پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار مصاحبه‌ها

مدیر مارکتینگ صرافی آبان‌تتر در الکامپ: «الکامپ امسال، جدی‌ترین الکامپ نسبت به گذشته بوده‌است»

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
11 تیر 1402
زمان مطالعه: 8 دقیقه
مدیر مارکتینگ صرافی آبان‌تتر در الکامپ: «الکامپ امسال، جدی‌ترین الکامپ نسبت به گذشته بوده‌است»
زمان مطالعه: 6 دقیقه

کسب‌وکارهای رمزارزی مانند آبان‌تتر، در چند سال اخیر رشد چشمگیری داشته‌اند. در آخرین دوره نمایشگاه الکامپ که در سال ۹۸ برگزار شده‌بود، تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال آن‌قدرها زیاد نبود، اما رمزارزی‌ها در بیست‌وششمین نمایشگاه الکامپ حضور به‌نسبت پررنگی داشتند. وارد نمایشگاه الکامپ که می‌شدی، توجه‌ات به غرفه‌های خوش‌رنگ صرافی‌های ارز دیجیتال در سالن‌های مختلف این نمایشگاه جلب می‌شد. آبان تتر، یکی از صرافی‌های ارز دیجیتال حاضر در نمایشگاه الکامپ بود که بازدیدکنندگان نمی‌توانستند غرفه بزرگ آن در سالن ۸و۹ را نادیده بگیرند.

غرفه آبان تتر به شکلی چیدمان شده‌بود که امکان برگزاری جلسات متعدد را به‌صورت همزمان فراهم می‌کرد. دی‌ام‌برد، با مدیرعامل و مدیر مارکتینگ این صرافی ارز دیجیتال، گفت‌وگویی اختصاصی داشت و درباره دلایل حضور آبان تتر در بیست‌وششمین نمایشگاه بین‌المللی الکامپ با آن‌ها صحبت کرد. در ادامه، بخش‌هایی از این مصاحبه را می‌خوانید.

آبان‌تتر از چه زمانی فعالیت خود را آغاز کرده‌است؟

فرهاد فلاح، مدیرعامل آبان تتر درباره دلیل و زمان راه‌اندازی این صرافی ارز دیجیتال به دی‌ام‌برد گفت: «آبان تتر از سال ۹۷ کار خودش را شروع کرده‌ ولی ما از سال‌های قبل از راه‌اندازی این صرافی، رمزارز می‌خریدیم. در آن زمان، خرید ارز دیجیتال برای ایرانی‌ها خیلی سخت و گران بود. هزینه تراکنش رمزارز برای هر ایرانی حدود ۱۰ تا ۲۰ درصد قیمت ارزهای دیجیتال تمام می‌شد و کار آسانی نبود؛ برای همین ما تصمیم گرفتیم پلتفرمی را ایجاد کنیم که کاربران ایرانی بتوانند به راحتی و با هزینه تراکنش کمتری ارز دیجیتال معامله کنند.» 

مدیرعامل «آبان تتر» در ادامه صحبت‌های خود به قیمت پایین تراکنش‌ها و تنوع ارزهای دیجیتال در این صرافی اشاره کرد. به گفته فلاح، «آبان‌تتر امکان خرید و فروش رمزارز را با کمترین هزینه تراکنش به کاربران خود می‌دهد و کاربران آبان‌تتر می‌توانند حدود ۴۰۰ ارز دیجیتال را در این صرافی معامله کنند.» مدیرعامل آبان تتر، همچنین به مزیت رقابتی این صرافی نسبت به دیگر صرافی‌های ارز دیجیتال داخلی اشاره کرد. فلاح، تنوع رمزارزهای قابل معامله در آبان‌تتر را مهم‌ترین مزیت رقابتی آن دانست.

فرهاد فلاح، مدیرعامل آبان‌تتر

نمایشگاه الکامپ امسال چطور بود؟

حسین رستمی، مدیر مارکتینگ صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر درباره ۲۶امین نمایشگاه الکامپ گفت: «الکامپ امسال، جدی‌ترین الکامپ نسبت به گذشته بوده‌است، هم از حیث بازدیدکنندگان که با دلیل موجه‌تری از نمایشگاه دیدن کردند، هم از حیث غرفه و کسب‌وکارها که دیگر از اشانتیون دادن و فروش سی‌دی خبری نبود.»

فرهاد فلاح،‌ مدیرعامل آبان‌تتر، نیز به حضور پررنگ کسب‌وکارها اشاره کرد و گفت:‌ «از آن‌جا که الکامپ پس از چهار سال برای اولین‌بار بعد از کرونا برگزار می‌شود و روزهای بازدید آن در وسط هفته است، شرکت‌ها نقش پررنگی در آن ایفا می‌کنند و حضور مردم کمرنگ‌تر بوده‌است.»

هدف و رویکرد آبان‌تتر از حضور در الکامپ چیست؟

مدیرعامل آبان‌تتر، در مورد هدف این صرافی از حضور در نمایشگاه الکامپ به دی‌ام‌برد گفت:‌ «با این‌که آبان‌تتر یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی‌ست، تاکنون روی PR و برندینگ خود زیاد کار نکرده‌ و اسمش را بر سر زبان‌ها ننداخته‌است، برای همین دیده‌شدن یکی از اهداف ما برای حضور در الکامپ است. البته هدف اصلی آبان‌تتر از شرکت در نمایشگاه الکامپ، گسترش خدمات B2B و ارتباط با کسب‌وکارهاست.» 

مدیر مارکتینگ آبان‌تتر، هدف این کسب‌وکار از حضور در الکامپ را این‌گونه توضیح داد: «پیش فرض ما از حضور در نمایشگاه پیش از هر چیز، معرفی شرکت و‌ محصولاتش به کسانی است که آن را نمی‌شناسند. برای همین تمام تلاش‌ ما بر این بوده که محتوای متنی و بصری غرفه بتواند شرکت، ارزش پیشنهادی و محصولش را معرفی کند. از اهداف دیگری که برای حضور متصور بوده‌ایم، می‌توان به ارتباط بدون واسطه، مستقیم و چهره به چهره کاربران جامعه بازار سرمایه با آبان‌تتر، تقویت برند کارفرمایی، افزایش چانه‌زنی با رگولاتور و در نهایت تثبیت جایگاه آبان‌تتر به عنوان یکی از صرافی‌‌ ارز دیجیتال برتر ایران اشاره کرد.»

به نظر شما، الکامپ و نمایشگاه‌های این‌چنینی، چطور به برندینگ شما کمک می‌کنند؟

فرهاد فلاح، معتقد است که هر کسب‌وکاری برای رشد و توسعه برند خود به برنامه‌های منظم بازاریابی دیجیتال نیاز دارد. مدیرعامل آبان‌تتر در این‌باره به دی‌ام‌برد گفت: «هر کسب‌وکارهایی یک بخش مارکتینگ دارد که کل بیزینس از آن تغذیه می‌کند. درست است که محصول خوب به رشد کسب‌وکار کمک می‌کند ولی مارکتینگ نقش مهمی برای هر بیزینسی دارد. الکامپ و نمایشگاه‌های مشابه به‌صورت غیرمستقیم روی برند تاثیر می‌گذارند. نمایشگاه الکامپ بیشتر به توسعه روابط‌عمومی کمک می‌کند و مخاطبان بیشتر با برند آشنا می‌شوند

شما چه رویکردی را در حوزه روابط‌عمومی و مارکتینگ پیش گرفته‌اید؟ 

مدیرعامل آبان‌تتر درخصوص رویکرد این صرافی ارز دیجیتال در حوزه‌های مارکتینگ و روابط‌عمومی گفت: «بخش مهمی که در کسب‌وکارهای رقابتی وجود دارد، مارکتینگ است. آبان تتر در سال‌های اخیر خیلی روی PR کار نکرده و حدود یک‌سال است که روی روابط‌عمومی و برندینگ تمرکز کرده‌ایم. چون کار در حوزه رمزارز رقابتی‌ست و شرکت‌هایی که در این حوزه‌ها با هم رقابت می‌کنند خدماتی نزدیک به هم را ارائه می‌کنند، مارکتینگ در آبان‌تتر بسیار پررنگ است.»

حسین رستمی، مدیر مارکتینگ آبان‌تتر در ادامه افزود: «ماموریت یک خطی آبان‌تتر در سال ۲۰۲۳، به دست آوردن جایگاه دومین صرافی‌ برتر ایران و تثبیت این جایگاه، هم از حیث عملکردی و حجم معاملات، هم از حیث برند و ارتباطات است. از این رو، برای این‌که پلتفرم و صرافی آبان‌تتر به انتخاب‌های اول کاربر نزدیک شود و کاربران بتوانند اعتماد طولانی‌مدتی به مجموعه داشته‌باشند، در الکامپ حضور پیدا کردیم. یکی از راه‌های ما برای اعتمادسازی و ارائه reason to believe به کاربران، ادامه دادن فعالیت‌های روابط عمومی، حضور در نمایشگاه‌ها از جمله الکامپ و برگزاری نشست‌های مختلف خبری و رویدادهای مشابه است؛ هدف ما این است که فضایی برای ارتباط نزدیک‌تر با کاربران‌مان فراهم کنیم تا مخاطبان بیشتر با بدنه آبان‌تتر آشنا شوند. همچنین، با برگزاری نشست‌های مختلف به گفتگو در مورد چالش‌های اکوسیستم رمزارز می‌پردازیم و سعی می‌کنیم که نقش خودمان را در ایجاد فضای گفتگو و به دست آوردن فهم مشترک ایفا کنیم.»

غرفه آبان‌تتر در نمایشگاه الکامپ

با حضور در نمایشگاه الکامپ قصد دارید چه کاری را متفاوت‌تر انجام بدهید؟ 

 مدیرعامل آبان‌تتر، بار دیگر به مسئله ارتباط با کسب‌وکارها تاکید کرد و در پاسخ به این سوال گفت: «قصد داریم ارتباط با کسب‌وکارها را بیشتر کنیم و بتوانیم لاین‌های بیزینسی با آن‌ها داشته باشیم.» رستمی نیز افزود: «با حضور در نمایشگاه الکامپ، تماماً سعی کردیم یک چهره واقعی و به دور از اغراق از آبان‌تتر انعکاس بدهیم. از این رو، تمامی فضای متنی و بصری و انسانی غرفه به کار گرفته شده تا یک تصویر بدون روتوش و واقعی به مخاطبان ارائه شود.»

اهمیت این نمایشگاه برای شما به‌خاطر جمع‌آوری اطلاعات است یا تعامل با مخاطبان؟

حسین رستمی، مدیر بازاریابی دیجیتال صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر: «هدف این بوده که بتوانیم رویکرد B2Cای که هسته بیزینس آبان‌تتر است را تقویت کنیم و موازی با تقویت B2C، بازوی B2B کسب‌وکارمان را نیز تقویت کنیم.»

رستمی، الکامپ را فرصتی برای آشنایی کسب‌وکارها از توانمندی‌های یکدیگر و آغاز همکاری‌های مشترک آن‌ها دانست. مدیر مارکتینگ آبان‌تتر بر این باور است که ایجاد اکوسیستم‌های مختلف با اهداف متفاوت تجاری، تنها از طریق ارتباطات موثر کسب‌وکارها با یکدیگر انجام می‌شود.

به‌نظر شما الکامپ امسال چه تفاوتی با سال‌های قبل دارد؟

مدیر مارکتینگ صرافی ارز دیجیتال آبان‌تتر در پاسخ به این سوال گفت: «باید بپذیریم که الکامپ امسال پس از وقفه طولانی در برگزاری، یک سکته خفیفی داشته است. با این وجود، جدی‌ترین نمایشگاه الکامپ در ده سال گذشته را شاهد بوده‌ایم. این مسئله هم از حیث بازدیدکنندگان و هم شرکت‌هایی که حضور داشته‌اند، قابل مشاهده بود.»

مدیر مارکتینگ آبان تتر

خدمات جدیدی برای ارائه به مشتریان آبان‌تتر دارید؟

مدیرعامل آبان‌تتر، اظهار داشت که الکامپ تنها فرصتی برای توسعه ارتباطات و بهبود روابط‌عمومی این شرکت بوده‌‌است. او در توضیحات خود افزود: «برای معرفی سرویس جدیدی به الکامپ نیامده‌ایم، اما سرویس‌های تازه‌ای داریم که در هفته آینده لانچ (راه‌اندازی) می‌شوند. سرویس وام یکی از خدمات جدید آبان‌تتر است که کاربران ما می‌توانند به پشتوانه رمزارز وام بگیرند. آبان‌تتر، بزرگترین OTC ایران است ولی ما می‌خواستیم سرویس P2P هم داشته باشیم که در هفته‌‌‌های پیش‌رو این سرویس را هم به کاربران‌مان معرفی می‌کنیم.»

به نظر شما الکامپ چه فرصت‌هایی را برای بازاریابی دیجیتال و تبلیغات فراهم کرده ‌است؟ 

حسین رستمی: « برای استفاده از ظرفیت نمایشگاه‌ها از جمله الکامپ، نیاز است فعالیت‌های ارتباطی ذیل یک چتر مشخصی تعریف و مدون شوند و این چتر، چتر استراتژی است. الکامپ با توجه به جایگاه بزرگی که در شرکت‌های پیشرو، فناورانه و مخاطبان آن‌ها دارد، می‌تواند محلی پرپتانسیل برای بسیاری از کسب‌و‌کارهای این حوزه باشد که برای حضور موثر و گرفتن نتیجه موثر حتما استراتژی و Definitionهای کمک‌کننده، استفاده می‌کنند.»

آینده کسب‌وکارهای حوزه مارکتینگ را چطور می‌بینید؟

دی‌ام‌برد به‌عنوان رسانه اختصاصی اکوسیستم بازاریابی دیجیتال، همواره به‌ آینده کسب‌وکارهای حوزه مارکتینگ می‌اندیشد. برای همین، از حسین رستمی،‌ مدیر مارکتینگ آبان‌تتر پرسیدیم که آینده مارکتینگ و کسب‌وکارهای این حوزه را چطور می‌بیند. رستمی در پاسخ به این سوال گفت:‌ «رشد کسب‌وکارهای حوزه مارکتینگ، correlation بالایی با حال و هوای اقتصادی کشور و سگمنت‌های مختلف بازار دارد. صادقانه فکر می‌کنم با توجه به وضعیت اقتصادی کشور و سگمنت‌های مختلف بازار، اگر کسب‌وکارهای حوزه مارکتینگ متمرکز روی سگمنت فین‌تک باشند احتمال رشد بیشتری دارند.» رستمی، در پایان صحبت‌های خود، به این مسئله اشاره کرد که فین‌تک، ستاره اکوسیستم استارتاپی خواهد بود.

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات