صرافیهای کریپتو در جستجوی بازاری بزرگتر
فهرست مطلب
به گزارش دیام برد، این روزها هایپ در بازار رمزارزها و نزدیک شدن قیمت بیتکوین به صد هزار دلار، تمایل زیادی را در بین مردم نسبت به سرمایهگذاری در این بازار ایجاد کرده است و در این بین افراد زیادی برای بار اول قصد ورود به این بازار را پیدا کردند. این موضوع فرصتی را برای کسبوکارهای رمزارزی در سراسر دنیا ایجاد میکند تا تازهواردهای این بازار را به خود جذب کنند. صرافیهای رمزارزی ایرانی نیز از این موضوع جانماندهاند و هرکدام به نوبه خود تلاش کردهاند تا با اجرای کمپینهای تبلیغاتی کاربران بیشتری را جذب کرده و سهم از بازار خود را افزایش دهند. در این بین دو مجموعه والکس و بیتپین کمپینهای مشترکی با بازیگران بزرگی چون دیجیکالا و اسنپفود اجرا کردهاند تا به واسطه جامعه کاربران بزرگ این دو کسبوکار به بخش بیشتری از بازار دسترسی پیدا کنند.
اسنپفود و بیتپین؛ رمزارز با طعم پیتزا
بعید است ترکیب دو واژه پیتزا و بیتکوین را بشنوید و یاد آن مرد بدشانسی نیفتید که در سال ۲۰۱۰ دو پیتزا به ارزش ۲۵ دلار را با ۱۰ هزار بیتکوین خرید. این معامله در طول این ۱۴ سال به دو دلیل ماندگار شد. دلیل اول این بود که این اولین معامله انجام شده با رمزارز بود و دلیل دوم هم این بود که هر چند در آن سال ده هزار بیتکوین ارزشی معادل ۴۱ دلار داشت اما این رمزارز دوستداشتنی چنان در طی این سالیان رشد کرد که آن دو پیتزا به گرانقیمتترین پیتزاهای تمام تاریخ تبدیل شدند و به نوعی پیتزا هم با بیتکوین گره خورد.
ماجرایی جایی جالب میشود که درست در آستانه صعود بازار کریپتوکارنسی، اسنپفود و بیتپین نیز اخیراً با الهام از همین اتفاق تاریخی در دنیای رمزارزها، یک کمپین تبلیغاتی مشترک و یک گیمیفیکیشن با عنوان «یک اسلایس بیتکوین برنده شوید» طراحی کردهاند که کاربران میتوانند در آن با سفارش غذا، شانس خود را برای برنده شدن رمزارز یا پیتزا امتحان کنند. اسنپفود و بیتپین تلاش کردهاند که این کمپین را در اپلیکیشن و صفحات خود در شبکههای اجتماعی پروموت کنند.
جایزه برای صدهزار نفر
شرکت در این بازی برای تمام کاربران اسنپفود ساده است؛ چرا که با هربار باز کردن این اپلیکیشن با پاپآپی مواجه میشوند که آنها را به شرکت در این گردونه شانس دعوت میکند و هر کاربر به صورت پیشفرض یک فرصت دارد تا با چرخاندن این گردونه شانس خود را امتحان کند و اگر هر سه قسمت یک اسلایس با هم یکی بودند، کاربر یک هشتم از آن رمزارز را برنده خواهد شد. جوایز اصلی این کمپین شامل ۳ اسلایس بیتکوین، ۸ اسلایس اتریوم، ۲۰ اسلایس بایننسکوین، ۵۰ اسلایس سولانا و ۱۰۰ اسلایس آوالانچ و ۸۵۰۰ اسلایس پیتزا است.
البته، علاوهبر یک شانسی که به صورت پیشفرض به تمامی کاربران داده میشود، آنها میتوانند با انجام فعالیتهایی مانند سفارش از اسنپفود، احراز هویت در بیتپین، واریز یک میلیون تومان در بیتپین و دعوت از دوستان برای چرخاندن بیشتر گردونه، شانسهای مجدد بگیرند. نکته قابل توجه اینجاست که تمامی جوایز رمزارزی فقط در حساب کاربری بیتپین قابل دریافت هستند و برندگان یک هفته فرصت دارند تا در این پلتفرم ثبتنام کرده و احراز هویت کنند.
والکس و دیجیکالا؛ بلک فرایدی بیتکوینی
بیتپین تنها صرافی رمزارزی نیست که در یک ماه گذشته، تلاش کرده است تا در یک همکاری مشترک با کسبوکارهای بزرگ آنلاین به بخش بزرگتری از بازار دسترسی پیدا کند. صرافی والکس نیز اخیراً به مناسبت بلک فرایدی، یک کمپین با دیجیکالا اجرا کرد که در آن کاربران به شرط خرید از دیجیکالا و عضویت در والکس شانس برنده شدن یک بیتکوین را داشتند و سازوکار این کمپین به این صورت بود که کاربران با هربار خرید از دیجیکالا یک شانس برای شرکت در قرعهکشی بیتکوین والکس پیدا میکردند. این همکاری سبب میشد که کاربران نسبت به افزایش تعداد خریدهای خود از دیجیکالا اشتیاق بیشتری باشند تا امتیاز بیشتری بگیرند و از سوی دیگر به عنوان کاربر جدید نیز در والکس ثبتنام کنند.
دیجیکالا و والکس برای پروموت این کمپین علاوهبر اپلیکیشن و صفحات سوشال از اینفلوئنسر مارکتینگ استفاده کردهاند.
این نوع همکاریها برای شرکتهای حوزه رمزارزی در ایران، این همکاریها میتواند به معنای نفوذ بیشتر در بازار و در بین گروه بزرگتری از مخاطبان و ایجاد آگاهی بیشتر در بین مصرفکنندگان باشد. بهویژه اینکه رگولاتوری رمزارزها هنوز در ایران در مراحل ابتدایی قرار دارد، ایجاد چنین کمپینهایی میتواند به افزایش شناخت و اعتماد مصرفکنندگان کمک کند.
بزرگترین دستاورد این کمپینها، دسترسی به جامعه بزرگ مخاطبان پلتفرمهایی چون دیجیکالا و اسنپ و ایجاد ارتباط با مخاطبان از طریق تجربههای تعاملی و جذاب است که میتواند بستر مناسبی برای افزایش کاربران و وفاداری آنها نسبت به پلتفرمهای رمزارزی باشد.