۸۷ ابزار رایگان برای یک دیجیتال مارکتر ایرانی!
فهرست مطلب
آتش دیجیتال مارکتینگ هر روز بزرگتر و داغتر میشود. اگر شما هم مثل ما دستی بر این آتش دارید، باید ابزارهای آن را که نقش هیزم، برای نگه داشتن این آتش دارند، بشناسید. وقتی در ایران درباره ابزارهای دیجیتال مارکتینگ سخن به میان میآید، همه ما جمیعا حسرت نداشتن آن را میخوریم که دست ما کوتاه است و ابزارهای دیجیتال بر نخیل تحریم.
اما خیلی هم جای نگرانی نیست! به لطف تلاش خیلی از متخصصان این حوزه، بسیاری از ابزارهای دیجیتال در فرمت ایرانی و برای ما طراحی شدهاند و جرقههای تحریم، هنوز هم بر دامن برخی ابزارهای خارجی کاربردی صدمه وارد نکرده است. اگر شرایط خرید و پرداخت دلاری داریم که چه بهتر؛ اگر هم این امکان برایمان وجود ندارد، از نسخههای مشابه ایرانی، با کیفیت قابل قبول میتوانیم بهره ببریم.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چه هستند؟
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، مجموعهای از ابزارهای آنلاین هستند که زیر چتر دیجیتال مارکتینگ قرار میگیرند و به ما کمک میکنند که فعالیتهایمان را در این فضا مثل سئو، ایمیل مارکتینگ، تبلیغات، برنامهریزی شبکههای اجتماعی و حتی برنامهریزی آنلاین انجام دهیم.
ابزارهای دیجیتال مارکتینگ به میزان قابلتوجهی، در تحلیل، سنجش، آمارگیری و حتی انتشار محتوا، کمککننده هستند. از همینرو در این مقاله قصد داریم که مهمترین و بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ را که در ایران هم قابل استفاده باشد، به ترتیب زیر معرفی کنیم.
ابزارهای مدیریت پروژه
مدیریت پروژهها در بازاریابی دیجیتال بدون ابزارهای مدیریت پروژه، تقریباً غیرممکن است. مخصوصاً اگر تیم بزرگی داشته باشیم، تمام کارها نیاز به نظارت و پیگیری دارند و در نتیجه مدیریت سختتر و پیچیدهتر میشود. اکثر اپلیکیشنها و سرویسهای محبوب مدیریت پروژه مبتنی بر سیستم کانبان کار میکنند که برخی از آنها از قرار زیر است:
ترلو
ترلو (Trrelo) به عنوان یکی از هفت ابزار مدیریت پروژه کانبان شناخته میشود. ساخت اکانت و استفاده از آن بسیار راحت است و تقریباً برای تمامی افرادی که بهصورت فریلنسری و دورکاری یا تیمی فعالیت میکنند، قابل استفاده است. در این ابزار میتوان تسکها را به صورت کارت دستهبندی کرد و برای هرکدام زمان تحویل مشخص نمود. همچنین میتوان شخص و یا اشخاص موردنظر برای کار را در آن مشخص کرد.
آیپی ترلو در نسخه وب در ایران، گاهی با مشکل مواجه میشود، اما نه همیشه؛ و خوبی آن این است که نسخه اپ هم دارد. زمانی که در ترلو تسکی به شخصی داده میشود، نوتیفیکیشن برای شخص و یا افراد مربوطه ارسال شده و فرآیند اطلاعرسانی تا زمان تحویل، همچنان ادامه دارد. بسیاری از شرکتها از ترلو برای مدیریت محتوای سایت، ساخت تقویم محتوا، مدیریت محتوای شبکههای اجتماعی و… استفاده میکنند.
تسکولو
تسکولو نسخه ایرانی ترلو است. این ابزار هم دقیقاً مثل ترلو، به ما اجازه میدهد چندین نفر را به صفحه خودمان دعوت کنیم، وظایفشان را با آنها به اشتراک بگذاریم و به همه اعضای گروه پیام جمعی ارسال کنیم و… .
امکانات اولیه تسکولو مشابه ترلو است. درواقع ترلو قابلیت اتصال به سرویسهای بیشتری را دارد، اما تسکولو در تماسهای ویدئویی و مدیریت پروژه دستمان را باز میگذارد. نسخه رایگان تسکولو، نیازمندیهای مدیریت برای یک شرکت نهچندان بزرگ را فراهم میکند. قیمت نسخه پولی آن چندان زیاد نیست و با صرف هزینه قابل قبول، میتوانیم از آن نیز استفاده کنیم.
کلیک آپ
با کلیک آپ (ClickUP) میتوان همهچیز را سفارشی کرد؛ در این نرمافزار، امکان برنامهریزی خودکار با توجه به زمانهای برآوردشده وجود دارد. همچنین امکان دستیابی افراد مشخص به سیستم را تعیین میکنیم. هنگامیکه اعضای تیم را وارد این سیستم میکنیم، به طور خودکار به همهچیز دسترسی ندارند.
امکان مشخص کردن اهداف و تغییر شرایط نمایش دادهها به صورت دلخواه وجود دارد. این برنامه ارزان است و به تعداد افراد حاضر در تیم، هزینه پرداخت میکنیم. ویژگیهای کلیک آپ امکاناتی از قبیل: میز کار، امکان ثبت یادداشت، ارسال نظرات، حالت نمایش تاریک، یکپارچهسازیها، قابلیت نمایش چندگانه و… است.
جیرا
نرمافزار جیرا (JIRA) در حقیقت یک ابزار شناسایی باگ است که با تمام سیستمعاملها سازگاری دارد. البته این نرمافزار ویژگیهای مدیریت پروژه فوقالعادهای را هم در خود جا داده است.
امکان مدیریت کارهای برنامهریزینشده و خارج از اسپرینت (Plan Sprints)، تقسیم وظایف بین اعضای تیم، اولویتبندی و گفتگو درباره کار تیمی، متمرکز کردن ارتباط اعضای تیم و قابلیت تهیه گزارش آنی از وضعیت اعضای تیم در این نرمافزار وجود دارد. ابزار جیرا با امکانات خارقالعادهای که دارد، به عنوان گزینهای برای کمپانیهای تولیدکننده نرمافزار و IT به کار میرود.
آسانا
آسانا (Asana) مانند دیگر ابزارهای مدیریت پروژه، امکان ایجاد پروژههای تیمی را دارد. در آسانا میتوان تسکهای هر عضو را اضافه کرد و برای آنها موعد تحویل بر اساس اولویتبندی، مشخص نمود. آسانا به دلیل راحتی کاربرد مورد استقبال میلیونها کاربر در دنیا قرار گرفته است.
ابزارهای دیجیتال تحلیل و بررسی رقبا
سیمیلاروب
سیمیلاروب (SimilarWeb) یکی از ابزارهای آنالیز سایت است که استفاده از آن برای مدتزمان محدودی، رایگان است. با استفاده از این ابزار، به اطلاعات جامع و کاملی در خصوص ترافیک ورودی سایت خواهیم داشت. یکی از مهمترین مزایای این ابزار، امکان بررسی ترافیک سایت رقبا است. گرچه دادههای سیمیلاروب به دلیل محدود بودن منابع خیلی دقیق نیستند، اما برای افرادی که در زمینه بازاریابی محتوا و سئوی سایت فعالیت میکنند، بینظیر است.
تعیین رتبه سایت، بازدید سایت در طول زمان، منبع ترافیک ورودی سایت و… را میتوانیم با این ابزار به دست بیاوریم. از طریق این سایت همچنین میتوانیم میزان بازدید ماهیانه سایتها و میزان بازدیدکنندگان روزانه آنها را مشاهده کنیم. برای اینکه آمار سایت را بهصورت خیلی دقیقتر بررسی کنیم، کافی است آمارگیر گوگل آنالیتیکس سایت را در سیملاروب ثبت کنیم تا آن را بهصورت دقیقتر نمایش دهد.
Ahrefs
مگر میشود دیجیتال مارکتر باشیم و ahrefs را نشناسیم. ابزار این سایت، یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ برای تحلیل رقبا از لحاظ محتوایی و سئو سایت است. زمانی که نام سایت یک رقیب را در ابزار site-explorer این سایت وارد میکنیم، یک سری اطلاعات مهم در مورد آن به ما داده میشود.
ابزار site-explorer فقط یکی از ابزارهایی است که ahrefs در اختیارمان میگذارد. سرچ کلمات کلیدی، ابزار بررسی سئو داخلی، ابزار بررسی رتبه کلمات کلیدی سایت، ابزار بررسی محتواهای سایت خودمان و رقبا، و… ارائه میدهد. اغلب ابزارهای موجود در این سایت، کمابیش با کمی خطا، برای ایرانیها در دسترس است. استفاده از نسخه پولی با دلار امکانپذیر است که میتوانیم از سایتهای واسط فارسی، ابزارهای آن را به قیمت پایین بخریم.
keywordtool
keywordtool یکی از سایتهای کاربردی تعیین ابزارهایی است که برای تحقیق کلمات کلیدی، میتوانیم از آن استفاده کنیم. این ابزار بهصورت رایگان و پولی در دسترس هست و ایرانیها میتوانند بهراحتی از آن استفاده کنند. نسخه پولی کیورد تول، تعداد کلمات بیشتری در اختیارمان قرار میدهد.
ماز
سایت ماز (MOZ) برای سئو و تحلیل رقبا مناسب است. با ابزارهای رایگان ماز، کارهایی مثل تحقیق کلیدواژه، بررسی بکلینکهای سایت خودمان و رقبایمان، اعتبار نسبی دامنه سایت، اعتبار نسبی هر صفحه از سایت، میزان نسبی نرخ اسپم و مشکوک بودن گوگل به سایت، تعداد بکلینکهای ساختهشده و فالو و نوفالو بودن لینکهای صفحات را میتوانیم از طریق این سایت، به دست آوریم.
خدمات اصلی و قدرتمند ماز در حالت غیررایگان (MOZ Pro) ارائه میشود. ابزارهای ماز قابل استفاده برای ایرانیهاست و هزینه آن به صورت هفتگی یا ماهانه بهصورت نیمهرایگان، محاسبه میشود. نسخه پولی این سایت را میتوانیم از طریق سایتهای واسطه ایرانی نیز خریداری کنیم.
افزونههای سئو سایت
در این قسمت به معرفی بهترین افزونههای سئو وردپرس میپردازیم که میتوانیم از آنها برای افزایش قدرت و جنبه سئو وردپرس استفاده کنیم. بسیاری از این افزونهها، امکانات مشابهی را ارائه میدهند. پس بهتر است از افزونهای استفاده کنیم که امکانات دیگر افزونههای مشابه را پوشش داده و پکیج کاملتری در دسترس ما میگذارد.
افزونه وردپرسی یوآست
افزونه وردپرسی یوآست (Yoast Seo)، یک افزونه نیمهرایگان است که کمک میکند سئو سایت را بهبود دهیم. این افزونه در فعالیتهای فنی و تخصصی سئو، کمک زیادی به ما میکند. با آپدیت جدید یواست میتوان، نقشه سایت، ریدایرکتها، تگهای کنونیکال و لینکهای فالو آنفالو، متادیسکریپسن و غیره را بهسادگی مدیریت کرد.
هرکدام از این کارها، در حالت عادی نیاز به داشتن دانش فنی و تخصصی دارد. علاوه بر اینها، یوآست در سئو کردن محتواها هم پیشنهاداتی به ما میدهد. این افزونه هم نسخه رایگان و هم نسخه پولی دارد. نسخه رایگان آن هم برای بسیاری از کاربران و پشتیبانهای سایت کافی است و برای ایرانیها نیز قابلاستفاده است. نسخه حرفهای آن هم در دسترس ایرانیها است و از طریق واسطههای گوناگون میتوان آن را تهیه کرد.
افزونه وردپرسی رنک مث
رنک مث (Rank Math) افزونهای است که با یوآست رقابت میکند و با سرعت زیادی هم در حال رشد است. نسخه رایگان رنک مث نسبت به یوآست، قابلیتهای بیشتری دارد. طراحی کاربری این ابزار نسبت به یوآست بسیار حرفهایتر است و به همین دلیل بسیاری از کاربران یواست، به سمت استفاده از رنک مث رفتهاند.
رنک مث ابزارهای جداگانهای مثل اسکیما پرو را در یک پلتفرم را ارائه میدهد و برای اسکیما نیازی به افزونه دیگری نداریم. این ابزار رایگان بوده و در دسترس ایرانیهاست. برخی از قابلیتهای رنک مث، اتصال به گوگل سرچکنسول و گوگل آنالتیکس، مدیریت سطح دسترسی، پشتیبانی از گوگل وب استوری، اسکیمای ویدئو بهصورت اتوماتیک و… است.
گوگل لایتهاوس
گوگل لایتهوس (google Lighthouse) به کارشناسان سئو، وبمسترها و طراحان سایت کمک میکند تا عملکرد سایت را بسنجند و ایرادات احتمالی آن را رفع کنند. این افزونه از طریق مرورگر کروم یا بهشکل افزونه قابل نصب است. گوگل لایتهوس رایگان است.
اسکیما
کدهای اسکیما (Schema)، کدهایی برای نشانهگذاری صفحات، با هدف درک شدن توسط موتورهای جستجو و نمایش محتوا در قالبهای خاص است. مثلاً با کد اسکیما به گوگل میگوییم، این مقاله درمورد ابزارهای دیجیتال مارکتینگ است و او میفهمد این مقاله یک راهنما در حوزه بازاریابی دیجیتال است. تنوع کدهای اسکیما زیاد و روزبهروز در حال اضافهشدن است. اسکیما رایگان بوده و در دسترس ایرانیها هم هست.
ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی
فهمیدن نیاز کاربران قبل از تولید محتوا، یک مرحله ضروری است. بدون تحقیق و استفاده از کلماتی که کاربران بیشتر جستوجو میکنند، عملاً محتوای ما فایدهای ندارد. ابزارهایی وجود دارند که از طریق آنها میتوانیم تحقیقات کلمات کلیدی را انجام دهیم. ابزارهایی که معرفی میکنیم با توجه به کمهزینه بودن و پوشش زبان فارسی، انتخاب شدهاند.
Keyword Planner
گوگل کیورد پلنر (Google Keyword Planner) بخشی از پلتفرم تبلیغاتی گوگل ادز است. اگر بخواهیم در گوگل ادز یک کمپین تبلیغاتی راهاندازی کنیم، نیاز به تحقیق کلیدواژه و رصد آمار جستوجوی کاربران داریم؛ ابزار کیورد پلنر با همین هدف به گوگل ادز اضافه شده است. در کیورد پلنر میتوانیم آمار جستجوی عبارتهای مختلف را بهصورت دقیق، مشاهده کنیم.
کیوردپلنر برای همه کاربران گوگل فعال است، اما تا زمانی که یک کمپین فعال در سرویس گوگل ادز نداشته باشیم، آمار ارائهشده دقیق نخواهد بود.
گوگل ترندز
گوگلترندز (Google Trends) ابزاری است که شرکت گوگل با آن آمار موضوعات و عبارتهای جستجو شده را به صورت پیشفرض عبارتهای پرجستوجو و موقعیت مکانی و دورههای زمانی نمایش میدهد. بهعلاوه میتوانیم آمار مربوط به جستجوی یک یا چند عبارت موردنظر خودمان را بررسی کنیم. این ابزار رایگان بوده و در دسترس ایرانیها نیز هست.
keyword sheeter
keyword sheeter ابزاری رایگان است که به کمک پیشنهادهای گوگل، کلیدواژههای مرتبط را پیدا میکند. اگر یک یا چند کلیدواژه وارد کنیم و بعد استارت بزنیم، کارش را شروع میکند. یکی از ایرادات کیورد شیتر این است که در زمان استفاده مداوم و طولانی، کلمات بیربط پیشنهاد میدهد. این ابزار رایگان بوده و در دسترس ایرانیها نیز هست.
keyword everywhere
ابزار keyword everywhere نام افزونهای قابل نصب، روی مرورگرهای کروم و فایرفاکس است. این افزونه لیستی از کلیدواژههای مرتبط همراه با اطلاعاتی درباره سطح رقابت و ارزش هر کلیدواژه در کنار نتایج جستجو در گوگل نمایش میدهد. ما میتوانیم از این لیست خروجی بگیریم. در نسخه رایگان تعداد محدودی کلیدواژه نمایش داده میشود.بستههای حرفهای این ابزار پولی است که نیاز به پرداخت دلاری دارد اما گران نیست. با بسته حرفهای میتوانیم اطلاعات بیشتری دریافت کنیم.
ابزارهای سئو تکنیکال
screaming frog
ابزار screaming frog یکی از ابزارهای سئو سایت است. این نرمافزار روی رایانه نصب میشود و میتوانیم به کمک آن تا حد زیادی سئو داخلی سایت مثل: لینکهای داخلی و خارجی و ساختار ارتباطی صفحات را آنالیز کنیم.
از جمله اطلاعاتی که این نرمافزار در اختیارمان میگذارد، امکانات نسخه رایگان این ابزار محدود است و نسخه کامل و حرفهای آن هزینه بالایی دارد و در دسترس ایرانیها نیز است. برخی از قابلیتهای این ابزار، بررسی تعداد صفحات سایت، تعداد تگهای سرتیتر (H) استفادهشده در هر صفحه سایت، ریدایرکتها، تگهای کنونیکال و… است.
جت سئو
جت سئو یک ابزار ایرانی است که در دو نسخه رایگان و پولی ارائه میشود. این ابزار برای ایرانیها همیشه در دسترس است. قابلیتهای جت سئو شامل: آنالیز سایت، سئو سایت، سرعت سایت، پیداکردن کدهای مخرب، مشکلات سئو هر صفحه، گزارش رنک کلمه کلیدی و… است.
چکاپ تولز
چکاپ تولز بیش از ۷۰ ابزار مختلف برای سئو دارد. از جمله این ابزارها میتوان به بررسی کامل سئو سایت، ایجاد فایل روبات، بررسی لینکهای سایت، بررسی امنیت و… سایت اشاره کرد.
ابزار کی دبلیو رنک
کی دبلیو رنک یک ابزار سئو ایرانی است که میتوانید گزارشهای مختلفی از سئو تکنیکالِ سایت خود دریافت کرده و این موارد را بهینهسازی کنید. همچنین علاوه بر سئو تکنیکال، شما میتوانید در فعالیتهای دیگری از سئو مانند تحلیل رقبا و تحقیق کلمات کلیدی نیز از این ابزار استفاده کنید.
ابزارهای تست سرعت سایت
هرچه سایت ما سریعتر باشد، کاربران راحتتر از آن استفاده میکنند. گوگل هم که همیشه طرفدار تجربه کاربری بهتر است، به سایتهای سریعتر رتبه بهتری میدهد. ابزارهایی وجود دارند که با استفاده از آنها میتوانیم سرعت سایت را بررسی کنیم و علت کندی آن را متوجه شویم. سه ابزاری که اینجا معرفی کردیم از بهترینها و دقیقترین ابزارهای سنجش سرعت سایت هستند.
جیتیمتریکس
یکی از ابزارهای سنجش سرعت سایت، جیتیمتریکس (Gtmetrix) است. با جیتیمتریکس میتوانیم گزارش کاملی از بارگذاری بخشهای مختلف هر صفحه از سایت و عملکرد کل سایت مشاهده کنیم. در نسخه رایگان میتوانید تا ۲۰ بار در روز درخواست گزارش سرعت سایت کنیم.
ابزار جیتی متریکس به شکل دقیق به ما توضیح میدهد که وضعیت سرعت سایت ما در چه حالتی است و اگر سرعت آن پایین است، دلیلش چیست و چطور میتوانیم سرعت را بهبود دهیم. این ابزار به صورت رایگان و نیمهرایگان در اختیار ایرانیهاست.
پینگدام
پینگدام (Pingdom) ابزاری مشابه Gtmetrix است، اما تعداد سرورهای کمتری دارد و گزارش آن سادهتر است. این ابزار رایگان و در دسترس ایرانیهاست.
پیج اسپید اینسایت
ابزار پیج اسپید اینسایت (pagespeed insights) شاخصهای مختلفی را در نظر میگیرد که بیشترشان، روی سرعت و روند بارگذاری سایت متمرکز هستند. گوگل این ابزار را برای بررسی تجربه کاربری سایتها، معرفی کرده است. این ابزار برای کاربران رایگان بوده و در دسترس ایرانیها نیز هست.
سایتهای تحلیل سئو
بخش بزرگی از کار دیجیتال مارکترها جذب مشتری از طریق موتورهای جستجو مانند، گوگل است. ابزارهایی که در این بخش معرفی کردیم مهمترین موارد در سئو و بهینهسازی سایت هستند.
گوگل آنالیتیکس
ابزار Google Analytics یکی از ابزارهای قابل استفاده و پرطرفدار وبمستران است که به ما کمک میکند شرایط سایت و رفتار کاربران در مورد آن را بسنجیم.
گوگل آنالتیکس مواردی مانند اینکه چند کاربر در وبسایت ما آنلاین هستند، میانگین نرخ پرش کاربران در سایت، میانگین زمان ماندگاری کاربران در سایت، صفحات پربازدید، سن و جنسیت کاربران عمده سایت و حتی شهرهای آنها و بسیاری اطلاعات دیگر را به ما نمایش میدهد. از طریق گوگل آنالتیکس میتوانیم رفتار کاربران در سایت، بازدیدها، میزان ورودی از منابع مختلف، کمپینهای تبلیغاتی، موقعیت جغرافیایی و خلاصه هرچیزی که مربوط به تحلیل و رصد کاربران خود نیاز داریم، به دست بیاوریم.
سرویس آنالیتیکس رایگان است، اما برای سایتهای بزرگ که خدماتی فراتر از سرویس معمولی نیاز دارند Analytics 360 در دسترس است. هزینه سرویس پیشرفته باید به صورت دلاری پرداخت شود. البته برای اغلب سایتها سرویس رایگان جوابگوست. برای استفاده از گوگل آنالتیکس حتماً باید از (فیلترشکن) کمک بگیریم چراکه با آیپی ایران مشکل دارد.
گوگل سرچ کنسول
Google Search Console یکی از ابزارهای گوگل است که حضور سایتها را در نتایج جستوجوی گوگل رصد و عیبیابی میکند. با گوگل سرچ کنسول میتوانیم ببینیم کاربران با جستجوی چه کلیدواژههایی به سایت ما وارد میشوند. سرچ کنسول رتبه صفحات سایت را در نتایج جستجو نشان میدهد و با استفاده از آن متوجه میشویم که سایت ما به طور کلی از نظر گوگل، در وضعیت مناسبی هست یا نه. گوگل سرچ کنسول برای ایرانیها در دسترس و رایگان است.
Semrush
سایت Semrush رقیب ماز است. این پلتفرم هم مجموعهای از ابزارهای تحلیل سئو، بکلینک، دامنه، شبکههای اجتماعی و … را ارائه میدهد. بخشی از خدمات این سایت رایگان هستند، اما برای دریافت اطلاعات بیشتر و امکانات کامل آن باید هزینه دلاری پرداخت کنیم.
ابزارهای تحلیل اپلیکیشن
متریکس
متریکس یک پلتفرم ایرانی هوشمند برای آنالیز موبایل مارکتینگ است. این ابزار برای پیادهسازی کمپینهای تبلیغاتی در اپلیکیشنهای موبایل، بخشهای مختلفی مانند تبلیغدهندگان، ناشران، شبکههای تبلیغاتی و تحلیلگران مناسب است.
از طریق متریکس میتوانیم به این سوالات پاسخ دهیم. هریک از کاربران ما از چه منبعی جذبشدهاند؟ کاربران ما چه مشخصات و رفتاری در اپلیکیشن دارند؟ آیا در جذب کاربران جدید از طریق کمپینهای تبلیغاتی تخلفی رخ نداده است و… .
ادتریس
ادتریس یک پلتفرم تحلیل اپلیکیشن ایرانی است که با Open-Source SDK اطلاعاتی که ترکر به آن دسترسی دارد، بسیار شفاف است. این ابزار امکان دسترسی آسان به دادهها، آنالیز دادهها، جلوگیری از تقلب موبایلی، دستهبندی مشتریان، مدیریت حساب کاربری پشتیبانی از انواع پلتفرمها را به ما میدهد.
چابک
چابک یک ابزار دیجیتال مارکتینگ است که به اپلیکیشنها، این امکان را میدهد که با کاربران از طریق نوتیفیکیشن، پیامک و پیام درون برنامهای ارتباط برقرار کنند. این ابزار ردیابی منبع نصبها را هم برایمان انجام میدهد. درواقع ما میتوانیم از طریق چابک، کاربران خود را به دستههای مختلف تقسیم نموده و پیامهای متناسب با رفتار آنها را برایشان ارسال کنیم.
ابزارهای پشتیبانی و چت آنلاین
تیمهای پشتیبانی مشتریان، مانند کوهنوردانی هستند که لب دره حرکت میکنند و کوچکترین اشتباه و بیتوجهی آنها به مشتریان، صدمات جبرانناپذیری به مجموعه وارد خواهد کرد. به همین دلیل برای اینکه همیشه در دسترس مشتری باشیم، استفاده از سرویسهای آنلاین میتواند در کوتاه کردن مسیر ارتباط مشتریان با ما، بسیار کمککننده باشد.
یکی از مزایای اصلی سرویسهای چت آنلاین، کاهش زمان پاسخگویی است. در ادامه چند ابزار چت آنلاین و پشتیبانی مشتریان را معرفی خواهیم کرد.
رایچت
رایچت یک ابزار ایرانی است که بهراحتی افزونه آن روی سایت نصب شده و قابلیت چت آنلاین را فعال میکند. بهاینترتیب میتوانیم با تلفن همراه با کاربران سایت به شکل زنده چت و آنها را راهنمایی کنیم.
اپ رایچت قابل نصب روی رایانه و موبایل و تلگرام است. ویژگی جالب دیگر رایچت، امکان تنظیم پیامهای هوشمند و زماندار، برای کاربرانی است که به سایت ما وارد شدهاند. رایچت غیررایگان است و برای کاربران ایرانی در دسترس است.
ریتین
ریتین سرویس ایرانی دیگری است که امکان چت آنلاین را فراهم میکند. امکانات پشتیبانی و مکالمه آن کامل است، اما اپ موبایل و قابلیت نصب روی تلگرام ندارد. این سرویس برای دو کاربر رایگان و پس از آن به نسبت امکانات ارائهشده غیر رایگان است.
گفتینو
گفتینو سومین سرویس پرطرفدار ایرانی است که امکانات کامل پشتیبانی و چت آنلاین را در اختیار ما میگذارد. اختصاص هر اپراتور به صفحهای خاص و امکان ارسال فایل صوتی، از قابلیتهای این ابزار پشتیبانی است. بسته رایگان آن با محدودیت یک کاربر و ۱۰۰ مکالمه در ماه است.
کریسپ
کریسپ (Crisp) یک افزونه چت آنلاین، مخصوص سیستمهای مدیریت محتوا، مانند وردپرس است. کریسپ برای سایتهای تجاری، فروشگاهی و استارتاپها و شرکتهای بزرگ قابلاستفاده است. در کریسپ میتوانیم از رباتهای چت نیز برای پاسخگویی استفاده کنیم. بسته پایه کریسپ با امکانات اولیه، رایگان است. اما برای دریافت امکانات بیشتر، باید نسخهای حرفهای آن را خریداری کنیم.
Tawk to
تنها سرویس چت و پشتیبانی آنلاین تمام رایگان تاکتو (Tawk to) است. درآمد این سرویس از فراهمکردن افرادی برای انجام پشتیبانی، فروش و منشی آنلاین است. اسکریپت این سرویس در هر سایتی قابل نصب و راهاندازی است.
ابزارهای آنلاین تحلیل رفتار کاربر در سایت
کاربران با اهداف خاصی وارد سایت و شبکههای اجتماعی ما میشوند. اطلاع از علاقهمندیها و رفتار آنها میتواند در ارائه سرویسها و خدمات ما به آنها بسیار کمککننده باشد. از همینرو در این قسمت به معرفی چند ابزار برای تحلیل رفتار کاربران در سایت و شبکههای اجتماعی میپردازیم.
گوگل تگ منیجر
گوگل آنالیتیکس بدون گوگل تگ منیجر (GOOGLE TAG MANAGER) کاربرد زیادی ندارد. آنالیتیکس به تنهایی نمیتواند آمار تمام اتفاقاتی که در سایت میافتد و جزئیات رفتار کاربران را ثبت و گزارش کند.
در این مرحله تگ منیجر مانند یک دوربین نظارتی و یک واسطه بین سایت و آنالیتیکس وارد میشود. با ایجاد تگهای مختلف در این سرویس میتوانیم اطلاعات کوچکترین اتفاقات مثل کلیک روی یک دکمه را به آنالیتیکس بفرستیم. گوگل تگ منیجر یکی از ابزارهای رایگان گوگل و در دسترس ایرانیها است.
کلریتی مایکروسافت
کلریتی مایکروسافت (Microsoft’s Clarity) یک ابزار رایگان و متنباز تحلیل رفتار کاربر است که توسط مایکروسافت ارائه شده است. با استفاده از این ابزار میتوانیم اطلاعات و آمار نحوه استفاده از سایت، ضبط تصاویر جلسات کاربران در هنگام بازدید از سایت و ایجاد نقشه حرارتی Heatmap را استخراج کرد.
کلریتی در مقایسه با گوگل آنالیتیکس و دیگر سیستمهای تجزیهوتحلیل رفتار کاربران سایت، امکانات نسبتاً کمتری دارد. استفاده از این ابزار باتوجهبه ویژگیهای جالب آن بسیار ساده است.
هاتجر
یک از ابزارهای فوقالعاده کاربردی در دیجیتال مارکتینگ هاتجر (hotjar) است. این ابزار کمک میکند، رفتار دقیق کاربر در سایت را رصد کنیم. در واقع هاتجر ابزاری برای بررسی رفتار کاربران، در جهت کاهش نقاط ضعف و افزایش نقاط قوت فعالیتهای درونی سایت است. هاتجر در تمامی صفحات سایت قابلاستفاده است. این ابزار برای سایتهایی با کمتر از ۲۰۰ کاربر روزانه، رایگان بوده و برای ایرانیها نیز در دسترس است.
هانتانا
هانتانا یک سایت ایرانی در حوزه تحلیل رفتار کاربران سایت، ساخت نظرسنجی، پاپ اپ، هیتمپ و … است. با استفاده از هانتانا میتوانیم بازخود و نظرسنجی تمامی سوالات و نیازهای مشتریانمان را دریافت و آمارهای درستی از نرخ خالص ترویجکنندگان (NPS) را بهدست آوریم. تست تجربه کاربری (UX) با هیتمپ (heatmap) هانتانا بهطوری است که از طریق هیتمپ، تمامی کلیکها و حرکات ماوس کاربر جمعآوری شده و مانند یک حرارتسنج بر روی سایت ما نمایش داده میشود. این سایت نسخه دمو و آزمایشی دارد و به نسبت نیازمندی ما قیمت آن متغییر است.
ابزارهای مدیریت و تحلیل شبکههای اجتماعی
وقتی بخواهیم چندین شبکه اجتماعی را بهطور همزمان مدیریت کنیم کارمان، کمی سخت میشود. ابزارهای مدیریت شبکههای اجتماعی، دقیقاً با همین هدف ساخته شدند تا بهراحتی بتوانیم، چندین پروفایل را در شبکههای اجتماعی مختلف مدیریت کنیم. بعضی از این سرویسها، امکان تولید محتوای سریع را نیز دارند و بعضی دیگر فقط ابزاری برای آمارگیری و تحلیل پیشرفته هستند.
نیوزباکس
نیوز باکس یک ابزار ایرانی برای شنیدن شبکههای اجتماعی است. این ابزار بادقت فراوان در شبکههای اجتماعی و سایتهای خبری، جستوجو میکند و تمام پستهایی که نام برند و محصولات ما در آنها به کار رفته را جمعآوری میکند. کافی است کلمه کلیدی خود را ثبت کنیم، سپس هر روز پستهایی که دارای آن کلمه کلیدی هستند را دریافت کنیم.
این پلتفرم قابلیتهای دیگری نیز دارد. نیوز باکس بر اساس زمان اشتراک به صوت ماهیانه و سالانه تعرفههای گوناگونی دارد.
کاوان
کاوان ابزاری برای پایش و تحلیل کامنتهای مخاطبین در شبکههای اجتماعی، انعکاس رسانههای آنلاین و آفلاین از جمله سایتها، نشریات، رادیو و تلویزیون بر مبنای هوش مصنوعی است. دسترسی به اطلاعات دستهبندی شده و تحلیلی از میان حجم گسترده اطلاعات منتشر شده در فضای گوناگون، جمعآوری کلان داده (بیگ دیتا)، رسم انواع نمودار، الگوریتم هوش مصنوعی، دریافت هشدار آنی، گزارشساز منطبق بر نیاز سازمان، شناسایی افراد تاثیرگذار (اینفلوئنسر) مانیتورینگ انواع داده از قابلیتهای کاوان است.
کاوان یک نرمافزار ایرانی است و هزینه آن بسیار معقول است. این ابزار در سه نسخه تیمی، شرکتی و سازمانی، بهصورت اشتراک ماهانه و سالانه قابل دریافت است.
نئولایز
از طریق ابزار نئولایز میتوانیم پیج خود، رقبا و اینفلوئنسرها را آنالیز کنیم. تحلیل و آنالیز کلیه پارامترهای رشد، ازجمله فالوور، فالووئینگ، تگ، نرخ مشارکت و پستهای منتشر شده با این ابزار امکانپذیر است. ما میتوانیم فعالیت های فالوئرهای هر پیج پابلیک، لایکها، کامنتها، زمان انتشار پست و … را مشاهده کنیم. در آنالیز دموگرافی، اطلاعات لوکیشن فالوئرها، جنسیت و میزان پرایویت بودن را نیز تشخیص میدهد. همینطور میتوانیم فالوئرهای کماثر و غیرواقعی را تشخیص دهیم.
Socialblade
یکی از ابزارهای خوب برای بررسی اینستاگرام، از لحاظ فالوئر فیک یا واقعی و همچنین داشتن آمار بلندمدت و سنجش شاخصهای پیشرفت، سوشال بلِید (socialblade) است. socialblade آمار یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و … را پوشش میدهد. این ابزار در نسخه رایگان، اطلاعات محدود به ما میدهد اما نسخه پولی آن اطلاعات کاملتری را در اختیارمان میگذارد.
Ninjalitics
نینجالیتیکس (Ninjalitics) ابزاری دیگری است که برای رصد و آمارگیری اینستاگرام، استفاده میشود. در نسخه رایگان این ابزار میتوانیم اطلاعاتی از تغییر تعداد فالوئرها، نرخ تعامل (Engagement) و … را بررسی کنیم. دریافت اطلاعات اولیه برای اینستاگرام رایگان است اما قیمت پلنهای کاملتر مشخص نیست.
هوتسوییت
هوتسوییت (Hootsuite) یکی از ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، در حوزه شبکههای اجتماعی است. با این ابزار میتوانیم شبکههای اجتماعی خود مانند اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب را بهصورت همزمان مدیریت کنیم.
هدف اصلی هوتسوییت، خودکارسازی پستگذاری، مانیتورینگ و افزایش بازدهی است. پلتفرمهای قابل اتصال و کارهایی که میتوانیم با هوت سوییت انجام دهیم، بسیار متنوع است. هزینه این ابزار، بنا به خدمات موردنیاز متغیر است.
بیشتر بخوانید: آموزش سرچ عکس در پینترست
بافر
بافر (Buffer) هم مثل هوت سوییت، خدمات مدیریت شبکههای اجتماعی ارائه میکند. بافر از نظر خدمات، مشابه هوتسوییت است. هزینه بافر هم نسب به خدمات موردنیاز ما متغیر است.
نوینهاب
نوینهاب رقیب ایرانی سرویسهای خارجی، در مدیریت شبکههای اجتماعی است. پلتفرم نوینهاب به شبکههای اجتماعی و پیامرسانهای مختلفی مثل اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب، پیامرسان بله، گپ و … متصل میشود. میتوانیم پستهای خود را زمانبندی کنیم و آمار پیشرفت هرکدام را زیر نظر بگیریم.
ابزارهای ساخت لندینگ پیج
لندینگ پیجها یا همان صفحات فرود برای هدایت کاربران به یک هدف مشخص طراحی میشوند. برای مثال اگر سایت ما همزمان چندین خدمت مختلف ارائه میدهد، اما صفحات فرود تنها بر یک جنبه، مانند: معرفی محصول خاص یا یک خدمت خاص تمرکز کرده و بازدیدکنندگان را تشویق میکنند تا اقدام خاصی انجام دهند.
پس برای ساخت لندینگ پیج باید هدف مشخصی را در نظر داشته باشیم. اصولاً لندینگ پیجها برای کمیپنهای تبلیغاتی، دریافت اطلاعات تماس مشتریان و یا دعوت افراد برای یک رویداد خاص و … طراحی میشوند. در ادامه چند سایتی که ما را درساختن آسانتر یک لندینگ پیج یاری میکنند، معرفی میکنیم.
لندیک
لندیک یک ابزار ساده و سریع برای ساخت لندینگ پیج (صفحهی فرود) است و با امکانات مانیتورینگی که در اختیارتان میگذارد کمک میکند تا همواره به نرخ تبدیل بالاتری دست یابید. با لندیک طراحی لندینگ پیج (صفحه فرود) ساده و آسان میشود. بیش از ۵۰ قالب رایگان، گواهی SSL رایگان، ترافیک نامحدود و زیرساخت جذب لید (مشتری بالقوه) کمک میکند کمپین تبلیغاتی خود را هدفمندتر و موفقتر از همیشه اجرا کنید. تعرفه های لندیگ بسیا شفاف است.
وبزی
وبزی یک ابزار ساده و حرفهای برای ساخت لندینگ پیج هست که در محیطی شبیه فتوشاپ و به صورت درگ اند دراپ در چند ساعت می توانید یک صفحه فرود مثل همین صفحه طراحی کنید. تعرفه وبزی به تناسب قالبها با یکدیگر متفاوت است.
لندین
لندین یکی دیگر از ابزارهای ساده ساخت لندینگ پیج، صفحه فرود حرفهای است که هفت روز هم امکان تست رایگان را در اختیارمان قرار میدهد.
ابزارهای کوتاهکننده لینک
ابزارهای کوتاه کننده لینک، به ما کمک میکند که لینکهای طولانی و بلند سایت را به لینکهایی کوتاه و ماندگار تبدیل کنیم. از نظر سئو هرچه طول لینک و URL سایت کوتاهتر باشد، بهتر است. دلایل مختلفی برای این حرف وجود دارد. برای مثال اشتراکگذاری لینکهای کوتاه در مقایسه با لینکهای بلند، سادهتر است. در صورتیکه قصد تبلیغات داشته باشیم و بخواهیم URL آنرا در صفحات دیگر به اشتراک بگذاریم، کوتاه بودن لینک هم از لحاظ زیبایی و هم دنبال کردن آن از طریق گوگل آنالتیکس در صورتیکه UTM ساخته باشیم، بسیار راحتتر است.
هر چه لینک کوتاهتر باشد باشد، هم ما و هم کاربران برای نوشتن آدرس آن و یا ارسال در پیامک یا ایمیل، زمان و انرژی کمتری نیاز خواهیم داشت. برخی از سایتهای کوتاهکننده لینک داخلی و خارجی به شرح زیر است:
یون
کوتاهکننده لینک یون یک از سرویسهای ایرانی کوتاهکننده لینک است. با این سرویس، محدودیتی در ساخت لینک وجود ندارد. مدیریت لینکها در یون بسیار آسان است و لینکهای کوتاه شده، تاریخ انقضا ندارند.
وان دا
وان دا یکی از کوتاهکنندههای لینک است. امکانات وان دا نسبت به سایتهای دیگر پیشرفتهتر است و قابلیت کسب درآمد برای وبمستران را هم دارد.
زیلینک
زیلینک با شعار افزودن بینهایت لینک، به ما اجازه میدهد بهجای یک لینک، چند لینک در اینستاگرام بگذاریم. زیرا در اینستاگرام فقط میتوانیم، یک لینک در بیو داشته باشیم که اغلب کافی نیست. مثلاً نمیتوانیم لینک تماس تلگرام و واتساپ و یا سایت را همزمان داشته باشیم. به کمک زیلینک میتوانیم هر تعداد لینکی که دوست داریم، در شبکههای اجتماعی و یا پیام رسانها و … داشته باشیم.
یک لینک
یک لینک محصولی جدید از آژانس تبلیغاتی یکتانت است که به ما این امکان را میدهد، با ساختن اکانت، یک لندینگ کوچک پر از لینک داشته باشیم. از آنجایی که اینستاگرام برای قرار دادن لینک در بایوی پیجها محدودیت ایجاد میکند، میتوانیم با ساختن یک لندینگ اختصاصی زیبا در یک لینک تمام لینکها را یکجا در بیوی اینستاگرامتان قرار دهید. با یک لینک میتوانیم از هرجا به همهجا لینک بدهیم. با قالبهای متنوع و رایگان لندینگهای جذاب طراحی کنیـم و لینکهای خـود را بـا آیتمهای گرافیکی مختلف به مخاطب ارائه دهیم. همچنین میتوانیم ورودی لینکهایمان را به تفکیک کانالها بسنجیم.
بیتن
یکی از سرویسهای کوتاهکننده لینک، بیتن است. وب مستران زیادی از این سرویس استفاده می کنند. تمامی امکانات این سرویس، رایگان است. امکانات بیتین مواردی مانند: تاریخچه دقیق، منابع کلیک کرده، مناطق جغرافیایی که افراد در آنها روی این لینک کلیک کردهاند و … را شامل میشود.
زایا
یکی از سرویسهای جدید کوتاهکننده لینک، زایا است. این سایت که زیرمجموعه سونهاست است، امکانات منحصربهفردی نسبت به دیگر کوتاهکنندههای لینک دارد. یکی از از بهترین مزیتهای زایا این است که میتوانیم دامین خود را به زایا متصل کنیم و لینکهای کوتاه خود را به صورت شخصیسازی شده داشته باشیم.
از دیگر مزیت های زایا، بررسی آمار و جزئیات و عملکرد لینکها، مناسب برای کمپینها با تاریخ انقضاء، داشتن حریم خصوصی، شخصیسازی لینکها و… است. زایا دائما در حال بهروزرسانی است و جدیداً ربات تلگرام کوتاهکننده لینک را به سیستم خود، اضافه کرده است.
b2n
این سرویس خوب هم از ابزارهای کوتاهکننده لینک فارسی محسوب میشود. b2n پس از تبدیل آدرس اصلی ما به لینک کوتاه، همزمان با آن یک QR کد هم میدهد تا بتوانیم از آن در موبایل هم استفاده کنیم.
Bitly
یکی از سرویسهای کوتاهکننده لینک سرویس بیتلی (Bitly) است. با این سرویس میتوانیم لینکهای کوتاه شده را سفارشیسازی کرده و با اطلاعات بسیار دقیقی که در اختیارمان قرار میدهد، استفاده کنیم. نسخه پریمیوم این سرویس، دارای امکانات بیشتر و گستردهتری است که برای استفاده از آنها باید حق عضویت سالانه، به صورت دلاری پرداخت کنیم.
Ow.ly
Ow.ly سرویس کوتاهکننده لینک است. مزایای این سرویس شامل: آنالیز دقیق لینکهای کوتاه شده در صفحات مجازی و اجتماعی است. این سرویس چند سال بعد از طراحی با سایت بزرگ هوت سوئیت ادغام شد. با استفاده از این سرویس میتوانیم به صورت مستقیم، پستهای شبکههای اجتماعی را بررسی و آنالیز کنیم.
ابزارهای ایمیل مارکتینگ
یکی از بهترین راههای ارتباط و حفظ مشتریان ارسال خبرنامه ایمیلی است. به جز خبرنامه، پشتیبانی و ارسال پیام خودکار برای خریدها یا سفارشها یکی از دغدغههای همیشگی صاحبان سایتهای فروش آنلاین است. سرویسهای ارسال ایمیل تمام این کارها را به سادهترین شکل ممکن انجام میدهند. در ادامه چند تا از پرکاربردترین این ابزارها را معرفی میکنیم.
پوشه
پوشه ابزاری ایرانی است که دارای امکاناتی کامل از قبیل، ارسال پوش نوتیفیکیشن، ایمیل و پیامک انبوه برای آیاواس و اندروید و همچنین دریافت گزارشهای دقیق از کمپینها، تحلیل رفتار مشتری است. با این ابزار همچنین میتوان مخاطب را بر اساس جنس، سن، منطقه جغرافیای و … را تعیین نمود.
شخصیسازی و سفارشیسازی ایمیلها، ارسال ایمیلهای زمانبندی شده بهصورت انبوه، بخشبندی کاربران، اجرای تست A/B ، دریافت گزارشهای تحلیلی، مدیریت دقیق انواع کمپینهای بازاریابی ایمیلی، امکان استفاده از قالبهای آماده برای ارسال ایمیل یا خبرنامه، از امکانات این ابزار است. سرویس پوشه تا ۱۴ روز تست رایگان دارد و پس از آن وارد بسته حرفهای و اختصاصی میشود. هزینه این سرویس با توجه به امکانات ارائه شده، متغیر است.
میل چیمپ
سرویس میل چیمپ (mailchimp) روزانه حدود یکمیلیارد ایمیل ارسال میکند. با میل چیمپ میتوانیم خبرنامههای هدفمند و زمانبندی شده، برای مشتریان ارسال کنیم. امکانات تبلیغ هوشمند، تست و رفتارسنجی کاربران در این سرویس فراهم است.
نسخه رایگان آن تا ۲ هزار مخاطب و ۱۰ هزار ایمیل ماهانه را جواب میدهد. پلنهای غیررایگان میل چیپ، با امکانات بیشتر بهصورت دلاری قابل خریداری است.
میلرلایت
با سرویس میلرلایت (MailerLite) میتوانیم ایمیلهای اتوماسیون، خبرنامه یا پرسشنامه طراحی کنیم. سرویس میلرلایت تا هزار مخاطب و ارسال ۱۲هزار ایمیل را در ماه رایگان ارائه میدهد. خدمات بیشتر بهصورت غیررایگان و با عدد قابل قبولی بهصورت دلاری، قابل دریافت است.
سندر
سرویس ایمیل سندر (Sender) امکانات محدودی دارد. اما بعد از تحریمها، به یک گزینهی محبوب ایمیل مارکتینگ در ایران تبدیل شده است. این سرویس تا ۲۵۰۰ مخاطب و ۱۵ هزار ایمیل در ماه را رایگان ارائه میدهد. ابزار سندر برای مدیریت لیست ایمیل کاربران، ساخت اتوماسیون ایمیلی، تبلیغات ایمیلی و … قابلاستفاده است. بهترین قسمت آن این است که اگر هزار نفری نشویم، نیازی به پرداخت پول نداریم.
پاکت
یکی دیگر از سرویسهای ایرانی ارسال ایمیل، پاکت است. این سرویس امکاناتی مثل، A/B تست، قالبهای آماده، اتوماسیون بازاریابی و دستهبندی مخاطبان دارد. سرویس پاکت بهصورت پولی ارائه میشود.
کاموا
کاموا هم یک ابزار برای ارسال ایمیلهای تبلیغاتی است. این سرویس قابلیتهای پیشرفتهای مثل automation, trigger و custom fields را دارد. ویرایشگر ایمیل این سرویس بهصورت drag and drop است و بهراحتی میتوانیم ایمیلهای خودمان را طراحی کنیم.
سندین بلو
سندینبلو (sendinblue) یکی از سرویسهای پیامک و ایمیل مارکتینگ برای انواع کسبوکارها است. اگر بهدنبال ابزاری هستیم که در کنار کاربری آسان، قالبهای حرفهای هم داشته باشد و به کمک قابلیتهای آن بتوانیم نرخ تعامل با ایمیلهای خود را افزایش دهیم، Sendinblue همان گزینه است. سندین بلو در دو نسخه پولی و رایگان ارائه میشود.
برای کارهای مختلفی از جمله: بخشبندی مشتریان، ارسال انبوه ایمیل، ارسال زمانبندیشده، بهکارگیری الگوریتمها هوش مصنوعی، اتوماسیون بازاریابی، یکپارچهسازی با سیستمهای مدیریت محتوا، تبلیغات فیسبوک، سرویسهای مدیریت ارتباط با مشتریان، چت آنلاین و حتی ابزارهای ساخت صفحه فرود، قابلیت استفاده دارد.
سرویسهای پوش نوتیفیکیشن
بازاریابهای دیجیتال به کمک این ابزارها میتوانند از بازدیدکنندگان سایت یا اپلیکیشن خود، برای ارسال نوتیفیکیشن اجازه گرفته و بعد با ارسالهای پیام از این طریق با آنها ارتباط برقرار کنند.
نجوا
سرویس نجوا بیشتر برای خدمات پوش نوتیفیکیشنش شناخته میشود. به کمک این ابزار میتوانیم، تبلیغات کسبوکارمان را به شکل پوش روی تلفن همراه و مرورگر کاربران مختلف، ارسال کنیم. سرویس نجوا خدمات پوش نوتیفیکیشن (وب و اندروید) خدمات ایمیل مارکتینگ (ایمیل، قالب ایمیل و ارسال ایمیل انبوه) را ارائه میدهد و برای ایرانیها در دسترس است. هزینه این سرویس به نسبت خدمات دریافتی، محاسبه میشود.
سگمنتینو
سگمنتینو یک پلتفرم اتوماسیون مارکتینگ به کمک هوش مصنوعی است. از طریق آن میتوانیم، کاربران خود را بر اساس ویژگیهای رفتاریشان بر روی سایت، دستهبندی کنیم. کمپینهای متفاوتی روی کانالهای مختلف، از ایمیل گرفته تا پیامک و پوشنوتیفیکیشن و سوشال را نیز میتوانیم طراحی کنیم. یکی از قابلیتهای این ابزار، هدفگیری مشتریان و ارسال محتوا یا پیشنهادات را بهصورت شخصیسازی شده است.
سرویسهای تبلیغات کلیکی، ریتارگتینگ
تبلیغات کلیکی یا PPC نوعی روش تبلیغ است که در آن فقط بهازای کلیک روی تبلیغ یا لینک، پول پرداخت میکنیم. در این نوع تبلیغ برخلاف اکثر روشهای تبلیغ، زمانی پول میدهیم که مشتریها از سایت ما بازدیدکنند، خریدشان را تکمیل کنند یا اپلیکیشن ما را نصب کنند.
گوگل ادز
گوگل ادز (Google ads) یک پلتفرم تبلیغات کلیکی است. تبلیغات گوگل ادز در کنار نتایج جستجوی گوگل، نمایش داده میشود. گوگل ادز یک سرویس کارآمد تبلیغات کلیکی در دنیا است. دلیل این کارآمدی هم ساده است؛ گوگل بزرگترین موتور جستجوی دنیا است و تبلیغات ما هر روز در کنار نتایج جستجو، به میلیونها کاربر نمایش داده میشود. بازدهی گوگل ادز نسبت به سایر روشهای تبلیغات کلیکی، بالاتر است و بههمین دلیل بهترین گزینه برای جذب کاربر و افزایش فروش است. قیمت هر کلیک باتوجهبه کمپین و سایت هدف متغیر است.
یکتانت
یکتانت سه نوع تبلیغ کلیکی ارائه میدهد. تبلیغات همسان، تبلیغات استاندارد عادی و کمپینهای محصول (که در واقع یک نوع ریتارگتینگ است.)
تبلیغات همسان از نوع بنری هستند و با عنوانهایی مانند، مطالب پیشنهادی از سراسر وب و پیشنهاد روز منتشر میشوند. تبلیغات محصول، بیشتر برای فروشگاههای اینترنتی کاربرد دارد و جزء تبلیغات ریتارگتینگ محسوب میشود. در کمپینهای ریتارگتینگ، کاربر، تبلیغات محصول مرتبط با بازدیدهای قبلی خودش را میبیند. هزینه تبلیغات با این آژانس، بسته به نوع تبلیغ متغیر و مقرونبهصرفه است.
صباویژن
شرکت صباویژن زیرمجموعه صبا ایده و همکار آپارات است. تبلیغات کلیکی صبا ویژن در حدود ۱۴ هزار سایت ایرانی را پوشش میدهد. سیستم تبلیغاتی صبا ویژن بهگونهای است که کلیکها و بازدیدهای غیرواقعی را شناسایی میکند و به همین دلیل کارایی بالایی دارد. هزینههای تبلیغات در مراحل طراحی کمپین و ثبت سفارش مشخص میشود.
تپسل
تپسل در کنار انواع خدمات تبلیغات هدفمند، بنری و اپلیکیشن، تبلیغات کلیکی هم ارائه میکند. طبق توضیحات نوشته شده در سایت این شرکت، تبلیغات کلیکی هوشمند است و برای بیشترین بازدهی بهینهسازی میشود. هزینههای تبلیغات در مراحل طراحی کمپین و ثبت سفارش مشخص میشود.
کاپریلا
سیاست کاپریلا نسبت به دو شرکت معرفی شده، کمی متفاوت است. تبلیغ دهندههای کاپریلا، جایگاه بنر را اجاره میدهند و مثل بقیه درآمدشان وابسته به کلیک نیست. از طرف دیگر کاپریلا مدعی است با هوش مصنوعی بهترین تبلیغات را بهصورت هدفمند به مشتریان نمایش میدهد. هزینههای تبلیغات در مراحل طراحی کمپین و ثبت سفارش مشخص میشود.
سرویسهای نظرسنجی، پرسشنامه و فرمساز آنلاین
پیدا کردن سؤالات مناسب برای پرسشنامه، نظرسنجی و تحقیق از مشتریان بهتنهایی کاری سخت و نیازمند فکر است؛ از آن سختتر طراحی فرمها و پرسشنامهای است که در کمترین زمان ممکن، بهترین نتیجه و با کمترین خطا را داشته باشد. سرویسها نظرسنجی و فرمساز بخش اجرایی و طراحی را برای ما آسان میکنند.
پرسلاین
پرسلاین یک نرمافزار ساده است که امکان ساخت پرسشنامه با امکانات متنوع را به ما میدهد. ساخت و طراحی پرسشنامه با این سرویس بسیار آسان است و نیاز به دانش فنی خاصی ندارد. در نسخه رایگان میتوانید یک پرسشنامه بسازید. بستههای حرفهای از ۷۵ هزار تومان ماهانه شروع میشود.
فرمساز گوگل
نرمافزارفرمساز گوگل ابزاری است که میتوانیم با آن فرمهایی ساده بسازیم. این ابزار رایگان بوده و در دسترس ایرانیها نیز هست.
ایجاد نظرسنجی، ساختن آزمونها و یا ارزیابیها، ایجاد رویداد، ثبتنام و دعوت از افراد با کمک گوگل درایو و گوگل فرم، ساختن فرمهای کنترلی برای کارکرد همکاران، ایجاد فرم دریافت فیدبک از مشتریان، ایجاد فرم تماس در گوگل درایو با فرمساز گوگل امکانپذیر است.
فرمالو
امکان آپلود فایل و بهاصطلاح اتچ کردن فایل در فرمالو وجود دارد. این سرویس قابلیت اتصال به درگاههای پرداخت را دارد و بهراحتی در سایت ما قرار میگیرد و با سایت و اپلیکیشن هم یکپارچه است. دسترسی به دیتای فرمساز گوگل با API میسر است و میتوان از آن برای توسعه فنی محصول استفاده کنیم. این سرویس قابلیت حذف شدن اسم و برند را دارد. برای دیتاهای حساس، امنیتی و ارزشمند مناسب است. با وردپرس و جوملا مشکل ندارد.
پلتفرمهای انتشار رپورتاژ آگهی
ثبت رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری یک از بهترین ابزارها برای بازاریابی محتوایی کسبوکار ما است. فارغ از هدفمان برای انتشار رپورتاژ آگهی، با انتشار رپورتاژ آگهی با یک تیر، چند نشان میزنیم. علاوه بر آن که محتوای ما به دست مخاطبان بالقوهمان میرسد، باعث بهبود سئو سایت شده و جایگاه ما در نتایج موتور جستجو نیز بهبود پیدا میکند.
اخبار رسمی
اخبار رسمی به عنوان اولین پلتفرم توزیع و انتشار خبر و محتوا، بهصورت تخصصی بر روی ابزارهای کارآمد روابط عمومی در حال فعالیت است. پلتفرم اخبار رسمی با ارائه محتوای دقیق و کاربردی به ما اطلاعات دقیقی از موفقیت رپورتاژ ارائه میکند.
ویرایش املایی و نگارشی، عکس بیشتر در مطلب، نمایش در ویترینهای محتوا، انتشار تضمینی رپورتاژ آگهی در رسانه هاف ارسال هدفمند در حوزههای خبری و جغرافیایی منتخب شما، گزارش آنلاین بازخورد از خدمات اخبار رسمی است.
تسمینو
تسمینو از قدیمیهای پلتفرمهای مجری رپورتاژ آگهی در ایران است. گزارش لحظهای کمپین رپورتاژ آگهی، مشاوره رایگان برندینگ و سئو، هزینه پایین انتشار رپورتاژ آگهی، تولید محتوای رپورتاژ خبری و … از خدمات تسمینو است.
تریبون
تریبون یکی از پلتفرمهای بهصرفه انتشار رپورتاژ آگهی در پربازدیدترین و معتبرترین سایتهای کشور است که از طریق آن میتوانیم از کمپینهای رسانهای و رپورتاژ آگهی خود نتیجه خوبی بهدست بیاوریم. بهصرفهتر بودن هزینه انتشار، صرفهجویی در زمان، نمایش بیشتر با ویترینهای خبری، سیستم گزارشدهی دقیق، رصد خودکار، دائمی بودن لینکها، همراهی در تهیه محتوا از خدماتی است که توسط تریبون برای انتشار آگاهی ارائه میشود.
پلتفرمهای تولید محتوا
فرامحتوا
فرامحتوا، آژانس تخصصی بازاریابی محتوا است که فعالیت خود را با تمرکز بر حوزه تدوین استراتژی محتوا و تولید محتوا آغاز کرده است. فرا محتوا قصد دارد با ارائه خدمات تولید محتوای باکیفیت، تجربهای متفاوت از اثربخشی فرایند بازاریابی محتوا و تولید محتوا را برای کسبوکارهای ایرانی رقم زند.
تحلیل رقبا، شناسایی و اولویتبندی رقبا، بررسی میزان و حجم فعالیت رقبا در حوزه محتوا، جایگاهیابی برند در بازار محتوا، تحلیل نیاز مخاطبان، شناسایی کلیدواژههای پرسرچ در صنعت، شناسایی عبارات و گروه کلمات کلیدی مرتبط با محصولات و خدمات، بررسی تعداد سرچ هر کلیدواژه به تفکیک و … از خدمات تیم فرامحتوا است.
الوکانتنت
الوکانتنت یک سایت اختصاصی تولید محتوای الکترونیکی است که با تکیه بر سه اصل کیفیت، تحویل محتوا در زمان تعیین شده و مقرون بهصرفه بودن خدمات، فعالیت خود را آغاز کرد. خدمات الو کانتنت، شامل: تولید محتوای متنی، تولید محتوای شبکههای اجتماعی، تولید محتوای صوتی، تولید محتوای ویدیویی و… است.
نویسش
نویسش، پلتفرم سفارش تولید محتوا به صورت آنلاین است. صدها نویسنده متخصص در نویسش مشغول بهکارند که متونی با کیفیت بالا را در حوزه تخصصی ما خلق میکنند. تولید محتوا در نویسش سازگار با استانداردهای تولید محتوا انجام میشود. نویسش تمامی خدمات محتوا از استراتژی محتوا، تقویم محتوا تا تولید محتوا و انتشار آن را به صورت یکپارچه ارائه میدهد.
کارلنسر
کارلنسر یکی از پلتفرمهای فریلنسنیگ و دورکاری اینترنتی در ایران است. در این پلتفرم تعداد زیادی از بهترین فریلنسرهای متخصص تولید محتوا گرد هم آورده شدهاند که میتوانند، با کیفیت و قیمت، پروژههای تولید محتوای سایت و شبکههای اجتماعی را برعهده بگیرند. تولید و ترجمه محتوای متنی (بلاگ)، تولید محتوای شبکههای اجتماعی، طراحی پست و استوری، ویراستاری، طراحی گرافیک، عکس و ویدئو، ورود اطلاعات و دیگر خدمات مرتبط با حوزه دیجیتالمارکتینگ از دیگر خدمات پلتفرم کارلنسر است.
رایا مارکتینگ
رایا مارکتینگ یک آژانس بازاریابی دیجیتال است که در حوزه تولید محتوا، فعالیت خوبی دارد. تولید محتوای متنی، محتوای صوتی و تصویری و هم چنین طراحی گرافیک از خدمات این مجموعه است.
تولید محتوای متنی، تولید محتوای سئو شده و دیتا اینترنتی (ورود اطلاعات)، تولید محتوای صوتی و تصویری، طراحی گرافیکی و همچنین خدمات دیجیتال مارکتینگ، شامل: تبلیغات در اینستاگرام، تبلیغ در گوگل، رپورتاژ آگهی، بکلینک، طراحی سایت از دیگر فعالیتهای رایامارکتینگ است.
نوین
سایت نوین در حوزه بازاریابی دیجیتال و بازاریابی محتوا، خدمات استراتژی و تولید محتوا و … فعالیت میکند. محتواهای این گروه از کیفیت بسیار بالایی برخوردار است. تدوین استراتژی محتوا، تولید محتوای متنی، شخصیسازی تصاویر، تحقیق کلماتکلیدی، تولیدمحتوا برای شبکههای اجتماعی، تولید محتوای چند رسانهای، رپورتاژ خبری از دیگر فعالیتهای تیم نوین است.
رایتینا
رایتینا معتقد است که محتوانویسی برای مقالات وبلاگ، یک هنر و مهارت خلاقانه است، چون شما باید محتوایی بنویسید که مفید و آموزنده باشد، دوستدار گوگل باشد و از طرف دیگر جذاب و تاثیرگذار هم باشد که بتواند برند ما را در ذهن مخاطب ثبت کند. رایتینا در حوزه تولید محتوای متنی فعالیت میکند و برای موارد زیر، به درخواست ما محتواهای سفارشی نیز تولید میکند. رایتیانا مقاله وبلاگ، مگاپست، متن ایمیل، کتاب، عنواننویسی، محتوای شبکههای اجتماعی، لندینگ پیج، توضیح محصول و .. را نیز انجام میدهد.
کپی فای
کپی فای یک مرجع قدرتمند برای تولید محتوا است که بیشتر خدمات آن در حوزه تولید محتوای بهینه برای سایتها است. خدمات آن شامل: تولیدمحتوا و کپی رایتینگ، رپورتاژنویسی، سرویسهای ایمیل مارکتینگ، اینفوگرافی و سایر موارد مربوط به چندرسانهای و عمده خدمات آن در زمینه تولید محتوا، مانند: تدوین تقویم محتوایی و استراتژی محتوایی، بازاریابی محتوایی و … است.
ویکی محتوا
همچنین از آنجایی که تولید محتوا برای شبکههای اجتماعی در مطرح شدن برند یا محصولات یک شرکت، موثر است، کارشناسان ویکی محتوا ما را در تولید محتوای مناسب برای شبکههای اجتماعی یاری میکنند. خدمات ویکی محتوا شامل: تولید محتوای ویدئوی، تولید محتوای شبکههای اجتماعی، تولید محتوای سایت، مشاوره تولید محتوا، استراتژی تولید محتوا، تولید محتوا برای نشریات و مجلات، تولید محتوای صوتی یا پادکست، بازاریابی محتوا و … است.
سایتهای دیگری هم در زمینه تولید انواع محتوا، فعالیت میکنند که با سرچ در گوگل، بهراحتی میتوانیم به آنها دسترسی داشته باشیم.
در این مقاله تلاش کردیم ابزارهای پراستفاده و در دسترس دیجیتال مارکتینگ را که هزینه آنها مقرونبهصرفه است، معرفی کنیم. قطعاً شما ابزارهای بیشتری را میشناسید که امکان دارد، تجربه خوبی هم در استفاده از آنها داشته باشید. اگر پیشنهادی درمورد ابزارهای دیگری که در این لیست موجود نبودند دارید، با ما در کامنت به اشتراک بگذارید.
جای میزیتو و ابزار میزفا تولز خالی هست
با تشکر از مقاله مفیدتون
در قسمت ابزارهای سئو تکنیکال می تونید ابزار کی دبلیو رنک هم نام ببرید.
kwrank.ir
با تشکر
جای میزیتو خالیه واقعا
آقا میزیتو کجاست؟
حمایت کنید از ابزارهای داخلی