پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

نگاهی به روند پیشرفت آهن‌‌آنلاین به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس آن

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
26 تیر 1400
زمان مطالعه: 5 دقیقه
نگاهی به روند پیشرفت آهن‌‌آنلاین به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس آن
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در تیرماه سال ۱۴۰۰ در دوازدهمین سالروز تاسیس آهن‌آنلاین، اعضای این شرکت که نقش موثری در رسیدن آهن‌آنلاین به نقطه فعلی داشته‌اند در سالن آمفی تئاتر هتل اسپیناس پالاس گرد هم آمدند تا در کنار هم موفقیت در این مسیر را جشن بگیرند.

در گذشته بازار سنتی آهن، حدود ۱۲ سال پیش به دلیل عدم شفافیت در ارائه لیست قیمت‌های محصولات، راه‌های زیادی برای سودجویی‌ در این زمینه وجود داشته است، زیرا در آن زمان فقط تعداد محدودی از افراد به لیست اصلی قیمت‌ها دسترسی داشتند و قادر بودند بدون نظارت و اطلاعیه‌های مورد نیاز به هر میزان که مایل بودند، قیمت‌ها را برای خریداران افزایش دهند که این امر به ضرر خریداران آهن تمام می‌شد.

نگاهی به روند پیشرفت آهن‌‌آنلاین به مناسبت دوازدهمین سالروز تاسیس آن 1

در آن زمان بهراد منتظری و بهنام کیامرزی به فکر ایجاد سایت آهن‌آنلاین افتادند و لیست قیمت‌ها را به جهت شفاف‌سازی روی سایت منتشر کردند تا راه برای سودجویان این بازار دشوار شود، قیمت‌ها در دسترس همگان باشد و از انحصار عده‌ای خاص در بیاید.
از آن زمان، این سایت مرجعی شد برای لیست قیمت‌های این نوع محصولات، که با مرور زمان خدمات این سایت و اطلاعات آن گسترش پیدا کرد کامل‌تر شد و تنوع بالاتری به خود گرفت.

آهن‌آنلاین بعد از قدم اول، یعنی شفاف‌سازی قیمت‌ها، به مدت دو سال در سایت خود صرفا در زمینه اطلاع‌رسانی قیمت‌ها فعالیت می‌کرد. از سال 90 با توجه به نیاز بازار و همچنین وجود تقاضا برای خرید آهن از سوی خریداران، به سمت خرید و فروش محصولات فولادی و فلزی حرکت کرد.

بخوانید  راه‌اندازی ورژن جدید و بهبودیافته ابزار PageSpeed Insights توسط گوگل!

در ابتدای این کار هر دو فعالیت خرید و فروش را تیم بازرگانی انجام می‌داد، که به تدریج این تیم به دو بخش خرید و فروش مجزا تفکیک شد و در کنار آن تیم کنترل کیفت و بازرسی (QC) نیز به آنها اضافه شد تا از کیفیت محصولات قبل از فروش به خریداران اطمینان حاصل شود.
با گذشت زمان و پیشرفت این کسب‌وکار، امروزه هر محصول تیم خرید و فروش مختص به خود را دارد، بخش CRM شکل گرفته و توسعه پیدا کرده است، تیم مارکتینگ تشکیل شده و رشد کرده است و بخش‌های مختلف مارکتینگی خود را کامل‌تر کرده، تیم مالی و حسابداری، شبکه و زیرساخت، دواپس، فرآیند و غیره ایجاد شد و در پی آن با ورود هر محصول جدید به لیست محصولات، تیم جدید آن نیز به دنبال آن تشکیل می‌شد.

اکنون با گذشت ۱۲ سال در تیر ماه ۱۴۰۰ این مجموعه با بیش از ۲۵۰ نفر از پرسنل در بخش‌های مختلف، متشکل از تیم‌هایی متخصص در حوزه محصولات فولادی، بازاریابی، داینامیکس، بخش توسعه نرم‌افزار، شبکه، مالی و سایر بخش‌ها توانسته ارتباط خود را با مشتریان بیشتر کند و به‌صورت آنلاین از طریق سایت، تماس تلفنی و شبکه‌های اجتماعی مانند تلگرام، اینستاگرام، لینکدین و… ارتباطات خود را توسعه دهد و در این مدت زمان فعالیت به یک هایپرمارکت فولاد تبدیل شده است.

مزایایی که این استارتاپ برای خود نسبت به بازار سنتی تعریف میکند، علاوه بر شفافیت و امکان مقایسه قیمت‌ها، دریافت پیش‌فاکتور در کمتر از ۳۰ دقیقه است که در زمان مشتری صرفه‌جویی می‌شود.
قابلیت دیگری که این شرکت به مشتریان خود ارائه می‌دهد تماسی به نام “هپی کال” است، که بعد از خرید، کارشناسان این مجموعه با مشتری تماس می‌گیرند و میزان رضایت مشتری را از کیفیت محصول بررسی می‌کنند. در صورت نارضایتی از فرایند خرید یا کیفیت نهایی محصول، کارشناسان موظف هستند رضایت مشتری را به دست آوردند، محصول را مرجوع کنند و محصولی با کیفیت بالاتری را به مشتری عرضه کنند.
مشتریان این کسب‌وکار می‌توانند تمام کالاهای مورد نیاز خود را در این هایپرمارکت پیدا کنند، قیمت‌ها را مقایسه کنند و از کارشناسان و متخصصان این مجموعه پیرامون کالای مورد نیاز خود مشاوره دریافت کنند.

بخوانید  پیش ثبت‌نام حضور در بیست‌و‌هفتمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ آغاز شد

تغییرات آهن آنلاین در ۱۲ سال‌ فعالیت خود

  • ایجاد واحد QC و بازرسی و خدمات پس از خرید هپی کال برای شنیدن نظرات مشتریان و میزان رضایت آنها
  • افزایش بازدید سایت تا ۶۰ هزار بازدید روزانه
  • رشد منابع انسانی ۹۷ درصدی
  • تشکیل تیم‌های تخصصی برای فروش هر کدام از محصولات فولادی مانند میلگرد، ورق سیاه، لوله و اتصالات و…
  • آپدیت روزانه قیمت کالاها
  • آغاز و افزایش فعالیت در تمامی شبکه‌های اجتماعی
  • ایجاد ۳۰ هزار تنوع در کالاها
  • آپدیت روزانه قیمت دو هزار کالا
  • افزایش رضایت ۹۴/۷ درصدی مشتریان از خرید
  • افزایش تنوع در کالاها تا ۳۰ هزار کالای متنوع
  • تشکیل تیم‌های مختلف BI، داینامیکس، شبکه، توسعه محصول، استراتژی، مارکتینگ، مالی و حسابداری
  • تولید محتوا مفید و مرتبط در راستای تحلیل شرایط اقتصادی در قالب مقالات متنی و صوتی
  • تشکیل واحد کنترل کیفیت یا QC برای کنترل و تایید وزن و کیفیت محصولات قبل از ارسال به مشتری

اصلی ترین مزیت رقابتی این استارت‌اپ را می‌توان تماس‌های هپی‌کال و کنترل کیفیت و بازرسی (QC) دانست که در بازار سنتی هیچکدام از این مزیت‌ها وجود ندارد.

آهن‌آنلاین در آینده

هدفی که آهن‌‌‌‌آنلاین در دوازدهین سالگردش برای خود تعیین کرده است، تنها به داشتن سایتی مرجع برای کسب اطلاعات محصولات یا در واقع داشتن هایپرمارکت فولادی ختم نمی‌شود. تمام تلاش آهن‌آنلاین علاوه بر شفاف‌سازی لیست قیمت‌ها، شناسایی نیازهای مشتریان و ارائه خدمات منحصربه‌فرد برای رفع نیازهاست.

چشم‌اندازی از آینده نزدیک آهن‌آنلاین

  • راه‌اندازی بخش انبار عمومی آهن‌‌‌آنلاین جهت ارائه خدمات بیشتر
  • وارد بورس شدن این سازمان
  • تبدیل شدن شرکت به یک هولدینگ
  • توسعه و رشد منابع انسانی با تشکیل آکادمی آموزشی
  • خلق پادکست چرتکه که محتوای آن روایتی ساده‌ از علم اقتصاد است
بخوانید  چت‌بات جدید موتور جستجوی YOU.COM بکمک هوش مصنوعی پاسخ سوالات شما را می‌دهد

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک