
معاون تبلیغات و اطلاعرسانی: هزینههای تبلیغاتی و بازاریابی در قیمت تمامشده کالا محاسبه میشود

طرح محاسبه هزینههای تبلیغات و بازاریابی شرکتها، مؤسسات و نهادهای تولیدی و خدماتی در بهای تمامشده و شاخصهای ارزشگذاری کالا و خدمات در کمیسیون ملی برند، تصویب شده است.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور رسانهای و تبلیغات، عباس محمدیان مدیرکل دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی با بیان این مطلب افزود: در سالی که به نام جهش تولید و افزایش مشارکتهای مردمی مزین است، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز همپا با این جریان و بهمنظور تقویت بنیه اقتصادی کسب و کارها، رفع مسایل و چالشهای مالی و حرفهای فعالان، دستاندرکاران و ذینفعان جامعه تبلیغاتی کشور و کمک به استقرار نظام هوشمند مالی در فعالیتهای اقتصادی این عرصه را در دستور کار خود قرار داده و ایجاد سازوکارهای لازم برای اجرای این برنامهها را در قالب این طرح دنبال کرده است.

با خروج ارز از طریق فعالیت های غیرقانونی تبلیغاتی برخورد می شودD
محمدیان با اشاره به وظیفه حکمرانی دولت در ایجاد تسهیلات در مسیر تولید و اشتغال پایدار کشور، افزود: برنامهریزیهای حمایتی و انجام فعالیتهای تشویقی برای کمک به بهینهسازی و افزایش بهرهوری اقتصادی کانونهای آگهی و تبلیغاتی از جمله اموری است که در سال جاری با جدیت آغاز شد.
وی گفت: طرحی که با همکاری و مشارکت وزارت صمت و دیگر دستگاههای ذیربط اجرایی در راستای محاسبه هزینههای بازاریابی و تبلیغات شرکتها در مجموعه تولید کالا و خدمات کشور، مورد اجماع و تصویب قرار گرفته است، موجب بهرهمندی بیشتر مجموعههای اقتصادی و فعالان تبلیغاتی کشور از تعرفههای پایینتر مالیاتی خواهد شد و بدین ترتیب هزینههای این بخش نیز در فهرست قابل قبول سازمان مالیاتی کشور قرار خواهد گرفت.
مدیرکل تبلیغات و اطلاعرسانی تاکید کرد: کمیسیون ملی برند که با موافقت و مصوبه هیأت محترم وزیران شکل گرفته است از جمله سازوکارهای اجرایی مناسب برای حمایت از مجموعه تولیدی و اقتصادی کشور است و دفتر تبلیغات و اطلاعرسانی نیز از تمام توان و ظرفیتهای این کمیسیون و سایر سازوکارهای قانونی برای نیل به منویات رهبر معظم انقلاب در جهش تولید و پیشبرد اهداف توسعهای و توانمندسازی تبلیغات کشور بهعنوان نیروی محرکه مجموعه تولیدی و اقتصادی کشور، استفاده خواهد کرد.

مطالب پیشنهادی
