش، شامل ۱۹۳ اتاق شب، ۷۸۸ مسافر و در مجموع ۱۱ اقامتگاه مختلف
  • مهمان با بیش‌ترین مبلغ رزرو در کل سفارش‌های خود: ۴۱۸ میلیون تومان برای ۲۸۴ شب
  • سفربروترین مهمان جاباما: رزرو و اقامت در ۱۳ شهر مختلف

میزبانان جاباما

تعداد کل میزبانان فعال بیش از ۸۶۰۰ میزبان است و درآمد میزبانان ۲۲۰ درصد رشد داشته است.
در این گزارش امده است رشد درآمد میزبانان به دلیل افزایش تعداد سفارش (رزرو) بوده نه افزایش میزان مبلغ، زیرا افزایش قیمت اقامت از نرخ تورم ۴۶ درصدی، کمتر بوده است.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 14

بیشترین‌های میزبانان جاباما

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 15

تعداد کل اقامتگاه‌های فعال

بیش از ۱۸ هزار هزار اقامتگاه فعال در جاباما است که نسبت به سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی داشته است.

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 16

کمپین‌های جاباما

چای آتیشی تو کلبه رامسر از تو، جاباما

زمان اجرا: اسفند ۱۴۰۰ تا فروردین ۱۴۰۱

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 17

سفر از تو، جاباما

زمان اجرا: خرداد ۱۴۰۱

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 18

جاباما جوره

زمان اجرا: تابستان ۱۴۰۱

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 19

سفر نوروزی از تو، جاباما

زمان اجرا: بهمن ۱۴۰۱ تا فروردین ۱۴۰۲

گزارش جاباما منتشر شد: «تنها ۷ درصد از کل رزرو اقامتگاه‌ها آنلاین صورت می‌گیرد» 20

در صورت تمایل به مطالعه بیشتر می‌توانید نسخه کامل گزارش را از اینجا دریافت کنید

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک