گزارشی جامع از صنعت تبلیغات دیجیتال در سال 1399

⏱زمان مطالعه: 2 دقیقه

تکراسا یکی از برترین رسانه‌های استارتاپی ایران گزارشی جامع از صنعت تبلیغات دیجیتال ارائه داده است.در این گزارش اطلاعاتی از بازار تبلیغات ایران، خاورمیانه و دنیا آورده شده است که دید مناسبی را به صاحبان کسب و کار و علاقه مندان این حوزه می‌دهد. از دیگر نکات جالب این گزارش می‌توان به تجزیه و تحلیل تبلیغات همسان، شبکه‌های اجتماعی و شمارشگرها اشاره کرد. همچنین تاثیرات موضوع کرونا هم در این گزارش گنجانده شده است. در ادامه برخی نکات جالب این گزارش را برای شما آورده‌ایم.

  • ضریب نفوذ تلفن همراه در ایران 142.07 است که نسبت به سال گذشته 25% رشد داشته است.
  • هزینه تبلیغات دیجیتال با 11% رشد در جهان به رقم 261 میلیارد دلار رسیده است.
  •  هزینه تبلیغات در دستگاه‌های موبایل 16% رشد داشته است.
  • تبلیغات دیجیتال در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا با نرخ میانگین 5% افت داشته است. همچنین هزینه تبلیغات دیجیتال به طور میانگین سالانه 14% رشد داشته است.
  • پیش‌بینی می‌شود هزینه تبلیغات دیجیتال در ایران در سال 1399 به رقم 39.000 میلیارد ریال برسد.
  • آپارات به عنوان بزرگترین پایگاه ویدیویی ایران ساعات اوج تماشای ویدیو را بین 10 شب الی 12 نیمه شب ثبت کرده است.
  • تبلیغات درون برنامه‌ای با افزایشی 2% نسبت به سال 1397 به 42% رسیده است.
  • محبوب‌ترین قالب مورد استفاده در کمپین‌های ارتباط با مشتری در ایران پیامک بوده است.
  • ویدیو تمام صفحه با نرخ 6.6% بیشترین میزان کلیک را در تبلیغات درون‌برنامه‌ای دارد.
  • در میان بنرهای رایج درون‌برنامه‌ای، اندازه 300 در 250 پیکسل بیتشرین بازدید را داشته است.
  • پیش‌بینی می‌شود تعداد بینندگان ویدیو در ایران به 52 میلیون نفر در سال 1399 برسد.
  • 55% کاربران کافه بازار برنامه‌های خود را از طریق جستجوی کلیدواژه نصب می‌کنند.
  • اینستاگرام و تلگرام کماکان محبو‌ب‌ترین شبکه‌های اجتماعی از نظر تبلیغ‌دهندگان ایرانی است.
  • Adjust با 50% و متریکس با 22.7% به ترتیب بیشترین سهم را از بازار اتریبیوشن‌ها خارجی و داخلی را در اختیار دارند.
گوگل اختلال در ایندکس صفحات را تایید کرد

این آمار بخش کوچکی از این گزارش جامع تکراسا است. شما می‌توانید این نکات و آمار را به همراه توضیحات مبسوط به هر بخش را در گزارش جامع تکراسا مطالعه کنید.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید